English Version
English

در کنگره باید عاشق باشی تا بتوانی خدمت کنی

در کنگره باید عاشق باشی تا بتوانی خدمت کنی

لطفا به رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید.
سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر، مسافر من، محمد با بیش از ۱۷ سال تخریب انواع مواد‌مخدر وارد کنگره شدند؛ آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک‌، شیره‌، الکل‌ و قرص؛ ۱۰ ماه و ۱۳ روز سفر کردند به روش دی.‌اس‌.تی و داروی او.تی، با کمک‌راهنمایی آقای محمد امینی و کمک‌راهنمای خودم خانم پریسا؛ رهایی از بند اعتیاد ۱ سال و ۴ ماه و ۵ روز؛ در ادامه سفر نیکوتین داشتند با بیش از ۲۵ سال انواع دخانیات‌، ۱۰ ماه و ۳ روز سفر کردند؛ به روش دی.‌اس.‌تی و آدامس نیکوتین خوراکی، با راهنمایی آقای محمد امینی؛ ورزش ایشان در کنگره والیبال‌، ورزش خودم دارت.
درمورد جایگاه‌های خدمتی که در کنگره داشتید صحبت کنید و لطفاً برای همسفران توضیح دهید که چگونه بعد از وارد شدن به سفر دوم می‌توانند وارد خدمت شوند و لذت خدمت را تجربه کنند؟
قبل از هر چیزی بگویم که کنگره همان روزنه‌ نوری بود که در زندگی من نمایان شد و من را به سمت روشنایی‌ها دعوت نمود؛ روزی در گمراهی کامل به سر می‌بردم‌ و تمام آن تاریکی‌ها و ظلمت‌هایی که در مسیر زندگی من حاکم شده بود از سر جهل و نادانی من شکل گرفته بود‌؛ کنگره به من "صبوری و ایمان" را آموخت.
در کنگره باید عاشق باشی تا بتوانی خدمت کنی؛ خدمت به کنگره عشق است‌؛ کنگره به من بزرگ‌ترین خدمت را کرد‌ و در مقابل این خدمت بزرگ مسئول هستم؛ باید کنگره و علوم کنگره را درک کنم و به آن ایمان داشته باشم تا بتوانم خدمتگزار بمانم و خدمت کنم‌؛ کنگره نقطه‌ عطف زندگی من بوده است و امروز می‌فهمم که هرچه قبل از کنگره زندگی می‌کردم، زندگی نبوده است؛ یعنی با ورودم به کنگره به واسطه‌ ورود مسافر عزیزم و رهایی ایشان توانستم اصول درست زندگی کردن را بیاموزم و این برای من بسیار ارزشمند است و حاضر نیستم به هیچ قیمتی آن را از دست دهم.
انسان زمانی که گنجی را پیدا می‌کند، حاضر نیست به هیچ عنوان آن را از دست دهد‌؛ بلکه درصدد است برای به‌دست‌آوردن آن خود را به آب و آتش هم بزند. کنگره همان گنجی بود که من در زندگی‌ام یافته‌ام و طبق فرمایش جناب مهندس که در سی‌دی قاضی خود فرمودند: «باید خود بداند و خود بتواند که چگونه از اسب خویش نگهداری کند».
این جمله‌ای است که جناب مهندس با تفسیری که از آن داشتند، روی من بسیار تأثیر گذاشت و باید بدانم و بیاموزم چیزهایی را که نمی‌دانم و از زندگی نمی‌دانستم؛ زندگی، هستی و آفرینش انسان و جهان‌ها باید از آن گنجی که سر راهم قرار گرفته‌است خوب نگهداری کنم و زمانی‌‌که بتوانم به معرفت، دانش و آگاهی برسم، می‌توانم از طرف تاریکی‌ها به طرف نور چرخش کنم.
من عاشق خدمت در کنگره هستم و از خداوند می‌خواهم برای همیشه یک خدمتگزار صالح و واقعی برای کنگره بمانم‌. من به شکر‌خدا اکنون توانسته‌ام خدمت‌های متفاوتی را در کنگره تجربه کنم که برایم سرشار از انرژی مثبت بوده‌ است‌.
خدمت‌هایی که بنده تجربه کرده‌ام و هر یک به نوعی برایم از بار آموزشی بسیار بالایی برخوردار بوده و هست؛ خدمت استادی جلسه‌ خصوصی همسفران، استادی لژیون‌سردار، خدمت دبیری، عضویت در وبلاگ‌نویسان سایت که بسیار عاشق این خدمت هستم و همچنین عضویت، خدمت و آموزش گرفتن در لژیون مقدس سردار است که بار معنوی زیادی برای من به‌همراه داشته است و از خداوند می‌خواهم تک‌تک عزیزان که خواسته‌ خدمت‌کردن در جایگاه‌های خدمتی در کنگره را دارند، تجربه کنند که هر کدام به نحوی سرشار از آموزش و لذت‌بخش است‌؛ همچنین خدمت‌هایی که در جلسات کارگاه آموزشی هر رهجوی سفر اولی یا سفر دومی باید انجام دهد‌.
خدمت بلا‌عوض موجب رشد و ارتقاء من می‌شود، چه‌بسا همان‌گونه که یاد گرفتم، خدمتی که از سر دیده شدن و شنیده شدن اسم باشد، خدمت نیست و با تخریب‌های زیادی همراه می‌شود. در کتاب ۶۰ درجه نیز استادان جناب مهندس اشاره نمودند به این‌که: انسان برای خدمت و آموزش پا به این دنیا نهاده است؛ بنابراین باید خدمت و آموزش را دو رکن اساسی در زندگی بدانم.
بنا به فرمایش یکی از دیده‌بانان محترم کنگره که می‌فرمایند: «کسی‌که به کنگره می‌آید باید کیمیاگر و جستجوگر باشد و کیمیاگر کسی است که فلزات بی‌ارزش را به طلا تبدیل می‌کند و شخصی هم که به کنگره می‌آید، باید بی‌ارزش‌ترین چیزهایی که در زندگی‌اش وجود دارد را به ارزش تبدیل کند». زمانی‌که بتوانم از یک نقطه شروع کنم و خدمتی کنم، به نقاط بالاتری هدایت می‌شوم و همچنین فرمان‌برداری و رعایت حرمت‌ها و قوانین؛ فرقی هم نمی‌کند که در چه مقطعی باشی، یکی از رموز موفقیت و ماندن در کنگره است. زمانی‌که بتوانم یک فرمان‌بردار واقعی باشم، می‌توانم لذت خدمت را تجربه کنم.

در مورد شربت او.تی چه می‌دانید و بگویید که چگونه ساخته شد و چه سختی‌هایی بر سر راه جناب مهندس برای تهیه‌ شربت او.تی قرار داشت؟  
بنا به فرمایش جناب مهندس علم پیچیده نیست و هر چیزی کلیدی دارد و زمانی ‌که بتوانیم کلیدها را پیدا کنیم، می‌توانیم کارهای با ارزشی نیز انجام دهیم. علم، هنر و دانشی است که ابزار و وسایل زندگی ما را فراهم می‌کند و همچنین برای حیات ما آرامش به ارمغان می‌آورد. در دنیایی که هیچ راه‌حل منطقی برای درمان اعتیاد نبود و اکنون هم وجود ندارد و تمام دنیا در درمان آن عاجز هستند، در سال ۱۳۷۵ جناب مهندس در ماه مبارک رمضان توانستند درمان خود را آغاز کنند و در ۱۵ آذر ماه  ۱۳۷۶ به نتیجه برسند و در حقیقت درمان اعتیاد کشف شد.
سالم‌ترین و مفیدترین و همچنین کامل‌ترین دارو برای درمان هرگونه مواد مخدر، شربت او.تی است و همان‌طور که در کتاب چهارده مقاله نیز خواندیم؛ خداوند هیچ‌گونه دارویی سالم‌تر و مفید‌تر از تریاک تاکنون خلق نکرده است. ترکیبات این دارو: الکل به میزان ۲۰٪ و تریاک ۱۰٪ و مابقی آب‌مقطر خوراکی است‌.
برای اجرای این کار سختی‌های زیادی را متحمل شدند و زمانی که توانستند تریاک را به عنوان درمان اعتیاد انتخاب کنند، مصرف آن بسیار مشکل بود و آقای مهندس و همراهان‌ ایشان فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتند تا توانستند به این‌جا برسند.
همان‌طور که می‌دانیم تا کنون روش‌ها و درمان‌های مختلفی برای ترک اعتیاد و مخدرهای قوی دیگر مورد تحقیق قرار گرفت؛ اما هیچ‌کدام پاسخگوی درمان نبوده است و تنها آقای مهندس بودند که توانستند به این علم دست پیدا کنند و فرمودند: «اعتیاد یک جایگزینی مزمن است و قابل‌ درمان! نه یک مسمومیت مزمن و غیر قابل درمان!» و تریاک دارای ترکیبات و آلکولوئیدهای قدرتمند و دارویی است؛ از جمله آرام‌بخش، ضددرد، ضدافسردگی و نشاط آور که می‌تواند به طور کامل روی خماری‌های ناشی از مصرف مواد را بپوشاند. در سال ۱۳۸۶ با همکاری‌های مشترک مرکز علمی و مطالعات علمی اعتیاد و کنگره‌ ۶۰  بعد از چندین سال تجربه و همکاری اعضای محقق کنگره‌ ۶۰ و مسئولین ستاد مبارزه با موادمخدر داروی او.تی را به صورت پایلوت وارد میدان کردند‌ و به شکرخدا جوابگو بود‌.

مسافرها قبل از این‌که شربت او.تی درست شود، چه مشکلاتی با مصرف تریاک یا روش اپیوم داشتند؟                     
کسانی‌که مصرف‌کننده بودند و می‌خواستند درمان خود را به روش اپیوم و داروی تریاک آغاز کنند، مشکلات زیادی بر سر راهشان قرار داشت. از جمله این‌که فرد در حال درمان با فروشنده‌ مواد‌مخدر در ارتباط بود و جهت تهیه داروی درمان خود یعنی همان تریاک به فروشنده مواد‌مخدر مراجعه می‌کردند و در ارتباط بودند و از نظر اجتماع هم جرم محسوب می‌شد. یکی دیگر از مشکلات‌شان حمل آن بود که آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کرد و چون به صورت کشیدنی بود؛ نمی‌توانستند در زمان مخصوص و سر ساعت استفاده کنند‌.

در مورد درمان اعتیاد با شربت او.تی و رابطه‌ آن با روش دی.‌اس.‌تی برایمان صحبت کنید‌.
شربت او.تی هدیه‌ای مقدس است که از طرف خداوند برای مسافران کنگره‌۶۰ ساخته شده‌است و باید حریمش را حفظ  نمایند.
اکنون که جهان نتوانسته‌ است هیچ‌گونه مخدری را به درمان برساند، کنگره‌ ۶۰ با ابداع متد دی.‌اس.‌تی و داروی شفابخش و نجات‌‌دهنده‌ او.تی توانسته است پاسخگوی داوطلبین ترک اعتیاد که خواستار رهایی بوده‌اند را به درمان برساند و این عملی بوده است که به واقع تاکنون در هستی هم کشف نشده است‌. این کشفی است بسیار بزرگ‌... روش دی.‌اس.‌تی و داروی او.تی نه‌تنها اعتیاد خیلی از مسافران را به درمان رسانده است، بلکه درمانگر خیلی از بیماری‌های دیگر نیز بوده است؛ از جمله اِم اِس، ناراحتی‌های قلبی، مشکلات ‌معده‌ای و روده‌ای که دچار بوده‌اند در طی سفر تدریجی با روش دی.‌اس.‌تی و با داروی او.تی به درمان رسیده‌اند‌.

با وجود  این‌که شما فرزندان کوچکی دارید، نوشتن سی‌دی‌ها برایتان مشکل نیست؟ رفت و آمد به کنگره چطور؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید که به همه‌ این خدمت‌ها رسیدگی کنید؟
همه‌ ما در کنگره در حال گرفتن آموزش هستیم‌؛ کنگره با ابداع متد دی.‌اس.‌تی نه تنها به درمان اعتیاد پرداخته است، بلکه باعث شده است من با الگو گرفتن از این متد در زندگی بتوانم برنامه‌ریزی کردن در تمام سطوح زندگی را بیاموزم.
کنگره به من یاد داده است که بین کارهای روزمره‌ زندگی و خدمت یک تعادلی را برقرار کنم‌؛ من شخصا ادعایی در این زمینه ندارم که بگویم تعادل را به طور کامل رعایت می‌کنم و ممکن است یکسری کم و کاستی‌هایی در زندگی من نیز باشد‌، اما اکثر مواقع طوری روی امورات زندگی، فرزندداری و همچنین نوشتن سی‌دی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنم که تداخلی بین آن‌ها نباشد.
برای من کلام استاد بزرگوارمان جناب مهندس و گوش‌سپردن به صدای خوش‌آهنگ ایشان آن‌قدر لذت‌بخش است که همیشه سعی کرده‌ام در طول روز به گونه‌ای کارهایم را انجام دهم که ان‌شالله هیچ موقع از آموزش‌های ناب ایشان عقب نمانم، خدمت در کنگره سعادتی است که نصیبم شده است و امیدوارم بتوانم همیشه خدمت کنم‌؛ همین خدمت‌ها است که من را به سمت تکامل و ارتقاء پیش می‌برد؛ همیشه سعی می‌کنم الگوهایی را در کنگره انتخاب کنم که خودشان این مسیر را طی نموده‌اند و اکنون به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند‌‌‌.
وقتی بتوانی توانمندی‌های درونت را کشف نمایی‌، قطعا می‌توانی به تمام اهدافت برسی و در کل از زندگی مطلوبی همراه با آرامش و آسایش برخوردار شوی‌، حتی با وجود تمام مشکلات زندگی‌.
به شکر خدا تا به حال توانسته‌ام به موقع در کنگره حاضر شوم و این‌ها همه از عشقی است که به کنگره دارم و انرژی هست که از این مکان دریافت کرده‌ام‌‌.

و اما کلام آخر...
من ابتدا یک تبریک ویژه خدمت جناب مهندس عرض می‌کنم؛ به پاس هفته‌ بزرگ او.تی و کمال تشکر را از ایشان دارم برای چنین لطف بزرگی که در حق مسافران ما انجام دادند و همچنین خداقوت و تبریک خدمت خدمتگزاران بخش او.تی عرض می‌نمایم و آرزوی سلامتی برای این عزیزان دارم‌.
خداوند را بابت موهبتی که شامل حال من کرد بسیار سپاسگزارم که در این مسیر قرار گرفتم و در جمع دوستان محبت و عزیزان کنگره‌ای هستم؛ از خداوند سلامتی و موفقیت‌های روز افزون برای جناب مهندس و خانواده‌ محترمشان خواهانم و امیدوارم که بتوانند به تمام اهداف والای خود برسند و من نیز در جهت پیشبرد اهداف کنگره ۶۰  مفید واقع شوم.
از راهنمای بزرگوارم خانم پریسای عزیز بسیار سپاسگزارم به جهت آموزش‌های خوبی که در اختیار من قرار دادند و از خداوند می‌خواهم برکت این خدمت صادقانه‌ همواره در زندگی‌شان ساری و جاری باشد؛ از مرزبانان محترم و ایجنت محترم خانم ناهید عزیز به پاس خدماتشان بسیار تشکر می‌کنم‌؛ سپاسگزارم از شما خانم زهرای عزیزم بابت تهیه‌ این مصاحبه؛ پایدار باشید.

مصاحبه: همسفر زهرا.ن رهجوی کمک‌راهنما همسفر پریسا (لژیون یکم)
ویراستار: همسفر نگار رهجوی کمک‌راهنما همسفر مائده (لژیون هشتم)
عکس: همسفر فاطمه.ک رهجوی کمک‌راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .