English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ نظم ، انضباط و احترام در کنگره

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ نظم ، انضباط و احترام در کنگره

هشتمین جلسه از دوره هفتاد و یکم کارگاههای آموزشی کنگره 60، ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، با استادی و نگهبانی مهندس دژاکام و دبیری همسفر لیلا با دستور جلسه "نظم،انضباط و احترام در کنگره ۶۰" در تاریخ چهارشنبه یکم بهمن ماه ساعت 10:00 آغاز به کار نمود.

 

امیدوارم حال همه شما خوب باشد.امروز اول بهمن ماه سال 99 است و وارد دومین فصل از زمستان شده ایم،به عید نوروز نیز کم کم نزدیک می شویم.

در ابتدا چند نکته مطرح می کنم:

فعالیت ورزشی در پارک طالقانی برقرار است ولی به هیچ عنوان در پارک،صبحانه درست نکنید. می توانید به همراه خود صبحانه آماده شده بیاورید،ولی در فضای پارک اجازه ی آشپزی و صبحانه درست کردن ندارید.

وقتی احترام می گذاریم و قوانین را رعایت می کنیم،در واقع به خودمان خدمت می کنیم.هر شخصی وقتی قوانین را رعایت می کند و منضبط است؛اسباب آسایش و آرامش خودش را فراهم می کند.

در ورودی تمامی شعب؛تب سنج،ماسک و الکل قرار داده ایم.از مسئولین ستاد مبارزه با کرونا در چند شعبه از کنگره 60 در سراسر ایران حضور پیدا کردند و دوشنبه هم به اکادمی آمدند و دیدند که تمامی قوانین بهداشتی رعایت شده.گزارش دادند که در این محل تمامی پروتکل ها رعایت شده است و این رعایت قوانین چقدر حس خوبی دارد و برای کنگره امتیاز مثبتی شد.

به بچه ها گفتم روزهای چهارشنبه،آکادمی را خلوت کنید و حتی جلوی درب در خیابان هم نمانید تا کار برای کنگره راحت باشد.

الحمدلله که از ابتدای سال تا به الان هیچ مورد فوتی در اثر کرونا نداشته ایم و علت هم این است که ما روش صحیح در اختیار داریم.

من با فضای مجازی هیچ مشکلی ندارم ولی اگر شخصی در صفحه ی اینستاگرام خود عکس یا مطلبی از کنگره یا من می گذارد،در آن صفحه دیگر نباید در مورد مباحث سیاسی صحبت کند.در واقع مسائل خصوصی خود را با مسائل کنگره در هم نیامیزید.

چون کنگره 60 از ابتدا طوری حرکت کرده که کسی کاری به کارش نداشته باشد،طی 20 سال فعالیت کنگره 60 با وجود هزاران اعضا در سراسر ایران،هیچوقت دچار مشکل نشده ایم.در پارک طالقانی نیز صدها نفر حضور پیدا کرده و ورزش می کنند،اما هرگز به ما تذکری نداده اند.

اگر ما نظم و انضباط را حفظ نکنیم متلاشی می شویم.ما اگر نظم و انضباط و قوانین را رعایت می کنیم،منتی روی سر کسی نداریم.رعایت نظم باعث حفظ بقا می شود.در یک کشور یا شرکت یا روستا،نظم و انضباط است که باعث بقا می شود.

در یک سیستم تمامی افراد با هم یکسان و برابر نیستند چون اندیشه ها و تفکرات متفاوتی دارند.در کنگره این گونه نیست که افراد با هم فرق نداشته و همه با هم برابر باشند. در کنگره افراد با هم جایگاه متفاوتی دارند و این یعنی سلسله مراتب و سلسله مراتب باعث می شود همان طوری که رهجو به راهنما احترام می گذارد،راهنما هم احترام رهجو را حفظ می کند.

 

 

تنبیه با توهین متفاوت است.شخصی که به اعدام محکوم شده،مامور اعدام حق توهین به او را ندارد.اعدام را اجرا می کند،ولی نباید به او بی احترامی کند.

در کنگره نیز تنبیه با توهین متفاوت است.راهنما یک دستش قهر است و یک دستش مهر.راهنما می تواند برجک رهجو را بزند ولی اجازه ندارد به شخصیت رهجو توهین کند.

نظم و انضباط یعنی ما به حرف های راهنما،مرزبان و نگهبان نظم گوش دهیم.

نگهبان نظم باید رفتار سنجیده ای داشته باشد.مثلا وقتی شخصی روی یک صندلی نشسته،نگهبان نظم نمی تواند جای او را عوض کند یا از سالن بیرون کند.باید قبل از این که وارد سالن شود،به شخص بگوید که اجازه ورود به سالن را ندارید.

در مسابقات جهانی هم داورها اشتباه می کنند. ما نیز در کنگره 60 باید این نکته را در نظر بگیریم که ممکن است داور اشتباه کند ولی ما در مقابل این اشتباه باید چشم پوشی کرده و فقط بگوییم چشم.

ما در کنگره 60 حتی اگر در مسابقات هیچ مقامی هم کسب نکنیم؛جام و کاپ اخلاق را صد درصد به دست می آوریم.

ما به این نتیجه رسیده ایم که رعایت نظم و انضباط باعث ایجاد آسایش و آرامش برای خودمان می شود.

من در حال صحبت با مسئولین ستاد بودم و آن ها می گفتند ما از اعضای کنگره 60 خیلی راضی هستیم و این به این علت است که بچه های کنگره قوانین را رعایت می کنند.

ما در کنگره 60:به جایگاه ها و شال های مختلف احترام می گذاریم و همین احترام و انضباط است که باعث شده کنگره تا این حد خروجی خوب داشته باشد.

تازه واردینی که جلسه اول به کنگره می آیند؛حال و روز خیلی خوبی ندارند،اما پس از چند جلسه حضور در کنگره کاملا شرایط آنان تغییر می کند و این به علت رعایت نظم و انضباط در کنگره است.

انسان هرچه بیش تر به دانایی برسد،به همان میزان بیش تر قوانین را رعایت می کند.پس دانایی با رعایت قوانین رابطه مستقیم دارد.

اشخاصی که مسئولین تازه واردین هستند حتما باید به شخص تازه وارد تاکید کنند تا سی دی فاضلاب های جوشان و سی دی OT را بنویسند و در جلسات بعدی در خصوص سی دی ها از آنان سوال پرسیده شود تا مفاهیم مهم برای آنان جا بیفتد.در جلسه سوم راهنمای تازه واردین حتما باید اپلیکیشن کنگره را برای آن ها نصب کنند تا به سی دی ها دسترسی پیدا کنند.

 

تایپ : همسفر صبا

 

نام فایل

 

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

 

99/11/01

 

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .