English Version
English

یک رهجو باید تشنه آموزش باشد

یک رهجو باید تشنه آموزش باشد

سومین جلسه از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی خرم‌آباد به استادی مسافر رضا بهرامی ایجنت شعبه خرم آباد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر بهمن با دستور جلسه «نقش سی دی و نوشتن آن ر آموزش» در روز سه‌شنبه 20 مهرماه 1400 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

جلسه امروز از دو بخش تشکیل‌شده است بخش اول دستور جلسه هفته‌ای که نوشتن سی‌دی‌ها است در بخش دوم تولد یک‌سالگی مسافر فرهاد است. همه ما می‌دانیم که تمام اعضای کنگره آرام‌آرام به این بلوغ فکری رسیده‌اند راهی به‌جز نوشتن سی‌دی‌ها وجود ندارد و برای بیرون آمدن از اعتیاد نوشتن سی دی نیاز است و شما در کنگره شخصی را پیدا نمی‌کنید که سی دی ننویسد چون این دستور اکید جناب مهندس است و ما از پذیرش رهجوی که سی دی نمی‌نویسد معذور هستیم و این‌یک قانون است و چه مسافر، چه همسفر باید بالای ۲۰ صفحه در هفته بنویسند و اگر شخصی هم سواد نداشته باشد باید برود ابتدا سواد یاد بگیرد و بعد بیاید تا پذیرش بشود چون اگر در کنگره این کار را انجام ندهیم تلاش همه خدمتگزاران بی‌نتیجه می‌شود چون درمان شدن و متوجه شدن جهان‌بینی کنگره فهم بالایی می‌خواهد و کسی که سواد ندارد اگر وارد لژیونی بشود آن لژیون را خراب می‌کند و بقیه رهجو ها هم می‌گویند چرا فلانی سی دی نمی‌نویسد و ما هم نمی‌نویسیم و حتی راهنما هم نمی‌تواند بگوید من تشخیص می‌دهم این رهجو سی دی ننویسد و یا کم بنویسد چون جناب مهندس این مسئله را تشخیص داده و کسی نمی‌تواند بالاتر از دستور جناب مهندس حرفی بزند پس اگر جناب مهندس دژاکام حرفی می‌زنند به خاطر اعضای کنگره و لژیون‌ها است. اگر می‌فرمایند همسفر با خودتان بیاورید به خاطر خودتان است که انرژی کم نیاورید و اگر در طول سفر انرژی کم بیاورید مجبور هستید دوباره به سراغ مواد مخدر بروید و هر چه زحمت‌کشیده‌اید بی‌نتیجه می‌ماند پس اگر سیستم و دیده‌بان حرفی را می‌زنند اگر ما اجرا نکنیم ضرر آن به خودمان می‌رسد پس اجرای قوانین به نفع خودمان است. به‌واسطه مصرف مواد مخدر ما در کارهایمان تأخیر داریم و اصلاً مصرف مواد این خاصیت را دارد که سطح عکس‌العمل انسان را پایین می‌آورد شما وقتی سی دی را فقط گوش می‌دهید چیزی یاد نمی‌گیرید بعضی از ما حتی با نوشتن هم مطلب را یاد نمی‌گیریم من خودم بعضی وقت‌ها دو بار سی دی را گوش می‌دهم و مطالب جدید یاد می‌گیرم پس ما یک سی دی را که باید ظرف یک ساعت گوش بدهیم در سه ساعت گوش می‌دهیم و می‌نویسیم و وقتی‌که مکث می‌کنیم و می‌نویسیم بهتر می‌توانیم سخنان جناب مهندس را تجزیه‌وتحلیل کنیم و این باعث درک بهتر ما از سی‌دی‌ها می‌شود. کسی که ابتدای هفته سی دی جدید می‌آید و آن را می‌نویسد یک رهجوی تشنه است وکسی که تشنه آموزش باشد به درمان اعتیاد و خیلی چیزهای دیگر می‌رسد پس اگر تشنه علم و آموزش جدید نیستیم یک گره در کار ما وجود دارد از نشانه‌های آدم تشنه آموزش این است که نیم ساعت قبل از جلسه در شعبه حضور دارد و در جلسات مشارکت می‌کند و سی دی جدیدی که به نرم‌افزار می‌آید آن را سریع گوش می‌دهد، بعضی از رهجو ها حتی نمی‌دانند که در هفته چند سی‌سی دارو دریافت می‌کند باید گفت رهجویی که حال ندارد نامه داروی خود را نگاه کند چگونه می‌خواهد از اعتیاد بیرون بیاید، یک راهنما به میزان هوشیاری یک رهجو متوجه می‌شود که چقدر به درمان نزدیک شده است.

جناب مهندس فرمودند: کسی که نمی‌تواند با دست راست بنویسد باید با دست چپ سی دی بنویسد اگر نمی‌تواند با دست‌های خود سی دی بنویسد با پا بنویسد این یعنی اتمام‌حجت با راهنماها که رهجوهای آن‌ها باید حتماً سی دی بنویسند و نوشتن سی دی یکی از صدها برگ خرید است که برای درمان اعتیاد نیاز است و ما باید هزاران کار دیگر انجام ندهیم و رعایت بکنیم تا بتوانیم مواد مخدر را کنار بگذاریم یکی دیگر از فاکتورها شرکت در گل‌ریزان است ما چند هستی دیگر جشن گل‌ریزان راداریم و باید دل به دریا بزنیم تا بتوانیم از این گردنه سخت عبور کنیم و انشا الله گل‌ریزان خوبی داشته باشیم خیلی از دوستان پرداختی پیش از موعد برای لژیون سردار و حتی دنوری داشته‌اند. درست است می‌گویم درمان در کنگره رایگان است ولی گول نخورید اتفاقاً درمان در اینجا از همه‌جاهای دیگر گران‌تر است چون نامه خروج از اعتیاد شما در جای دیگری امضا می‌شود و تا نتوانید از خیلی از خواسته‌ها، مال و جان خود بگذارید به درمان می‌رسید. درباره مسافر فرهاد که تولد یک‌سالگی ایشان است در ابتدا این جشن را به شعبه خرم‌آباد و خودشان و هم‌سفرشان تبریک عرض می‌کنم ایشان یکی از رهجو های منظم بودند و این‌یکی از نقاط قوت ایشان بود نقطه قوت دیگر ایشان همراهی همسفرشان در جلسات بود و همیشه فعال بودند. ما نمی‌توانیم نقش یک همسفر را در به درمان رسیدن یک مسافر را کم در نظر بگیریم نقش همسفر همیشه پررنگ است و به یک رهجو خیلی کمک می‌کند. خوشا به حال رهجویی که یک همسفر همراه و همدل دارد مانند و فرهاد کم همسفرشان همیشه همراه ایشان بودند. آقای فرهاد در حال حاضر مرزبان شعبه هستند و همچنین کمک راهنمایی هم قبول‌شده‌اند و همیشه فعال و خدمتگزار بودند.

سخنان مسافر فرهاد:

سلام دوستان فرهاد هستم یک مسافر ابتدا جا دارد از جناب مهندس، استاد امین و اساتید گران‌قدر آقای اشگذری و آقای بهرامی تشکر کنم همچنین از راهنمایی گرامی همسفران سرکار خانم ملیحه تشکر می‌کنم چون به‌واقع همسفر مصداق بال پرواز در کنگره ۶۰ است. دوستان باید بدانیم تصاویری که انسان در ذهن خود می‌سازد محقق می‌شوند و من از همان ابتدا یک‌سال رهایی خودم را متصور می‌شدم و این تصویر به‌سرعت برای من محقق شد. دوستان هیچ‌کس بهتر از خود فرهاد نمی‌داند که فرهاد چقدر به‌واسطه آموزش‌های کنگره تغییر کرده است، از این بابت خداوند را شاکرم که این راه را برای من گشود، چون در همان ابتدا عاشق کنگره و جناب مهندس و شیفته راهنمای خودم آقای بهرامی شدم و ایشان همیشه می‌گفتند: که کمترین پاداشی که در کنگره به انسان داده می‌شود رهایی از اعتیاد است. در کنگره ۶۰ وقتی وارد سفر دوم می‌شویم تازه متوجه می‌شویم پایان کار نیست، بلکه تازه اول راه است و دیگر احساس پوچی و بیهودگی نمی‌کنیم چون در مسیر الهی قرارگرفته‌ایم و این حائز اهمیت است، یکی از بهترین حس‌ها در کنگره ۶۰ حس خدمت کردن به دیگران است که باعث شوق و شور در انسان می‌شود و ولی محبت کردن بلاعوض را به انسان می‌چشاند.

 

 

آرزوی مسافر فرهاد:

من امروز دو آرزو دارم و دوست دارم هر دو آرزوی خود را بگویم آرزوی اولم آرزوی جناب مهندس است، این است که کنگره ۶۰ جهانی بشود و تمام دنیا و دردمندان بتوانند از این نعمت کنگره و علم جناب مهندس استفاده کنند و آرزوی دوم من مربوط به نمایندگی خرم‌آباد است که آرزو می‌کنم تولد سه‌ساله رهایی خودم را در ساختمان نمایندگی شعبه خرم‌آباد که توسط همه ما ساخته‌شده باشد بگیرم.

 

 

 

منبع: کنگره ۶۰ نمایندگی خرم‌آباد

تایپ: مسافر حامد

تنظیم و ارسال مطلب: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .