English Version
English

برزخ سیگار

برزخ سیگار

می‌توان گفت امروزه در مقیاس جهانی مصرف سیگار بسیار رشد و شدت یافته است و در شرایطی بسر می‌بریم که شرکت‌های تولید دخانیات در کشورهای مختلف اقدام به تولید بسته‌های سیگار با ۴۰ سیگارت کرده‌اند که این عمل خود می‌تواند افراد را به مصرف بیشتر سیگار سوق دهد، به‌راستی چرا نظام برده‌داری جهانی افسار نیکوتین را بر گردن بسیاری از انسان‌ها گره‌زده؟ آمار خریدوفروش دخانیات در خیلی از کشورها و مخصوصاً کشورهای جهان سوم به‌شدت بالا هست. بله افسار گره‌خورده البته با گره‌ای کور، آیا تاکنون در این مورد تفکر نموده‌اید که چرا در کنگره ۶۰ گره‌ی کور اعتیاد به سیگار به‌راحتی هرچه تمام گشوده می‌شود؟

البته اگر می‌گوییم راحت این بدین معنا نیست که شرایط درمان تماماً به سهولت پیش خواهد رفت بلکه منظور این است که درمان سیگار می‌تواند بسیار سهل و یا سخت باشد، نگاهی به افراد سیگاری در خارج از اجتماع کنگره ۶۰ بندازیم متوجه می‌شویم ۹۰ درصد افراد سیگاری موفق نمی‌شوند تا لحظه‌ی مرگ سیگار خود را ترک و یا درمان کنند و این قسمت غم‌انگیز ماجراست زیرا می‌بایست سیگاری‌ها را با سیگار در زیرخاک دفن کرد. بدون اغراق سیگار بندی است بسیار قدرتمند که بر پیکره‌ی افراد کشیده شده به‌گونه‌ای که حتی نتوانند آزادانه نفس بکشند. درست است که اکثر افراد سیگاری متوجه هستند که با مصرف هر یک نخ سیگار چه آسیب مهلکی به فیزیولوژی و روان خود وارد می‌کنند اما آیا آن‌ها به‌صورت حرفه‌ای آموزش‌دیده‌اند؟ آیا آگاهی کسب نموده‌اند؟

جواب خیر هست، کنگره ۶۰ تنها بستر در مقیاس جهانی هست که مصرف‌کنندگان سیگار و مواد مخدر را با پروتکل‌های کاملاً علمی و تجربه‌شده به درمان می‌رساند، افراد سیگاری به معنای واقعی کلمه در برزخ به سر می‌برند، چراکه از مصرف سیگار به ناتوانی و عجز رسیده‌اند و از طرفی مکرراً با ترک غیراصولی احساس نیاز و وسوسه وجود آن‌ها را فرامی‌گیرد که این بلاتکلیفی را برزخ می‌نامیم، بلاتکلیفی که ناشی از سطح آگاهی اندک هست سبب می‌شود که فرد سیگاری بعد از ترک غیراصولی به مصرف سیگار بازگردد اما این بار با وَلَعْ و مصرف بیشتر که منتج به آسیب بیشتر خواهد شد. به عقیده‌ی بنده دو عامل در مصرف سیگار دخیل هستند که این دو عامل «نیکوتین» و «عادت» هست، در پروتکل درمانی کنگره ۶۰ برای هردوی این عوامل تدبیر حکیمانه‌ای در نظر گرفته‌شده است به‌گونه‌ای که نیاز بدن به «نیکوتین» از طریق آدامس نیکوتین تأمین می‌گردد و سپس آدامس مصرفی با متد D.S.T کاهش می‌یابد و همچنین بند «عادت» نیز با کسب آگاهی و دانش و همچنین با حمایت راهنمای درمان و ایضاً با استقامت فرد کاملاً برچیده می‌شود و فرد می‌تواند بر هردو عامل ذکرشده فائق آید. فراموش نکنیم مصرف یک نخ سیگار زیاد و مصرف هزار نخ کافی نیست.
مسافر رسول لژیون دوم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .