English Version
English

آداب، معاشرت قوانین نانوشته هر جامعه است

آداب، معاشرت قوانین نانوشته هر جامعه است

جلسه سوم از دور دوم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی سنقر کلیایی استادی مسافر بهرام با دستور جلسه آداب معاشرت ادب و بی ادبی تعادل و بی تعادلی در تاریخ ۲۱ خرداد آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:


در ابتدا خداوند را شاکرم و از گروه مرزبانی و ایجنت محترم و آقای نگهبان تشکر می کنم که اجازه خدمت در این جایگاه را به بنده دادند اما در مورد دستور جلسه من به یاد می آورم که قبل از ورود به کنگره برای درمان به جاهای دیگری برای ترک مواد که همراه با تحمل فشار و سختی زیاد فقط حاصل آن نکشیدن مواد در کوتاه مدت بود و در عوض انجام صدها ضد ارزش دیگر که دلیل آن هم بی تعادلی بود.

چه دوستان بسیاری که بعد از قطع مواد خبر خودکشی و مرگ شان را می شنیدم که آنهم از عدم تعادل به وجود می آمد.
همچنین از قسمت همسفران محترم تشکر می کنم کمال همکاری با مسافران را به عمل آوردند.

در مورد دستور جلسه یکی از مهمترین مسائل این است که بهنگام صحبت کردن بایستی کنترل زبانمان دردست خودمان باشد یعنی اینکه چه زمانی صحبت کنیم و چه زمانی نه،ومهمتر از آن اینکه چه بگوییم 

یا اینکه هنگام غذا خوردن نباید صحبت کنیم و اینکه در تمام اعمال روزانه ما یکسری رسوم و آداب را بایستی رعایت کنیم، رعایت این آداب در کنگره هم الزامی است .

 

باید طرز صحبت کردن با راهنما وپیشکسوت رافرا بگیریم و نیز آداب مصاحبت باخانم ها رابیاموزیم. همچنین قوانین رانندگی کردن خود من قبل از ورود به کنگره هنگام رانندگی یک دستم مدام روی بوق بود و  برای کسی اعصاب نمی گذاشتم این قوانین شامل مراجعه به ادارات،خرید از سوپرمارکت یا نانوایی محل، رفتن به یک مهمانی، رفتن به پارک یا سینما وحتی در خانه خودمان هم میباشد.

 هرگونه رفتاری قاعده، قانون وروش خودش را دارد و مااگربخواهیم لحظاتی همراه با آرامش را سپری کنیم بایستی این قوانین نانوشته را محترم بشماریم. 

اجرای این قوانین بسته به زمان و مکان تفاوت دارد مثلاً احترام و رعایت ادب درمسجد به یک گونه ودرکنگره یا بيمارستان به گونه ای دیگر است همچنین در کشورهای مختلف با توجه به عقاید و افکار مردم آن سرزمین با هم متفاوت است.
از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .