جلسه اول از دوره ی اول کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بویین زهرا با استادی مسافرمرتضی، نگهبانی مسافر یاسرو دبیری مسافر حسن با دستور جلسه" وادی دهم و تاثیر آن روی من " در روز یکشنبه6 آبان ۱۴۰۳ ساعت۱۷ آغاز بهکارکرد.
سخنان استاد:
به نام قدرت مطلق االله
سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر خیلی سپاس گزارم که به بنده فرصت دادید تا در این جایگاه خدمت کنم از دبیر و نگهبان جلسه وایجنت محترم تشکر میکنم .
از همه کسانی تشکر میکنم که تلاش کردند تا جلسات روز های سه شنبه در شعبه بویین زهرا برگزار شود ، با چه سختی هایی که این شعبه راه افتاده است .انشاالله که همیشه پر قدرت به مسیر خود ادامه دهیم.
به آقا عبدالله بابت جلسات تبریک میگویم برای رهایی هایی که داشتند و قبول شدن بچه ها در آزمون کمک راهنمایی، می دانم که چقدر برای این روز ها زحمت کشیده اید.
دستور جلسه امروز وادی دهم است .(صفت گذشته در انسان صادق نیس چون جاری است)صفت یعنی ویژگی که انسان میتواند آن را داشته باشد به طور مثال درندگی ویژگی یک حیوان است که میتواند درون یک شیر یا یک گرگ باشد.
تفاوتی که بین انسان ها و حیوانات است این است که نمیتوانند ویژگی خود را تغییر دهند ولی در انسان متفاوت است زمانی که خداوند انسان را آفرید ویژگی اختیار به انسان عطا کرد تا بتواند راه خیر یا شر را انتخاب کند.
انسان میتواند در زندگی خود به این موضوع پی ببرد که راه خیر را انتخاب کند یا راه شر، زمانی که شخصی وارد کنگره می شود برای درمان اعتیاد خود ویژگی های ضد ارزشی که داشته است را با آموزش های کنگره تغییر می دهد. افراد برای این که به رهایی خوبی برسند باید آموزش های کنگره را به درستی انجام دهند تا رهایی خوب داشته باشند.
در این مسیر از وادی اول تا وادی چهاردهم که کتاب عشق است را میتوانید تهیه کنید که برای رسیدن به خود است. در این کتاب تک تک وادی ها برای کمک کردن به شخص مصرف کننده است ، یا کسی که اصلا مصرف کننده نیست این کتاب باعث می شود تا انسان به خود برسد . با نشان دادن مسیر، که وقتی این مسیر را طی می کنیم می توانیم به خود برسیم.
در وادی اول قدرت تفکر به انسان داده شده است تا بتواند از این قدرت استفاده کند، با انجام کارهای ضد ارزش این قدرت از انسان گرفته شده است که عامل آن نیروهای اهریمنی هستند ، این نیرو ها بسیار قدرتمند هستند.
تفکر با فکر کردن متفاوت است فکر کردن یعنی اینکه یک موضوعی برایمان پیش آمده است و آنقدر به این موضوع فکر می کنیم و آن را بزرگ می کنیم تا حالمان خراب شود.
ولی قدرت تفکر این است که از آن موضوعی که پیش آمده است درس بگیریم و کاری کنیم تا دیگر آن اتفاق برایمان رخ ندهد.
اما برای اینکه کسی بخواهد ویژگی های بدی که داشته است را با ویژگی های خوب جایگزین کند باید تزکیه و پالایش انجام دهد که در وادی پنج به آن اشاره شده است و همین طور آقای مهندس همیشه در صحبت های خود می گوید که برای از بین بردن صفت های بد هیچ راهی وجود ندارد به جز تزکیه و پالایش.
تزکیه و پالایش باعث می شود انسان تفکر سالم داشته باشد در این مسیر انسان با انجام تزکیه و پالایش به ایمان سالم می رسد ، ایمان زمانی صورت می گیرد که من بتوانم به خداوند ایمان داشته باشم. این وادی مثل یک شمشیر دو لبه است که میتواند انسان را به جهت مثبت و یا منفی هدایت کند.
وقتی انسان وارد ایمان سالم میشود خود به خود وارد اعمال سالم می شود. کسی که به خداوند ایمان داشته باشد اعمال سالم انجام میدهد و اما کسی که به خداوند ایمان نداشته باشم اعمالش هم مانند ایمانش سالم نیست.وقتی که انسان اعمالش درست باشد احساسش به آرامی شروع میکند به انجام اعمال سالم، حس تنها نیرویی است که برای به کار گیری قوه عقل استفاده می شود . ولی اگر حس انسان سالم نباشد قدرت از عقل گرفته میشود و به نفس داده میشود، در اینجا است که وقتی انسان بخواهد در مسیر مستقیم باشد نفس جلو این کار را میگیرد و هر کاری میکند تا انسان در مسیر ضد ارزش ها باشد.
کسی که عقل سالم را بدست می آورد کارهایش در مسیر ارزش ها قرار میگیرد و در مسیر به عشق واقعی یعنی الله می رسد.کارهای انسان که با عشق انجام می دهد چه در کنگره باشد چه در بیرون کنگره و هیچ انتظاری نداشته باشد ، وقتی وارد محلی میشود همه از او انرژی می گیرند و لذت می برند.
ولی زمانی که نفس مسیر انسان را نشان دهدو خواسته های نفس را انجام می دهد به طرف لذت های ضد ارزشی می رود و این کار باعث میشود تا انسان پشت افراد صحبت کند یا دروغ بگوید.و در پایان جمله ای را که خواندام می گویم ، از قفل های جهان خشمگین مباش تمام درها از درون باز می شوند.
تایپ همسفر : امیر حسین
تنظیم ک مسافر مهدی
- تعداد بازدید از این مطلب :
452