English Version
English

کنگره، شاگرد پرورش نمی‌دهد، استاد پرورش می‌دهد

کنگره، شاگرد پرورش نمی‌دهد، استاد پرورش می‌دهد

هشتمین جلسه از دوره نوزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی لوئی پاستور با استادی مسافر عماد، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر محمدرضا، با دستور جلسه "نقش سی دی و نوشتن آن در آموزش" دوشنبه 19 مهرماه 1400 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
به نظر من ارزش نوشتن شاید ده‌هزار برابر بیشتر از گفتن یا شنیدن آن مطلب باشد، شما در طول تاریخ نگاه کنید، اسنادی که باقی‌مانده به‌صورت نوشته همه قابل‌قبول و قابل‌ارائه هستند و برای ما باقی‌مانده‌اند، شاید خیلی از مطالبی که گفته شده و نسل به نسل به ما رسیده به‌اندازه کافی برای ما مستند نیست، شاید همه تکنولوژی‌ها، فیلم‌ها، صداهای ضبط شده و تمام سرورهایی که ما فکر می‌کنیم همه مطالب را ثبت می‌کنند و برای ما نگهداری می‌کنند روزی از بین بروند ولی سی‌دی‌هایی که در کنگره نوشته می‌شود قطعاً باقی خواهند ماند.

من وقتی وارد کنگره شدم سی‌دی‌ها رو به‌صورت خلاصه می‌نوشتم ولی بعد از اینکه به‌صورت واو به واو شروع به نوشتن کردم، متوجه شدم که کنگره اصولاً شاگرد پرورش نمی‌دهد، استاد پرورش می‌دهد. وقتی یک مطلب را می‌بینید یا می‌شنوید و بعد می‌نویسید از فیلتر حافظه عبور می‌کند و قطعاً در حافظه ذخیره می‌شود و آموزش دیگری که از نوشتن حاصل می‌شود در گفتار من خیلی کاربرد دارد و وقتی می‌خواهم جایی صحبت کنم به‌راحتی می‌توانم اصل مطلب را بیان کنم، حاشیه‌ها را حذف کنم و دقیق و به جا صحبت کنم.

خداوند در قرآن به قدرت قلم اشاره می‌کند و حتی به قلم قسم می‌خورد، شاید تأثیر قدرت‌های خاصی که نوشتن دارد را با چشم نتوانیم ببینیم ولی مانند امواج صوت بر هستی اثر می‌گذارند، مانند کتاب 60 درجه که اگر نوشته نمی‌شد شاید اثرگذاری الان را نداشت. در علم فلسفه بیان شده که پرداختن به یک کار به منزله انصراف از کار دیگر است، وقتی به من گفته می‌شود که باید یک سی دی را بنویسم و تمرکز من را روی این مسئله قرار می‌دهد، باعث می‌شود که از خیلی از کارهای بیهوده انصراف دهم و ارتقا من را به دنبال خواهد داشت.

از اینکه به صحبت‌هایم گوش کردید سپاسگزارم.

عکس و صوت: مسافر بهزاد
خلاصه‌نویسی و تایپ: مسافر محمدرضا
ارسال مطلب: مسافر بهمن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .