English Version
English

گروه خانواده - با آموزش و دانایی به آرامش می‌رسی

گروه خانواده - با آموزش و دانایی به آرامش می‌رسی

جلسه سوم از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک به استادی همسفر رقیه رهجوی راهنما همسفر فرزانه، نگهبانی همسفر نرگس و دبیری همسفر طاهره با دستور جلسه «جهان بینی 1و2» روز دوشنبه17 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم برای این اینکه در این جایگاه قرار گرفتم، خداوند یک کارت طلایی به من داد و من را به کنگره دعوت کرد. از نگهبان، دبیر و ایجنت محترم تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم. از راهنمای عزیزم خانم فرزانه تشکر می‌کنم که هر جایگاهی را تجربه می‌کنم از آموزش‌های ایشان است.

دستور جلسهٔ این هفته جهان‌بینی است، از دیدگاه من جهان‌بینی یعنی اینکه نگرش من به دنیای درون و بیرون چطور باشد. من قبل از کنگره هیچ آموزشی ندیده بودم و آن زمان هم این مطالب بوده؛ اما من هیچ اطلاعی نداشتم و در تاریکی بودم. آن زمان همیشه حالم بد بود و خیلی مشاوره‌ها می‌رفتم و برای بهترشدن حالم تلاش می‌کردم؛ احساس می‌کردم یک قسمت کارم مشکل دارد که من نمی‌توانم رشد کنم، گویی زندگی‌ام متوقف شده بود و همیشه از خدا گله و شکایت داشتم و این ریشه در جهان‌بینی من داشت؛ اما وقتی به کنگره آمدم اولین چیزی که یاد گرفتم مثلث آموزش، تجربه و تفکر بود. آموزش‌هایی مانند گوش‌دادن به سی‌دی و نوشتن آن‌ها، سخنان استاد جلسه، کتاب‌ها و جزوه‌های کنگره، الگوبرداری از راهنما همهٔ اینها به من آموزش دادند که در هر چیزی اول باید تفکر کرد.

اشتباه من این بود که اصلاً فکر نمی‌کردم، هر تصمیمی که می‌گرفتم اگر خوب بود می‌گفتم؛ خودم کردم و اگر بد بود، دیگران کردند. باید به عاقبت هر چیزی فکر کرد و اینها برای من تجربه شد. زمانی که تجربه داری با مثلث منیت، ناامیدی و ترس روبرو می‌شوی و می‌توانی با آموزش و دانایی به آرامش برسی، ریشهٔ ناامیدی ترس است.

خدا را شکر که با جناب مهندس و کنگره 60 آشنا شدم. اکنون دیدگاه من نسبت به مصرف کنندگان و نسبت به دیگران تغییر کرده و می‌دانم شاید قلب بعضی از افرادی که من آنها را قضاوت می کردم از من بهتر باشد، من در کنگره آموزش گرفتم که دیگران را قضاوت نکنم و اگر اشتباهی کردم باید به کل هستی پاسخ دهم.

آغاز به کار لژیون دوم همسفران نمایندگی آبیک به راهنمایی همسفر پروانه

مرزبانان کشیک: همسفر سکینه و مسافر مجید
تایپ و ویراستاری: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر پروانه (لژیون دوم)
عکس و ارسال: همسفر آمنه، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .