English Version
This Site Is Available In English

روش DST از دل ماه رمضان پدید آمد

روش DST از دل ماه رمضان پدید آمد

همسفر زینب:

واژه‌ی رمضان از کلمه «رمض» به معنای شن های داغ  و تفتیده و حرارت و گرمای شدید گرفته شده است. قبل از ظهور اسلام سال های اعراب مانند سال خورشیدی ما بود با این تفاوت که ماه های اعراب مانند الان قمری بوده ولی هر سه سال یک بار برای جبران ده روز مابه‌التفاوت این سال یک ماه کبیسه یا ماه سیزدهم را در تقویم خود می گنجاندند به همین دلیل مثلاً ماه ربیع الاول همان طور که از اسمش مشخص است همواره در بهار قرار داشته و یا همین ماه مبارک رمضان همیشه در تابستان قرار داشته و چرخشی در ماه های قمری نبوده است اما با پذیرفتن سیصد و پنجاه و پنج روز، جابجایی ماه های قمری به وقوع پیوست صرف نظر از تاریخچه‌ی ماه های قمری؛ آنچه در مورد این ماه عظیم الشان و رابطه‌ی آن با کنگره می توان گفت: همان صحبت آقای امین است که فرموده‌اند اگر ماه مبارک رمضان نبود روش دی اس تی نیز وجود نداشت و کشف نمی شد و این ساختار محکم و الهی (کنگره ۶۰) نیز وجود خارجی پیدا نمی کرد پس بر ما واجب است که کلیه ی فرمایش های جناب مهندس در مورد این هدیه زیبای خداوندی را ارج نهیم همان‌طور که روش DST از دل ماه رمضان پدید آمد و خیلی درمان های دیگر هم در کنار آن پدیدار شد و شگفتی ساز شد، خود همین روزه و آداب آن می‌تواند در درمان خیلی از بیماری ها تاثیر داشته باشد مسئله این‌جا بوده آنهایی که سلامت کامل دارند، روزه استاندارد می‌گیرند و در آن بحثی نیست در مورد کسانی که بیمار هستند؛ عُلَما و شریعت هم می‌گویند که واجب نیست روزه بگیرند و ما در کنگره می گوئیم که با هماهنگی پزشکش می‌تواند روزه درصدی را بگیرد و این را هم هیچکس روی آن بحث و ناراحتی ندارد و چه بسا که یکسری از ما بتوانیم با بالا بردن نقطه تحمّل خودمان، آن اعتماد به نفس را در خودمان پیدا کنیم و جسممان را تقویت کنیم و سال های آینده روزه کامل بگیریم و چه بسا یکسری از بیماری ها رو به بهبود برود و لذّت هم دارد و تجربه کرده ایم که وقتی کسی چند ساعتی را روزه می‌گیرد و بعد کنار بقیّه سرسفره می‌نشیند، احساس خوبی دارد. نکته ای که برای من جالب بود این‌ بود که در همه ادیان، روزه به شکلی وجود دارد حالا کامل ترین آن در اسلام است که به نظر سخت تر از همه است امّا تأثیر و سازندگی اش هم بیشتر است اخیراً دانشمندان روی این موضوع تحقیقاتی کرده‌اند و می‌گویند: اگر این کار را انجام دهید، مثلاً این خواص را دارد ‌و این شاید نقطه آغازی باشد برای کسانی که فکر می ‌کنند علم چیزی است که آن‌ها می‌دانند و قابل رویت است و خیلی ها که خود را روشنفکر می‌دانند و اصلاً قبول ندارند و شاید به دید تمسخر نگاه کنند به آداب روزه ولی کم‌کم این دارد وارد علم می‌شود و شاید زمانی برسد که این دیدگاه کاملاً تغییر کند و این نقطه تفکّر ایجاد شود که چطور یکی از نسخه های کتاب آسمانی آمد و راهگشای بشریّت شد برای درمان خیلی از بیماری ها؟ شاید ما به یک معدنی از گنج نزدیک شده باشیم یا رسیده باشیم که یکی از نسخه هایش توانسته است خیلی از مسائل را حل کند اگر ما بتوانیم مسائل دیگری را از درون این قضیه استخراج کنیم و روی آن با دید تفکّر نگاه کنیم شاید خیلی از مسائل دیگر را هم بتوانیم حل کنیم حالا این مسائل چه چیزهایی می‌تواند باشد؟ باید خواند و مطالعه کرد. در ماه رمضان یکی از کارهایی که در کنار روزه گرفتن انجام می‌شود معمولاً خواندن کلام الله شریف هست و در کنار آن یک ترجمه خوب پیدا کنید و روی مفاهیمش دقّت کنید. ترجمه خوب ترجمه ای است که از خودش چیزی را اضافه نکرده باشد مثل بعضی از مترجمان که طرف دوسه جمله می‌گوید، بعد می پرسی چه گفت؟ می‌گوید: گفت مرسی! همه را حذف می‌کند و همان یک کلمه ای که خودش بلد است را می‌گوید بعضی از مترجمان قرآن برعکس این قضیه اند آیه را نگاه می‌کنی سه کلمه است، ولی ترجمه اش بیست کلمه است. درست است که زبان فارسی با عربی آنقدر تفاوت ندارد ولی وقتی نگاه می کنی میبینی چند کلمه هم از خودش وارد ترجمه کرده است یعنی شاید به این تشخیص رسیده که خداوند بعضی از موضوعات را فراموش کرده و از قلم انداخته است بنابراین این ترجمه ها زیاد خوب نیستند مثلاً یکی از ترجمه های خوب، آقای خرّمشاهی است اگر روی معانی متمرکز شویم چیزهای خوبی را پیدا می‌کنیم جالب اینجا است که خیلی از بحث های کنگره هم برگرفته از قرآن است مثل سی دی یاران جناب مهندس و... هر چقدر که انسان حس هایش خوب می‌شود، قدرت جذب مطالب در او بیشتر می شود. در ابتدای قرآن هم می گوید: "ذلکَ الکِتابُ لا رَیبَ فیهِ هُدی لِلمُتَّقين" این کتابی است که در آن هیچ ریبی نیست، برای هدایت پرهیزکاران، یعنی اگر کسی پرهیزکاربود؛ همان وادی پنجم و اجرای فرامین،  برای او قابل استفاده می شود و مفاهیم برایش باز می شود. علّت این‌که می‌گویند ثواب خواندن قرآن در رمضان بیشتر است هم همین است چون بهره بیشتری می‌برد چون طبیعتاً در ماه رمضان به خاطر آداب روزه و پرهیز کردن از خیلی از مسائل،  حس های انسان پالایش می شود و یک سری از حس هایش قوی می شود و قدرت جذب و فهمیدن آیات در او بیشتر می‌شود بنابراین با مطالعه در ماه رمضان بهره بیشتری می برد تا در حالت عادی این‌ها برای کسانی است که استفاده می کنند. در آیات کتاب شریف چندین مرتبه از لفظ الهام استفاده شده است با کمی تامل در آیات قرآن می توان فهمید که الهام نمودن نه فقط مخصوص باری تعالی است بلکه شیطان هم در انسان‌ها به روش الهام اطلاعات را منتقل می نماید حتی مواردی در کتاب شریف است که سوای از پروردگار و شیطان، موجودات دیگر نیز یا به آنها الهام می شود و یا الهام می کنند مانند الهام به مادر موسی برای انداختن وی به دریای نیل و الهام به مورچه و زنبور عسل پس می توان این طور برداشت کرد که درک و فهم ماورایی در موجودات از طریق الهام و یا القا صورت می پذیرد که از نقطه نظر جایگاه و مرتبه الهام در مقام بالاتری قرار دارد و البته میدان عمل در الهام از القا بیشتر و گسترده تر می باشد، نشانه ی بارز عمومی بودن الهام در مخلوقات الهی؛ همین الهامی است که به آقای مهندس در کشف و پیدایش روش دی اس تی صورت پذیرفته است؛ خداوند با این الهام به ایشان راهی را که هزاران سال بشر برای درمان مشکلات خود به دنبال آن بود به شکل واضح و کاملا علمی و به روز نمایش داد، ایشان بیست سال پیش در نیمه های ماه مبارک به این نتیجه رسیدند که می توان به تدریج و آرامی مشکل اعتیاد را حل نمود البته برای نیل به این مقصود مدت یازده ماه را طی کردند و در طی این زمان فهمیدند که حلقه ی گمشده ی درمان در مسئله ی اعتیاد همین رعایت پارامتر زمان است ایشان با مطرح کردن این روش در همایش زاهدان به همگان نشان دادند که: صورت مسئله ی اعتیاد چیست و جواب تمام سوالات بی جواب با این مقاله داده شد. امیدواریم که تمام اعضا با درس گرفتن از این ماه مبارک و عمل به فرموده های باری تعالی قدم به قدم از آلایش به طرف بی الایشی و تسویه و تزکیه و پالایش درون و برون حرکت نماید.

امساک از خوردن و آشامیدن کمترین و اولین قدم در مبارزه با نفس است بعد از آن باید به سراغ  پله‌ی بعدی که تذهیب نفس و پاک شدن از گناهان و دوری از ضد ارزش ها است حرکت کنیم چرا که خوردن و آشامیدن صور آشکار ماه رمضان است و دوری از ضد ارزش‌ها و رعایت کردن قوانین الهی و فرامین الهی صور پنهان ماه رمضان می‌باشد که باید آنها را رعایت کنیم که در این ماه به آن اهمیت بیشتری داده‌ شده است. به همان اندازه که خوردن و آشامیدن مهم است، رعایت قوانین و فرامین الهی هم مهم است. ما می‌توانیم از تیپر کردن مواد الگو برداری کنیم، برای از بین بردن همه ضد ارزش‌ها چون دوری از ضد ارزش‌ها یک‌ شبه و یک‌ روزه امکان‌پذیر نیست، ماه مبارک رمضان می‌تواند الگوی مناسبی برای ما باش، وقتی‌ که در ماه رمضان سر ساعت افطاری و سحری می‌خوریم می‌توانیم این نظم را در دیگر مسائل زندگی نیز بکار ببریم و آدم منظمی باشیم. روزه گرفتن در واقع یک تربیت و تقویت نفس است برای پرهیز از کلی کارهای ضد ارزش و امتناع کردن از انجام آنها یا «نه گفتن» به خواسته‌های نامعقول نفس در روزه گرفتن نقطه تحمل انسان در نخوردن و نیاشامیدن و عمل ضد ارزشی انجام ندادن بالا می‌رود و سعی می‌کند در طول روز از ابراز الفاظ ناشایست جلوگیری کند.
منابع:
لایو چهارشنبه آقای مهندس
سی دی کفر
سخنان آقای استاد امین
سایت کنگره ۶۰
نویسنده: راهنما همسفر زینب (لژیون چهارم)

ویرایش همسفر نرگس، راهنما همسفر زینب (لژیون چهارم)

ارسال: همسفر نرگس (دبیر سایت)
همسفران نمایندگی دکتر مسعود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .