English Version
English

مهم‌ترین شاخصه یک دیده‌بان؛ صبر، گذشت و محبت اوست

مهم‌ترین شاخصه یک دیده‌بان؛ صبر، گذشت و محبت اوست

هفته‌ دیده‌بان را خدمت تمام دیده‌بانان محترم کنگره۶۰ بلاخص جناب آقای علی خدامی، دیده‌بان محترم تحقیقات و نمایندگی‌های تازه تاسیس و لژیون‌های ویلیام وایت تبریک عرض می‌کنیم. در هفته‌ دیده‌بان، میزبان ایشان در نمایندگی زنجان بودیم.
به همین مناسبت مصاحبه‌ای با ایشان ترتیب دادیم که توجه شما را به این گفتگو جلب می‌نماییم.

از آن‌جایی که شما دبیر دیده‌بانان و جانشین نگهبان کنگره۶۰ هستید، لطفا مقداری در مورد این جایگاه و مسئولیت‌هایی که دارید برای ما توضیح بدهید.
در کنگره۶۰ هرجا که نگهبانی هست یک دبیری برای خود دارد. جناب مهندس هم نگهبان شورای دیده‌بانان هستند و به طبع باید دبیری هم داشته باشند که این دبیر از طریق انتخابات  به صورت چرخشی هر دو یا چهار سال انتخاب می‌شود، از جمله وظایف دبیر این است که یک سری هماهنگی‌ها را با جناب مهندس انجام می‌دهد و همچنین هماهنگی‌های مربوط به جلسه‌ی دیده‌بانان هم بر عهده‌ی دبیر است.

بزرگترین درسی که این جایگاه برای شما داشت چه چیزی بوده است؟
این که هرکجا و در هر جایگاهی که هستیم نباید این را فراموش کنیم که فلسفه‌ی وجود ما خدمت کردن است، خدمت کردن برای تازه‌واردینی که می‌آیند تا بتوانند به بهترین شکل به رهایی برسند، همه‌ی ما این هدف را دنبال می‌کنیم، بنابراین هر کس در هر جایگاهی که خدمت می‌کند باید هدف او این باشد که آمار رهایی‌ها بالا برود. ضمن این که جایگاه دبیری جناب مهندس، جایگاهی مهم و ارزشمند است، ولی در عین حال جز خدمت کردن چیز دیگری نیست.

در حال حاضر حوزه‌ی تحقیقات کنگره۶۰ در چه زمینه‌هایست؟
تحقیقاتی که در کنگره۶۰ انجام می‌شود یکسری تحقیقات مهمی است که توسط برخی از پزشکان و دانشگاهیان تحت نظارت مستقیم جناب مهندس انجام می‌شود، تحقیقاتی مبنی بر تاسیس آزمایشگاه کنگره۶۰ و همینطور تحقیقاتی در حوزه‌ی سیستم ایکس که تحت نظارت مستقیم جناب مهندس انجام می‌شود. ولی آن سری از تحقیقات که مربوط به دانشجویانی می‌شود که به کنگره۶۰ برای کارهای تحقیقاتی یا پایان‌نامه مراجعه می‌کنند مربوط به ما می‌شود و ما کارهای آن‌ها را انجام می‌دهیم، در ابتدا فردی که می‌خواهد کار تحقیقاتی انجام دهد باید امتحان کتبی از کتاب چهارده مقاله را بدهد و بعد اگر موضوع تحقیقات او در حوزه‌ی کنگره۶۰ باشد و موضوع آن از نظر کنگره۶۰ قابل قبول باشد به او اجازه داده می‌شود که کار خود را انجام دهد.

آیا تحقیقاتی در حوزه‌ی لژیون‌های ویلیام وایت صورت گرفته است؟ برای ما بیان می‌کنید.
بله، ما تمام کسانی را که انضباطی شده‌اند یا در سفر اول یا سفر دوم برگشت خورده‌اند را آنالیز می‌کنیم و می‌بینیم اکثر افرادی که برگشت خورده‌اند، آن‌هایی هستند که برای درمان سیگار اقدام نکرده‌اند یا سی‌دی ننوشته‌اند.

آیا این امکان وجود دارد که فردی از اعضای کنگره۶۰ بخواهد در حوزه‌ی تحقیقات فعالیت کند؟ اگر امکان دارد از چه کانال‌هایی می‌تواند این کار را انجام دهد؟
یکسری از بچه‌های کنگره۶۰ هستند که دانشجو بوده و در حال حاضر کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند، مثلاً فرد عضو کنگره۶۰ است که مسافر یا همسفر بوده و در عین حال در مقطع کاردانی، کارشناسی و دکترا در رشته‌های مرتبط با حوزه‌ی اعتیاد در حال تحصیل است که پایان‌نامه‌ی خود را از طریق کنگره۶۰ ارائه می‌دهد، ولی این که خود بچه‌های کنگره۶۰ خارج از این حوزه بخواهند کمکی کنند باید مراجعه کنند و اگر بتوانیم با آن‌ها همکاری خواهیم کرد و آن‌ها را قبول می‌کنیم.

با توجه به این که شما دیده‌بان لژیون‌های ویلیام وایت هم هستید، مهم‌ترین فاکتور برای یک فرد در درمان سیگار را چه می‌دانید؟
به نظر من مهم‌ترین فاکتور خواست خود فرد است، یعنی این که فرد بخواهد و یا نخواهد که سیگار خود را درمان کند.

با توجه به مضرات و آسیب‌های بالای سیگار و ایجاد پارازیت با شربت اوتی، آیا در آینده این احتمال وجود دارد که شخص برای درمان به کنگره۶۰ مراجعه کند، ابتدا سیگار را درمان کرده و بعد اعتیاد خود را درمان کند؟
من فکر نمی‌کنم که اینگونه شود و افرادی که می‌آیند اول باید سفر خود را شروع کنند و بعد از گذشت دو ماه که سازگاری صورت گرفت، می‌توانند برای درمان سیگار نیز اقدام کنند.

یکی دیگر از مسئولیت‌های شما دیده‌بان نمایندگی‌های تازه تاسیس است، به نظر شما رکن اصلی برای این که نمایندگی
در آغاز بتواند تبدیل به یک نمایندگی قوی شود چیست؟

به نظر من رکن اصلی برای کسی که استارت اولیه را می‌زند باید بتواند آموزش‌های کنگره۶۰ را کاملاً منتقل نماید و تمامی استانداردهای کنگره۶۰ را در نظر بگیرد، اگر از روز اول این کار انجام شود شعبه‌ی خوبی خواهند داشت، یعنی تمام کارها مانند یک پکیجی است که این کارها باید کاملاً انجام شود، مثلاً شما یک درخت را می‌کارید، اگر بعد از گذشت چندین سال درخت شما رشد نکرده باشد حتماً یک چیزی به این درخت نرسیده است. شعبه‌ها هم در کنگره۶۰ همینگونه هستند، اگر بعد از گذشت چندین سال می‌بینیم که شعبه راندمان خوبی ندارد یا آن رشد مطلوب را نکرده است به معنای این است که شعبه یک چیزی کم دارد که حال می‌تواند محبت یا آموزش یا عشق و یا آن نظم کنگره۶۰ باشد، به هر حال یا پکیج کاملی که باید همه چیز را در بر بگیرد نبوده است یا یک چیزی کم داشته است، تمام تلاش ما هم این است که کسانی که در کنگره۶۰ کار شعب را انجام می‌دهند، افرادی باشند که همه‌ی شرایط را مهیا کنند.

در حال حاضر شرایط لازم برای دریافت نمایندگی چیست؟
حداقل یک نمایندگی باید هزار متر زمین داشته باشد، دویست میلیون باید پشتوانه‌ی مالی داشته باشد که باید به حساب شعبه واریز شود
برای این که در ادامه بتوانند کار ساخت و ساز را انجام دهند، ضمن این که باید نیرو‌هایی هم داشته باشد که شامل کمک ‌راهنمای آقایان مسافر، راهنمای تازه واردین و کمک‌ راهنمای همسفر می‌باشد و با وجود تمام این‌ شرایط باید جناب مهندس نیز اجازه‌ی تاسیس نمایندگی را بدهند تا بتواند شروع به کار کند.

به نظر شما مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت جایگاه دیده‌بانی چیست؟
همه‌ی کارهای یک دیده‌بان مهم است و اینطور نیست که بگوییم کدام قسمت حساس است و کدام قسمت حساس نیست، همه‌ی قسمت‌ها و همه‌ی خدمت‌ها در کنگره۶۰ مهم است مثل لژیون تازه‌واردین، لژیون اوتی، لژیون ویلیام وایت، مرزبان، ایجنت و... همه دارند خدمت می‌کنند و هرکسی در قسمتی از این کار سهیم است و همه‌ی قسمت‌ها حساس هستند و نمی‌توان گفت کدام قسمت مهم‌تر است.

بزرگترین درسی که شما در جایگاه دیده‌بانی گرفتید چه چیزی بوده است؟
بزرگترین درسی که من از این جایگاه یاد گرفتم سپاسگزاری، قدرشناسی، خدمت و در کنگره۶۰ بودن است.

به نظر شما مهم‌ترین شاخصه‌ و صفت یک دیده‌بان چیست؟
به نظر من مهم‌ترین شاخصه‌ایی که یک دیده‌بان دارد صبر، گذشت و محبت او است.

آیا دستیارهای دیده‌بان‌ها در آینده تبدیل به دیده‌بان خواهند شد؟
نخیر، هیچ الزامی نیست، یعنی ممکن است یک نفر که دستیار دیده‌بان باشد، دیده‌بان نشود و اصلاً به این معنا نیست که هر کس دستیار دیده‌بان می‌شود حتماً در آینده دیده‌بان خواهد شد.


با توجه به این که شما دیده‌بان مسئول نمایندگی زنجان هستید، اگر امکان دارد نظر خود را راجع به نمایندگی زنجان بگویید.
نمایندگی زنجان هم مثل خیلی از نمایندگی‌های کنگره۶۰ نمایندگی خوبی است و بچه‌های با عشق و با محبتی دارد، اصول و قوانین کنگره۶۰ به خوبی اجرا می‌شود، اِن شاء الله که همت کنید و همین روند ادامه داشته باشد تا رهایی‌ها روز به روز بیشتر شود و پشتوانه‌ی مالی خود را افزایش بدهید تا بتوانید برای خودتان زمینی تهیه کنید و اِن شاء الله ساختمان را بسازید تا شعبه‌ی بزرگی داشته باشید که این فقط برای شروع است و باید نمایندگی‌های بیشتری را در سطح استان داشته باشیم.
از جناب آقای خدامی، جانشین نگهبان کنگره۶۰ و دیده‌بان محترم تحقیقات و لژیون‌های تازه تاسیس که وقت خود را در اختیار نمایندگی زنجان و سایت کنگره۶۰ قرار دادند متشکریم.

گزارشگر: مرزبان خبری مسافر سعید
ویراستار و تایپ: مسافر محمدرضا لژیون هفتم
عکاس: مسافر محمدرضا لژیون هفتم
قالب بندی و تنظیم: مسافر مهرداد لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .