English Version
English

انسان‌های بامحبت حتی قدم‌هایشان هم گل‌ریزان است.

انسان‌های بامحبت حتی قدم‌هایشان هم گل‌ریزان است.

جلسه ششم از دوره دوم لژیون سردار همسفران نمایندگی بوشهر با استادی همسفر جواهر و نگهبانی همسفر طاهره و دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه "گلریزان" در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۶ ساعت ۱۵ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را سپاس می‌گویم که توفیق خدمت در دوره قبل دبیری لژیون سردار را داشتم و از آن درس‌های زیادی آموختم و هر سال همه تلاشم را خواهم نمود تا در لژیون سردار شرکت کنم و در کنار آموزش انرژی زیادی را دریافت نمایم.
تنها چیزی را که ما را در این جا به دور هم جمع نموده پیوند محبت هست جمله زیبای آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است یعنی همه ما با باور قلبی که نسبت به کنگره داریم تبادل محبت صورت می‌گیرد در حالی که ابتدا محبت را دریافت و سپس آن را به دیگران هدیه می‌کنیم. از همان روز اولی که به کنگره آمدم با آغوش گرم و امنی از من استقبال شد که هیچ‌گاه آن را احساس نکرده بودم.

همه اعضای کنگره سعی بر این دارند رفتاری از خود نشان بدهند که مبادا باعث رنجش یکدیگر شوند و این سرچشمه از همان محبت و باور قلبی‌شان است. مطالبی را که جناب مهندس با آموزش‌ها به ما یاد می‌دهند همه برگرفته از کلام خداوند است، در واقع الگوی اول ما خداوند است و ما باید به صفات خداوند آگاه باشیم و آن‌ها را سرلوحه زندگی خویش قرار بدهیم؛ مهربانی و بخشندگی از مهم‌ترین صفات خداوند است، پس من همسفر باید بخشندگی را برای خودم الگو قرار بدهم چون در کنگره این صفات را یاد گرفته‌ام، البته برای من هنوز هم به آن حد نرسیده و باید بخشنده‌تر باشم.

جناب مهندس بخشنده بودن را پیش از هر چیزی به ما آموزش می‌دهند به این خاطر که اگر رهجویی قرار است جذب سیستم کنگره شود، باید از ما محبت و مهربانی ببیند، همه آنچه گفته شد از نظر معنوی بود و باید از لحاظ مالی نیز کمک کرده و بخشنده باشم. من باید یاد بگیرم که در مقابل هر چیزی بازپرداختی هم داشته باشم. جمله زیبایی از استاد امین که می‌فرمایند: جشن گل‌ریزان نمایش واقعی انسان بودن است و وقتی می‌خواهم انسانیت خود را نشان بدهم باید ببخشم و خدمت کنم و آن بخشیدن و خدمت باید بلاعوض باشد. امیدوارم که بتوانم لایق این جایگاه باشم. تنها راهی است که می‌توانیم به خدا نزدیک شویم این است که در ابتدا انسان باشیم و به هم نوع خویش کمک کنیم. از خدا می‌خواهم برای انجام هر کاری ابتدا ظرفیت و سپس توانایی انجام آن را بدهد و همه تلاشم را خواهم نمود تا در پیشبرد و آبادانی کنگره سهیم باشم.

مشارکت همسفر مرجان:
مهم‌ترین مسئله‌ای که در بخشیدن و کمک کردن وجود دارد این است که از ته قلبمان ببخشیم، مقدار پول مهم نیست بلکه انجام آن اهمیت دارد که با آن به حال خوش برسم در واقع این محبتی است که گل‌ریزان در حق می‌کند و من در گل‌ریزان محبت واقعی را با تمام وجودم درک و لمس نمودم. درگذشته شاید از پیشرفت دیگران خوشحال نمی‌شدم ولی الآن وقتی یکی از دوستانم را می‌بینم که پیشرفت کرده‌ و یا وسیله‌ای خریداری می‌کند خیلی خوشحال می‌شوم و این تغییر را در درونم احساس می‌کنم؛ این چیزی نیست جز اینکه من محبت را در کنگره و در بین اعضای آن یاد گرفته‌ام.

مشارکت همسفر امیره:
سال اولی که به کنگره آمده بودم متوجه نبودم که گل‌ریزان چه هست و سال بعد که متوجه شدم ترجیح دادم مسافرم عضو سردار باشد تا در سفر دوم قوی‌تر حرکت کند، مسافرم نیز اصرار داشت که من هم عضو لژیون سردار شوم و با توضیحاتی که از اهداف لژیون سردار و حس و حالی را که خودش دریافت کرده بود، مرا مشتاق‌تر کرد تا بتوانم در گل‌ریزان امسال شرکت و در جمع این دوستان قرار بگیرم.
با بخشیدن در ابتدا حال خودم خوب می‌شود، البته در هر شرایطی انسان می‌تواند ببخشد من در بیرون از کنگره نیز این عمل زیبای بخشش را انجام داده‌ و حس حالم خوب شده است. با شرکت در گل‌ریزان و عضو سردار شدنم حس و حالم خیلی خوبی را دریافت کرده‌ام، چون من به‌عنوان یک مادر زمانی آرزوی خوب شدن فرزندم را داشتم و خیلی خوشحالم از اینکه سلامتی فرزندم را می‌بینم. من در کنگره محبت واقعی را یاد گرفتم. کنگره به من شیوه درست زندگی کردن را آموخت و توانستم با روش اصولی زندگی خود را تغییر بدهم.

مشارکت همسفر  شیما:
انسان‌های با محبت قدم‌هایشان گل‌ریزان است این رد محبت همیشگی است و هیچ‌گاه محو نخواهد شد.
همیشه فکر می‌کردم گل‌ریزان برای کسی است که مشکل مالی دارد و یا زندانیان از بند زندان است، ولی حال می‌دانم که اگر در گل‌ریزان شرکت می‌کنم من هم مانند یک زندانی اسیر مشکلات.

ویرایش کننده: صدیقه همسفر حسین از لژیون سوم
ویراستار و ثبت: مهدیه همسفر محمد از لژیون چهارم
ارسال کننده: همسفر بتول

همسفران نمایندگی بوشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .