English Version
English

نگاهی گذرا به سه جایگاه؛ اسیستانت، ایجنت و مرزبان

نگاهی گذرا به سه جایگاه؛ اسیستانت، ایجنت و مرزبان
سلام دوستان ثریا هستم هم‌سفر

تبریک این هفته به خدمتگزاران کنگره ازجمله ایجنت ها، اسیستنت ها، مرزبانان و کلیه اعضای کنگره ٦٠؛ تبریک ویژه خدمت آقای مهندس؛ مؤسس کنگره ٦٠ که بقای کنگره را مدیون برنامه‌ریزی دقیق ایشان هستیم.
 
در طول سال در کنگره ٦٠، ٥٢ دستور جلسه داریم که ٤٨ مورد آن جزء متون آموزشی هستند که با کاربردی کردن آن‌ها می‌توانیم کم‌کم به صلح و آرامش نزدیک شویم. ٤ دستور جلسه داریم که خارج از بحث آموزشی بوده و هرساله تکرار می‌شوند تا اعضای جدید کنگره با جایگاه‌های مختلف آشنا شوند و در صورت نیاز به آنها مراجعه کنند و همچنین قدردانی از خدمتگزاران کنگره صورت بگیرد. خداوند هر نعمتی را به انسان می‌دهد به‌واسطه‌ی بندگانش است؛ پس باید قدردانی از خداوند را ابتدا با تشکر از بندگانش شروع کنیم.
 
در مورد شکل‌گیری این جایگاه‌ها (ایجنت، اسیستنت، مرزبان) باید گفت که ابتدا گروه مرزبانی شکل گرفت و بعدازآن گروه ایجنت و سپس گروه اسیستنت.

 

با افزایش نمایندگی‌ها و لزوم مدیریت آنها، جناب مهندس دیده‌بانان را انتخاب کردند که به شعب سرکشی کنند، بعدازآن برای نظارت بهتر بر نمایندگی‌ها مرزبان‌ها در نظر گرفته شدند، مرزبانان درواقع نگهبان مرزهای معنوی و علمی نمایندگی خود هستند که تعداد آن‌ها در هر شعبه ٧ یا ٨ نفر است (٥ نفر مرزبان آقا و ٢ نفر مرزبان خانم هستند که شال مرزبانان به رنگ زرد است و آنها به‌نوعی مسئول اجرای قوانین هستند)
 
به قول جناب مهندس مرزبانی جایگاه سختی است که به تعبیری مانند راه رفتن روی گدازه‌های آتش یا لبه‌ی تیغ است؛ چون با افرادی که روحیات و اخلاق و مشکلات مختلفی دارند مواجه می‌شوند و درعین‌حال بامحبت و عشق قوانین را اجرا می‌کنند. مرزبانان از بین افراد آموزش‌دیده‌ای که سفر دوم خود را گذرانده باشند انتخاب می‌شوند، در دوره‌ی اول انتسابی و در دوره‌های بعد با اکثریت آراء شعبه انتخاب می‌شوند.
 
با توجه به افزایش تعداد نمایندگی‌ها، ارتباط مرزبانان با دیده‌بانان مشکل بود در این مرحله جناب مهندس، ایجنت ها را به خدمت گرفتند. آنها راهنما و مشاور مرزبانان هستند و نقش مدیریتی شعبه را به عهده‌دارند اما به دلیل عدم اطلاع کافی در مورد خانواده‌ها و مشکلات آنها، حدود ٣ یا ٤سال قبل اسیستنت ها به خدمت گرفته شدند. ایجنت و اسیستنت ها جایگاهی مشابه دارند و تفاوت فقط در این است که اسیستنت ها روابط و دستیار دیده‌بان محترم خانواده و هم‌سفران، خانم آنی هستند.
 
ایجنت و اسیستنت از بین کسانی که دوره‌ی مرزبانی و کمک راهنمایی را گذرانده و عملکرد خوبی داشته‌اند انتخاب می‌شوند و شال آنها کرم‌رنگ است که حدفاصل شال مرزبانی و شال سفید دیده‌بانی است بنابراین همان‌طور که اداره نمودن یک مؤسسه یا شرکت سختی‌های خودش را دارد، اداره‌ی یک نمایندگی که بر مبنای عدالت، معرفت و عمل سالم است از این قضیه مستثنا نیست و نیاز به انسان‌های لایق و کارآزموده دارد.
 
امیدوارم همه‌ی ما جزء خدمتگزاران صادق کنگره باشیم تا با کمک همدیگر در جهانی‌شدن کنگره ٦٠ قدم کوچکی برداریم و پیام کنگره را به گوش تمامی جهانیان برسانیم.
 
هم‌سفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .