English Version
English

یادگیری و آموزش، دانایی ما را افزایش می‌دهد

یادگیری و آموزش، دانایی ما را افزایش می‌دهد

انسان موجودی خاص است و وجودش مجموعه‌ای از خصوصیات خاص انسانی لست. تفکر، انتقاد، تصمیم‌گیری‌های عاقلانه و حتی لبخند زدن همه و همه از ویژگی‌های انسانی می‌باشد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که همه این خصوصیات همیشه به نفع انسان نیست. گاه شرایطی پیش می‌آید که فرد از جنبه‌های ارزنده وجودش چنان استفاده می‌کند که او را به‌سوی تاریکی‌ها سوق می‌دهند. همه دستور جلسات کنگره 60 بر اساس مطالعه و بررسی‌های دقیق و بر مبنای مشکلات انسانی تدوین گردیده و به موضوع اعتیاد و درمان تأمیم داده‌شده‌اند تا با حل این مشکلات از انحراف پروسه درمانی از مسیر اصلی جلوگیری گردد. بیشتر ما انسان‌ها عادت داریم در مقابل اموری که چندان برایمان واضح نیست و در مورد آن اطلاعات چندانی نداریم به بیان نظر و عقیده می‌پردازیم و بدتر آن که اگر اندک اطلاعاتی هم در مورد آن موضوع کسب کنیم هرگاه در جمعی قرار گیریم گروهی را به دور خودگرد آورده و به زبان ساده‌تر معرکه‌ای ساخته و خود میدان‌دار آن شده و به بیان فضل می‌پردازیم. کنگره 60 نیز از این قانون مستثنی نیست...

 هدف اصلی در کنگره 60 ارائه آموزش و اطلاعات به مسافران و افزایش دانایی ایشان در جهت رسیدن به تعادل و درمان و در پی آن تبدیل‌شدن به یک انسان واقعی و کسب حال خوش است. در این میان خدمتگذاری نیز از نشانه‌های بارز افراد آموزش‌دیده کنگره می‌باشند. هر فردی که در مسیر درست کنگره حرکت کرده و آموزش‌ها را به‌درستی دریافت و فهم نماید در درون خود نیازی شدید احساس می‌کند به اینکه خدمتی نموده و آنچه را خود بدان دست‌یافته به دیگران نیز منتقل نماید؛ اما اگر فردی پایبند قوانین کنگره نبوده و به آموزش‌های کنگره توجه ننماید هرگز نمی‌تواند مشکلات درونی خود را به‌درستی بشناسد و همواره ریشه مشکلات را در بیرون از وجود خود جستجو می‌نماید، به‌تدریج از مسیر کنگره دور شده و انرژی را که باید صرف خدمت و کسب آموزش نماید در بحث‌های بی‌نتیجه آن‌هم در مورد مسائلی که اطلاعات کافی در مورد آن‌ها ندارد صرف می‌نماید. چنین فردی از یک‌سو چون ریشه اصلی مشکلات را نمی‌شناسد و از سوی دیگر چون فقط شاهد فعالیت‌های صورت گرفته در کنگره است مدام از همه‌چیز و همه‌کس ایراد می‌گیرد. چون هرگز به انجام کار یا خدمتی اقدام نمی‌کند فکر می‌کند خودش بهتر و بیشتر از دیگران می‌داند و درنتیجه همیشه به کار دیگران ایراد گرفته و نق می‌زند. هیچ اتفاق و هیچ عاملی هرگز نمی‌تواند او را راضی کند و کم‌کم فکر می‌کند دیگر نیازی به آموزش‌های کنگره ندارد و درنتیجه به حاشیه کشیده شده و از جریان اصلی کنگره دور می‌ماند و تاوان این انحراف چیزی نیست جز ماندن در میان تاریکی‌ها.

 

برای دوری از این بحران و برای اینکه همیشه سفری درست داشته باشیم باید کسب اطلاعات نماییم و همواره طالب یادگیری باشیم. یادگیری و آموزش، دانایی ما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود خود را بهتر بشناسیم و در مسیر تعالی قرار گیریم. انسانی که در مسیری روبه‌پیشرفت حرکت می‌کند همیشه خود را نیازمند علم می‌داند. شایسته آن‌که ما نیز در کنگره زمان خود را به افزایش دانایی اختصاص داده و همیشه خدمتگزاری صادق و کوشا برای کنگره باشیم.

 

خدمتگذاز وبلاگ : همسفر مهران
نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .