English Version
This Site Is Available In English

یکی از این شخصیت‌های پنهان مکر است.

یکی از این شخصیت‌های پنهان مکر است.

همسفر بهجت(لژیون جونز)
۵ حس درون، یعنی زمانی که جسم و روح زمان بیداری و هوشیاری با هم باشند. ۵ حس دیگر بیرون نامیده می‌شود که با ۷ پیکر در ارتباط است و پیکرها قابل لمس نیستند؛ ولی قابل حس از نوع خودشان می‌باشند و با عالم غیر در ارتباط هستند. در اینجا ارتباط نفس یا روح در میان بوده و است و هیچ وسیله دیگری در ارتباط نیست. ما ۵ حس آشکار و ۵ حس پنهان داریم؛ مانند حس‌های بیداری و حس‌های درون خواب، افکار و اندیشه آشکار و پنهان، عشق، محبت، دوست داشتن، کینه و انتقام پنهان و آشکار؛ در انسان و حیوانات صور آشکار و پنهان وجود دارند. شخصیت‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند. "شخصیت‌های آشکار و پنهان" و ممکن است انسان‌ها آن چه هستند را نشان ندهند و در ظاهر و باطن متفاوت باشند.

یکی از مسائل پنهان مکر و حیله است. مکر به معنی حیله، تزویر، فریب و چاره‌اندیشی برای ضرر رساندن به کسی یا چیزی است. مکر در قرآن به معنی تدبیر است. خداوند آخر مکر یا همان چاره‌اندیشی است. اگر کاری کنی و مکری بزنی، خداوند بالای همه مکرها است. «و مکرو مکر الله والله خیر الماکرین». در زندگی روزمره ما، مکر و نیرنگ فراوان به چشم می‌خورد. در خرید و فروش خانه و تبلیغات که بیشتر آن‌ها نیرنگ است. مثل تبلیغ قرص‌های لاغری، ساعت، لوازم خانه، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و غیره که همه با استفاده از مکر سعی در جلب مشتری دارند.

حتماً قصه زاغک و قالب پنیر و یا قصه لک‌لک و روباه را شنیده‌اید که برای رسیدن به خواسته خود از مکر و نیرنگ استفاده می‌کنند. حیوانات در هنگام شکار مکر می‌کنند؛ جایی که باد مخالف باشد، قرار می‌گیرند و زمان طولانی بی‌حرکت می‌مانند تا به خواسته خود که همان شکار است برسند. صد هزاران مکر در حیوان چو هست، چون بود مکر بشر کی مهتر است، مُصحفی در کف چو زین العابدین، خنجری پر قهر اندر آستین گویدش، خندان که‌ ای مولای من
در دل او بابِلی پُر سِحر و فَن، زهر قتّال صورتش شهد است و شیر، کین مروبی صحبت پیر و خبیر.
پس کلاهبرداری و نیرنگ‌ها در همه جا وجود دارند. مشکلات زیادی برای ما پیش می‌آید که بر اثر مکر و حیله است. می‌توان شرکت‌های هرمی، مؤسسات مختلف و ... را نام برد. گاهی اوقات در مقابل نیرنگ طمع نیز وجود دارد. مثلاً اکثر بانک‌ها بهره ۲۵ می‌پردازند و در مقابل آن، بانکی سپرده با بهره ۵۰ درصد اعلام می‌کند، این طمع است که انسان را به آن بانک می‌کشاند. مثال دیگری از مکر درباره پرواز روح که در یک ماه عرفان‌های جورواجور را تجربه می‌کنید. شما می‌توانید در جهان ماوراء حرکت کنید، به اقیانوس‌ها بروید؛ ولی این‌ها می‌توانند ضربات شدیدی به شما وارد کنند.

حیله و تزویر همیشه با ظاهر زیبا پیش می‌آید. هیچ فسادی در دنیا به وجود نمی‌آید، مگر اینکه با لباس تقوا باشد. بعضی اوقات آن قدر نیرنگ قوی است که شما نمی‌توانید باور کنید. مسئله نیرنگ در تمام سطوح است. مثل کلاغ زود باور نباشیم. امروزه در دادگاه‌ها تمام پرونده‌ها به خاطر مکر است. غیبت کردن هم نوعی مکر است. برای مثال غیبت کردن رهجو پشت سر راهنما به جهت ضربه زدن؛ غیبت انواع کوچک و بزرگ هم دارد. نکته دیگر خشم است. IQ در انسان معمولی ۱۰۰ است. در افراد تیزهوش ۱۲۰، در فرد نابغه بین ۱۴۰ تا ۱۵۰، افراد خنگ ۸۰ و کودن ۶۰ می‌باشد. وقتی انسان خشمگین می‌شود، تمام هوش او تقسیم بر سه می‌شود. مثلاً ضریب هوشی فرد تیزهوش به ۴۰ می‌رسد. دعوا و قتل‌هایی که در زمان خشمگین شدن اتفاق می‌افتد، به‌همین دلیل است. پس مراقب این نکته باشیم که کارها را در مواقع خشم انجام ندهیم. اگر دوست، رفیق و مونس شما، در هنگام خشم حرفی زد یا کاری کرد که بر خلاف میل شما بود، شما ناراحت نشوید؛ چون تعادل ندارد. خشم بسیار منفی است؛ صبر داشته باشیم و زود قضاوت نکنیم.

امیدوارم بتوانیم با یادگیری و آموزش درست و استفاده به‌جای تک‌تک آن‌ها مسیری کم‌چالش و پر از لذت و آرامش را پیش روی خود بسازیم و تجربه کنیم.

همسفر فاطمه(لژیون جونز)
در سی‌دی مکر ابتدا آقای مهندس فرمودند: انسان‌ها از دو نوع حس درون و بیرون برخوردار هستند. حس درون انسان شامل گوش، زبان، چشم، بویایی و لامسه است. حس‌های پنهان همان حس‌های بیرون هستند؛ این در همه موجودات صادق است و همه آن‌ها از دو شخصیت آشکار و پنهان برخوردار هستند. یکی از این شخصیت‌های پنهان مکر است. مکر یعنی نیرنگ، تزویر، فریب و چاره‌اندیشی برای ضرر زدن به چیزی که تشخیص آن برای ما کاری بسیار مشکل است. اما حس‌های دیگر برای ما قابل لمس نیستند، اما قابل حس هستند و می‌توانیم آن‌ها را تصور کنیم. مثلاً حس درون ما که می‌توانیم به وسیله چشم همه چیز را ببینیم. اما در حس بیرون وسیله‌ای قابل دید نداریم و ما با چشم یا پیکره دیگر خویش و عالمی دیگر آن را رؤیت می‌کنیم و تصاویر ضبط می‌شود.

نکته‌ای هم در مورد خشم وجود دارد. وقتی انسان خشمگین می‌شود، ضریب هوشی او به یک‌سوم آن کاهش می‌یابد. وقتی دوست یا یکی از عزیزان شما کاری را در موقع خشم انجام داد که نباید انجام می‌داد، ناراحت نباشید؛ چون ضریب هوشی او پایین آمده و این کار بر مبنای خشم بوده و کنترل خود را از دست‌ داده است. پس مسئله خشم و نیرنگ را در نظر داشته باشید. معولاً خشم زمانی به سراغ ما می‌آید که تحقیر و تهدید شویم، ناامید باشیم یا ناعدالتی ببینیم؛ به هر حال فرقی نمی‌کند، چرا که ممکن است همین خشم مسیر زندگی ما را تغییر دهد یا حتی جایگاه‌هایی که در زندگی شخصی و اجتماعی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌ایم به خطر بیفتد.

از خواب یاد شد؛ از سیر و سلوکی که کالبدهای دیگر درحال کار هستند و جسم ما در آن هیچ نقشی ندارد؛ این نشان دهنده این است که حیات‌‌ها ادامه دارند. سپس فرمودند که هیچ چیز در دنیا نیست مگر اینکه ابتدا در اندیشه باشد. کنگره و روش دی‌اس‌‌تی به وسیله همین تفکر و اندیشه است که به این جایگاه رسیده است. باید اندیشه کنیم تا بتوانیم به این درک برسیم که کدام یک از حلقه‌های حیات حقیقی و کدام یک مجازی هستند.

منبع: سی‌دی هفته(مکر)
تایپ: همسفر بهجت و همسفر فاطمه رهجو راهنماهمسفرسهیلا (لژیون جونز )
ویراستار: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم) دبیرسایت
ارسال: همسفر مهدیه رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون چهارم)نگهبان سایت
همسفران نمایندگی رضوی مشهد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .