English Version
English

معنای واقعی بخشش با عضویت در لژیون سردار

معنای واقعی بخشش با عضویت در لژیون سردار

جلسه چهاردهم از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران لژیون سردار کنگره ۶۰ شعبه شهرضا به استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر سمیه، نگهبانی دنور کمک راهنما همسفر مریم و دبیری دنور همسفر بهاره با دستور جلسه «لژیون سردار» دوشنبه 23 خردادماه 1401 رأس ساعت 14:30 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
در مورد دستور جلسه لژیون سردار و عضویت در لژیون سردار، چیزی که مشخص هست و ما می‌بینیم در شعبه و شعبات دیگر تشکیل یک لژیون به نام لژیون سردار است که یک لژیون مالی است. وقتی کنگره شروع به توسعه کرد، سبد جلسات کنگره دیگر جوابگوی هزینه‌ها نبود، تعدادی از اعضا کمک مالی می‌کردند، ولی بازهم این میزان از مشارکت جوابگوی تأمین هزینه‌ها نبود و ما برای حفظ و توسعه خود نیاز به منابع مالی داشتیم؛ بنابراین راهکاری که آقای مهندس در نظر گرفتند این بود که هفت، هشت سال پیش در چند شعبه لژیون مالی تشکیل دادند، شعبه آکادمی، شادآباد و یک شعبه در اصفهان با تعدادی انگشت‌شمار آغاز کردند.
آقای مهندس یک حساب به نام زمین کنگره ۶۰ انتخاب کردند و دیده‌بانان اولین اعضایی بودند که به این حساب پول واریز کردند و در ادامه اعضای دیگر این کار را انجام دادند، چیزی به‌عنوان لژیون وجود نداشت، اما در منسجم شدن فعالیت‌ها، لژیون سردار شکل گرفت. شاید برای اعضای کنگره و تازه‌واردین این سؤال مطرح شود که این‌همه پول که توسط اعضای لژیون سردار جمع‌آوری می‌شود، صرف چه اموری می‌شود؟
در مصاحبه‌ای از آقای زرکش خواندم که ایشان فرمودند که تمامی این منابع صرف حفظ، توسعه و نگهداری کنگره می‌شود. بیشترین هزینه‌ها صرف خریداری زمین و توسعه ساختمان‌های کنگره ۶۰ می‌شود. ایشان فرمودند که من به‌عنوان دیده‌بان و عضو لژیون سردار آن‌قدر به کنگره ایمان‌دارم که هیچ‌وقت سؤال نمی‌کنم که این پول صرف چه چیزهایی می‌شود و کنگره برای تازه‌واردین رایگان است. واقعیت این امر این است که کنگره درحال‌توسعه است و این توسعه نیاز به هزینه دارد، کنگره باید خود را در مجامع علمی مطرح کند، باید درزمینهٔ ورزشی فعالیت کرده و خود را مطرح کند. پشت این کلام باید انرژی باشد و این انرژی همان پول است. نکته مهمی که وجود دارد این است که من اگر در لژیون سردار فعالیت می‌کنم باید چشم‌بسته این کار را انجام دهم و به کنگره ایمان داشته باشم.
چرا عضو لژیون سردار می‌شویم؟ آقای مهندس هر کاری را که در کنگره به اعضا پیشنهاد می‌کنند، قبل از آن خود در انجام آن عمل پیش‌قدم می‌شوند، اولین عضو لژیون سردار، اولین دنور و اولین پهلوان نیز ایشان بودند. ما در کنگره آموخته‌ایم که باید قدردان نعمتی باشیم که خداوند به ما داده است و باید با عمل خود ثابت کنیم که کفر نعمت نمی‌کنیم و شکرگزار هستیم، اما این مطلب در عمل ثابت می‌شود، برای ما که عضو کنگره ۶۰ هستیم، آرامش و آسایش زندگی کنونی خود را مدیون کنگره ۶۰ هستیم.
عضو لژیون سردار شدن برای من واژه بخشش را معنا کرده است، اما بخشش به معنای دیگر. ما قبلاً شنیده بودیم که با بخشیدن مال، باعث می‌شویم افراد زیادی خوشحال باشند و این خوشحالی باعث حال خوب ما می‌شود، اما من در لژیون سردار فهمیدم که با بخشیدن فقط حال خودم خوب می‌شود. به قول آقای امین که در سی دی بخشش فرمودند: اگر می‌خواهید چیزهای بیشتری به دست آورید لازم است بخشش داشته باشید، من این جمله را چندین بار با خود مرور کردم که از اولین روز ورودم به لژیون سردار چه اتفاقی برای من افتاد و چه چیزهای بیشتری به دست آوردم؟ باور کنید به عینِ دیدم که هیچ‌گاه کیف پول من خالی نشده، حتی الآن که حدود چهار ماه است مسافرم سرکار نمی‌رود، ولی بازهم زندگی ما بسیار خوب است، با توجه به این‌که مسافرم حتی یک ریال پس‌انداز هم نداشتند. این رزق از کجاست؟ من کار می‌کنم و زحمت می‌کشم ولی پشتوانه گرم زندگی من، عضویت در لژیون سردار است.
بنده سال اول یک سکه یک‌میلیونی در جشن گل‌ریزان پرداخت کردم، سال دوم با مبلغ شش میلیون عضو لژیون سردار شدم، امسال بیست میلیون تعهدم را پرداخت کردم، پس من چیزی از دست ندادم، من همان کار را انجام می‌دهم، اما پشتوانه قوی‌تری همراه دارم و آن‌هم لژیون سردار است و این همان کلام حق است.

تایپ و ویرایش: همسفر نجمه راهنمای تازه‌واردین
عکاس: همسفر ریحانه مرزبان خبری شعبه
تنظیم و ارسال: همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .