در سیدی مکر؛ راجع به حس صحبت میشود، پنج حس درون مربوط به ساختمان جسم است. آن چیزهایی که در درون جسم ما است مانند گوش، چشم، زبان، لامسه، درون جسم ما میباشد که به آن حس درون میگوییم. تصاویری که در خواب بدون این چشم میبینیم حس برون گفته میشود، حس برون قابل لمس نیست؛ اما قابل حس از نوع خودشان میباشند. همانطور که ما حس درون داریم حس بیرون هم داریم. در اعتیاد صور آشکار و صور پنهان گفته میشود و حیوانات نیز صور آشکار و صور پنهان دارند، پس شخصیتها به دو قسمت صور آشکار و صور پنهان تقسیم میشوند. ممکن است انسانها آن چیزی که هستند اصلاً نشان ندهند در ظاهر یک انسان بسیار معقول، مرتب، خوب؛ ولی در صورت پنهان یک قاتل زنجیرهای یا یک دیوانه روانی باشد.
مسائلی که پنهان است مکر است؛ مکر یعنی حیله، تزویر، فریب و چاره اندیشی برای ضربه زدن به چیزی یا کسی است. تشخیص دادن نیرنگ یا تزویر برای ما نقش مهمی دارد، بعضی از تبلیغات نیرنگ هستند و نباید فریب تبلیغات را خورد. مکر در حیوانات هم وجود دارد داستان روباه و کلاغ یا داستان روباه و لکلک نشان میدهد که حیوانات هزاران مکر دارند و انسان که بالاتر از حیوان است مکرش هم بیشتر و بالاتر است. همیشه برای انسان خطر در کمین است. همانطور که از عشق و محبت صحبت میکنیم؛ باید اینها را نیز در نظر داشته باشیم. برای ما مشکلاتی بهوجود میآید که در اثر مکر و حیله بوده است، مثلاً کتابی با عنوان پرواز روح، در یک ماه یا ۳۰ جلسه نوشته شده است. آیا شما میتوانید وارد اقیانوس شوید و در اقیانوس زندگی کنید؟ آیا میتوانید در جهان ماوراء حرکت کنید؟ آنقدر موجودات ارگانیک و غیر ارگانیک وجود دارند که با چشم دیده نمیشوند؛ ولی میتوانند به انسان ضربههای شدیدی وارد کنند.
ما باید به مسائل دقت کنیم همیشه حیله و تزویر با صورت بسیار زیبا بیرون میآید. هیچ فسادی در دنیا صورت نمیگیرد؛ مگر اینکه لباس تقوا بر تن کند. هنگام فریب دادن شما را متقاعد میکند. اگر وارد دادگاهها شوید بیشتر پروندهها مربوط به مکر است، غیبت کردن هم یک نوع مکر است. مورد دیگر خشم است که وقتی انسان خشمگین میشود ضریب هوشش تقسیم بر سه میشود، زمانی که خشمگین میشویم پوئن از دست میدهیم. خیلی از دعواهایی که منجر به قتل میشود بر اثر همین خشم اتفاق میافتد، خشم یک پوئن منفی است و؛ باید تحت کنترل خود در بیاوریم و صبر و حوصله داشته باشیم و فوری مورد قضاوت و داوری و عکسالعمل نشان ندهیم تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.
در ادامه بحث حس گفته شد؛ در واقع ما ده حس و هفت پیکر داریم که دو پیکر را به خوبی میشناسیم یکی جسمی که الان باورش داریم و دیگری کالبدی که در خواب میبینیم، کسی نمیداند که کدام یک حقیقی است، در حقیقت وقتی بیداریم و در کالبد جسم هستیم این حقیقی است که با پنج حس درون کار میکند و زمانی که خواب هستیم با پنج حس برون که با اندامهای نام برده یعنی هفت پیکر در ارتباط میباشد که هر دو قسمت پیکرهها و پنج حس برون قابل لمس نیستند؛ اما قابل حس از نوع خودشان میباشند که با عالم بیرون در ارتباط و جاری هستند. در حس برون وسیلهای قابل دید ندارید؛ اما دیدن تصاویر بدون چشم در خواب به نظر میآید با چشم دیگر با جسم دیگر و پیکره دیگر خودتان را در خواب میبینید و در عالم دیگر ضبط میشود؛ ولی خود شما نمیدانید با کدام وسیله آنها ضبط شده است.
موضوع این است که همه ما میگوییم چه کسی از دنیای دیگر آمده است؟ ما خودمان هر شب به آن دنیا میرویم و صبح که بیدار میشویم به این دنیا میآییم! ما در کل در آن دنیا زندگی میکنیم. در کلام الله هم بیان شده است، «خوابیدن یک مرگ موقت است.» سیر و سلوکی که در خواب میکنید جسم در آن دخیل نیست و اندامهای دیگر، کالبد دیگر در کار هستند، آنها کار میکنند و قابل رویت برای هر کسی نیست. ما مجهول زیاد داریم و خیال میکنیم همه چیز را میدانیم ما حتی صور آشکارش را هم نمیدانیم چه برسد به صور پنهان! جسم وسیلهای است که به ما دادهاند و ما در آن ساکن شدهایم و در حال کار کردن با آن هستیم در آخر هم جسم را گذاشته و میرویم؛ ولی این شناخت نیست. شناخت در زندگی ما نقش مهمی بازی میکند؛ چون وقتی ما بدانیم با مرگ همه چیز از بین میرود، یک نوع تفکر است و اگر فکر کنیم زندگی پس از مرگ ادامه دارد این هم یک نوع تفکر است.
در زندگی پس از مرگ هر چیزی آموختیم آن جا هم همین است و ادامه دارد. وقتی ظلم کنید ظلم به شما برمیگردد و دقیقاً وقتی کابوس میبینیم پیش پردهای از جهنم است یعنی ما در جهنم زندگی میکنیم و؛ باید از این جهنم خارج شویم. هیچ چیز در دنیا نیست؛ مگر این که ابتدا یک اندیشه یا تفکر باشد، پس خلق میشود.
پس نتیجه میگیریم که زندگی آینده و هر چیزی که پیریزی میکنیم با اندیشه شخصی انجام میگیرد که چه کار خواهیم کرد یا چه هستیم. بنیان کنگره۶۰ با اندیشه خود، متد DST و روش درمان را خلق کردند، کنگره۶۰ با اندیشه خلق شد؛ پس اگر اندیشه یا تفکر ما درست باشد تولید درستی خواهد داشت و این بستگی به اندیشه ما دارد که ما چه چیزی کاشتهایم؟ اگر باد بکاریم، طوفان درو خواهیم کرد، اگر خشم بکاریم، خشم درو میکنیم. خیال هم خیلی مهم است اگر خیال در جهت مثبت باشد، خوب است، خیال یعنی ابتدا شما با افکارتان تصویرش را میبینید سپس به وجود میآورید. انسانها؛ باید از این موضوعات کمکم آگاهی پیدا کنند و به خلقت و ایمان بهای بیشتری بدهند.
خلاصه سیدی «مکر»
نویسنده: ایجنت همسفر پروانه
ویراستاری و ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر پروانه نگهبان سایت
همسفران نمایندگی طارم
- تعداد بازدید از این مطلب :
28