English Version
English

تا امروز حدود ۳۴۰ لژیون ویلیام وایت در نمایندگی‌های کنگره ۶۰ وجود دارد

تا امروز حدود ۳۴۰ لژیون ویلیام وایت در نمایندگی‌های کنگره ۶۰ وجود دارد

هشتمین جلسه از دوره سی و هشتم ازسری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی حکیم هیدجی  با استادی جانشین نگهبان کنگره 60 مسافر علی خدامی و نگهبانی مسافر اصغر و دبیری مسافر مهدی،  با دستور جلسه « سیگار » در روز یکشنبه 1 خرداد  ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که خداوند توفیق داد تا بار دیگر در جمع شما مسافران نمایندگی حکیم هیدجی باشم خیلی وقت بود اینجا در جایگاه استادی نبودم، تشکر می‌کنم از دوستان مرزبان و همچنین دوستان مرزبان جدید و همچنین از ایجنت محترم و همه کمک راهنماها تشکر می‌کنم. چند دقیقه در مورد دستور جلسه صحبت می‌کنم و سپس یک چک‌لیست جدیدی که معمولاً در شعب تازه تأسیس می‌خوانیم تا با قوانین و اصول و حرمت آشنا شوند و به‌درستی انجام بدهند در اینجا برای شما نیز قرائت می‌کنم. دستور جلسه سیگار یکی از دستور جلسات خیلی مهمی است که بهای زیادی به آن داده می‌شود. تا سال ۹۰ همه در کنگره سیگار می‌کشیدند و خود آقای مهندس هم خیلی سیگار می‌کشیدند. قبل از جلسات و همایش‌ها و سالن‌های ورزشی و استخر که می‌رفتیم سیگار می‌کشیدیم و در وسط جلسات نیز مصرف سیگار داشتیم و حتی در مسابقات راگبی و ورزشی که در کنگره ۶۰ برگزار می‌شد همه سیگار مصرف می‌کردند. درحالی‌که در برخی کشورها تا فاصله صد متری سالن‌های ورزشی کسی اجازه ندارد سیگار بکشد.

درگذشته قبل از لژیون‌ها و بعدازآن، حتی راهنما با رهجو ها باهم سیگار می‌کشیدند و حتی در اکثر شعبات یک هواکش خیلی قوی بود که دود را از سالن‌ها به بیرون هدایت کند تا بهمن‌ماه سال ۹۰ که آقای مهندس براثر مصرف زیاد سیگار سکته کردند و به بیمارستان منتقل شدند و وضعیت خیلی بدی پیداکرده بودند که دکترها گفته بودند دیگر نباید سیگار مصرف کنند و ازآنجایی‌که آقای مهندس در مورد هر چیزی تفکر و تعمق می‌کنند گفتند که از این به بعد باید از طریق نیکوتین خوراکی با همین روش دی اس تی مسئله سیگار حل شود و درمان شود. در جلسه عمومی این مسئله را مطرح کردند که من سفر سیگار و درمان سیگار خود را آغاز کردم با آدامس نیکوتین خوراکی و تعداد ۳۰ نفر دستیار برای خود انتخاب کردند که درمان سیگار را شروع کنند و در نمایندگی‌های مختلف لژیون ویلیام را آغاز کنند؛ که همین‌الان هم خیلی از آن‌ها فعالیت می‌کنند و لژیون دارند و در همین شعبه هم یکی از آن‌ها آقا قادر است که الآن هم لژیون ویلیام وایت دارند. امروزه حدود ۲۹۰ لژیون ویلیام وایت در قسمت مسافران آقا قرار دارد و اگر همسفر ها و خانم‌های مسافر را هم بخواهیم حساب کنیم چیزی حدود ۳۴۰ لژیون ویلیام وایت در نمایندگی‌های کنگره ۶۰ وجود دارد که فعالیت می‌کنند. بیش از ۳۵۰۰ نفر همین الآن در لژیون‌های ویلیام حضور دارند و تا اینجا حدود شش هزار نفر در لژیون ویلیام وایت درمان شده‌اند.

اتفاق و جهش خیلی خوبی بود که لژیون‌های ویلیام وایت آغاز به کارکرد و ازآنجایی‌که کنگره ۶۰ در درمان اعتیاد مدعی بود و با توجه به نظمی که داشت مصرف سیگار در حد بچه‌ها و مسافران کنگره ۶۰ نبود. خداوند را شکر که این اتفاق افتاد و روش درمان دی اس تی برای سیگار هم در کنگره ۶۰ آغاز شد، درصورتی‌که در هیچ جای دنیا درمان سیگار وجود ندارد. من درجایی خواندم که رئیس‌جمهور کشوری از زمانی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد سیگار را کنار گذاشته و آدامس نیکوتین خوراکی استفاده می‌کند و مشخص نیست تا کی می‌خواهد آدامس استفاده کند درصورتی‌که ما در کنگره ۶۰ پروتکل خاصی برای سیگار داریم که مشخص‌شده که چگونه باید تیپرینگ انجام شود و مدت‌زمان و طریقه مصرف آن چگونه باشد تا یک فرد مصرف‌کننده سیگار به درمان برسد.

در کنگره ۶۰ سیگار به‌عنوان یک آنتی ایکس و ماده مخدر محسوب می‌شود درصورتی‌که در بیرون از کنگره ۶۰ به آن دخانیات می‌گویند و حتی پیپ و یا قلیان را هم دخانیات حساب می‌کنند. کلمه دخانیات از دخان گرفته‌شده است که به معنی دود کردن می‌باشد، اگر بخواهیم از آن بُعد به این مسئله نگاه کنیم مواد مخدر مثل تریاک و هروئین هم به‌صورت دودی مصرف می‌شوند پس نمی‌توان به آن‌ها دخانیات گفت. سیگار ماده مخدری است که از مواد مخدر دیگر خیلی خطرناک‌تر هم می‌باشد چراکه وقتی به آمار آن نگاه می‌کنیم می‌بینیم ۱۷ برابر بیشتر از مواد مخدر مرگ‌ومیر داشته است. دو نفر را در نظر بگیریم که یکی ۳۰ سال تریاک مصرف کرده باشد و دیگری ۳۰ سال سیگار مصرف کرده باشد وضعیت آن شخصی که سیگار مصرف می‌کند ازنظر سیستم گوارشی، چهره، قلب و عروق، سیستم تنفسی و خیلی از مسائل دیگر خیلی به‌مراتب بدتر از کسی است که مواد مخدر مصرف می‌کند. به خاطر اهمیت همین موضوع ما در کنگره 60 سیگار خود را هرچه سریع‌تر درمان می‌کنیم و شاهد هستیم که به کسانی که مصرف‌کننده سیگار هستند به‌هیچ‌عنوان خدمت داده نمی‌شود و حتی در لژیون خانم‌های مسافر کسانی که مصرف‌کننده سیگار هستند و مواد خود را درمان کرده‌اند حتی نشان رهایی هم نمی‌دهند.

کسی که سیگار مصرف می‌کند هنوز درمان اعتیاد خود را تکمیل نکرده است چراکه اگر شب ساعت ۱۲ سیگار نداشته باشد به بیرون می‌رود و سیگار تهیه می‌کند و این همانند همان مواد مخدر می‌باشد. همه مسافران بعد از دو ماه سفر خود می‌توانند راهنمای سیگار انتخاب کنند و سفر سیگار خود را آغاز کنند و به خاطر این‌که در دو ماه اول سازگاری با اوتی انجام می‌شود بعد از دو ماه این کار را انجام می‌دهند و چون در سفر اول کلیه آنتی ایکس‌ها قطع می‌شود و به‌جای آن دارو مصرف می‌شود چه‌بهتر است که سفر سیگار هم آغاز شود چراکه سیگار هم آنتی ایکس است و در بهترین شرایط سیستم ایکس فرد بازسازی شود. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما متشکرم.

عکاس : مسافر سعید

تهیه و ثبت گزارش : مسافر حمزه و مسافر امیر
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .