هشتمین جلسه از دوره بیست و نهم کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی لوئیپاستور با استادی راهنما تازهواردین مسافر حسن، نگهبانی مسافر میلاد و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه «وادی یازدهم و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه 19 آذر ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.
خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان محترم جلسه آقا میلاد ممنونم که به من فرصت خدمتگزاری دادند ،امیدوارم که بتوانیم جلسه خوبی را برگزار کنیم و آموزش بگیریم.
دستور جلسه امروز وادی یازدهم است، چشمههای جوشان و رودهای خروشان به بحر و اقیانوس میرسند؛
تمام وادیهایی که در کنگره آموزش میگیریم برای یک هدف بیشتر نیست و آن فقط و فقط برای راحت زندگی کردن منِ نوعی است، برای این است که بتوانم به آسایش و آرامش برسم.
در وادی یازدهم به قدرت اختیار انسان اشاره شده که به عقیده من مهم ترین موضوعی است که در این وادی بیان شده. این قدرت اختیار انسان است که نیروهای منفی با تمام قدرت درصدد هستند آن را از انسان بگیرند و به این نیّت است که انسان را سوق میدهند به طرف کارهای ضد ارزشی.
یک سری قوانینی وجود دارد که در تمام دستورات دینی آمده و یکسان بوده و هست و آمده است که انسان بتواند با آرامش و آسایش زندگی کند؛
این اعمال اعمالی هستند مانند دزدی نکردن، غیبت نکردن ،دروغ نگفتن و تجسس نکردن و... که این قوانین، قوانینی ثابت هستند و اینها برای حال خوب من است. خوب است که من بتوانم در مسیر باشم و از زندگی لذت ببرم.
شیطان در صَدَد این است که بزرگترین قدرتی که در دست انسان است به نوعی از او سلب نماید؛ من اختیار دارم که بتوانم این راه را بروم یا راه دیگری را، هیچ اجباری نیست و نیروی منفی تنها از طریق الهام و القاء میتواند من را از مسیر منحرف نماید. هیچ کدام از مخلوقات و موجودات در این جهان هستی دارای این قدرت نیستند و قطعاً کسی که قوانین را رعایت میکند و از ضد ارزشها دوری میکند میتواند از زندگی لذت ببرد و به آن آرامش و آموزهای که مد نظر کنگره است که همان آرامش و رهایی است، برسد.
تمثیلِ چشمههای جوشان و رودهای خروشان در مورد مسیر و سختیهایی که منِ مسافرِ سفر اول آن را طی مینمایم، سخن میگوید در واقع آن رودی که قصد رسیدن به آن منبع اصلی را دارد، اول باید سختی مسیر را به جان بخرد. منِ مسافر وقتی سختی سفر راه را به جان بخرم قطعاً به آن منبع و هدف اصلی که رهایی است میرسم. رود خروشان در تمام مسیر از سنگلاخها و برخورد با قلوه سنگها طیِ طریق کرده و مسیر پرپیچ و خم را طی مینماید تا در نهایت موفق شود و به بحر و اقیانوس برسد.
اقیانوس و بحر برای ما همان آرامش و آسایش است. جناب مهندس میفرمایند چشمه میتواند زلال باشد و یا غیر زلال که هر دو هم دارای انرژی هستند. من میتوانم هم در مسیر ارزشها حرکت کرده و انرژی بگیرم و هم در مسیر ضد ارزشی انرژی کسب کنم ولی انرژی که در مسیر ارزشی وجود دارد قطعاً ماندگار است و من را به سرمنزل مقصود میرساند اما انرژی که در مسیر ضد ارزشی وجود دارد به دلیل اینکه غیر زلال و کثیف است قطعاً مرا به آن آرامش و آسایش نخواهد رسانید و حتی از من انرژی هم خواهد گرفت.
وادی یازدهم به من میفهماند که اگر من میخواهم رود خروشان و چشمه جوشان باشم باید حتماً در مسیر کنگره باشم و بدانم چه کارهایی را باید انجام دهم و از انجام چه کارهایی باید خودداری کنم. اگر این کارها را انجام دهم قطعاً در ادامه به جایی میرسم که نتیجهای جز آرامش و آسایش برای من نخواهد داشت. رسیدن به سرمنزل مقصود میسر نیست مگر با کسب آگاهی و تحمل سختی مسیر. من خودم بارها تجربه کردهام که صرفاً دانستن قوانین دلیل اجرای آن نیست، مخصوصاً در سفر اول که یک سری اصولی را فرا میگیریم. در سفر اول بایستی دستوراتی را فرا بگیری، کارهایی را انجام دهی، از انجام کارهایی امتناع کنی، باید خدمت کنی و... تمام اینها برای این است که من بتوانم به آن بحر اقیانوس برسم. شاید رودی به اقیانوس ملحق شود و به بحر برسد اما اگر جوشان نباشد و سختی مسیر را تحمل نکند حتی اگر هم به اقیانوس برسد قدر آن را نخواهد فهمید.
مهندس دژاکام در فرمایشات خودشان فرمودهاند، خدمت کردن موجب کسب انرژی میشود و همچنین سایر موارد دیگر مثل اتمام سفر اول و یا شرکت در لژیون جونز و... موجب کسب انرژی میشود، در کل هر کار مثبتی که انجام میدهیم در واقع به نوعی تبادل انرژی و کسب انرژی است حالا یا خدمت کردن در بخش پذیرایی، نظافت و یا خدمت در جایگاه راهنمایی فرقی نمیکند چرا که هدف خدمت کردن کسب آن انرژی لازم است.
من خودم اوایل ورودم در کنگره با یک سری خدمت کردنها مشکل داشتم میگفتم نه این کار را نمیکنم، آن کار را نمیکنم چون هدف از انجام آنرا نمیدانستم اما زمانی که هدف از خدمت کردن که همان کسب انرژی است را بدانیم، خدمت را با جان و دل میپذیریم و انجام میدهیم و در ادامه میتوانیم به بحر و اقیانوس ملحق شویم.
تایپ:مسافر اکبر
عکس:مسافر مسلم
- تعداد بازدید از این مطلب :
140