سلام دوستان پرویز هستم یک مسافر.
به نام خالق هستی و نیستی.
خلاصه سی دی نبود روشنایی.
در این سی دی جناب مهندس، وادی چهاردهم را یک وادی بسیار عظیم میداند و معتقد است که این وادی تمام خلقت را در همه جهات پوشش میدهد و آن محبت است.
روان بر دوپایه استوار است جهانبینی و فیزیولوژی، به همین دلیل مسئله جهانبینی مسئله خیلی مهمی هست. تمامی واکنشهای انسانها و سایر موجودات ازلحاظ پندار، رفتار و گفتارشان بیانگر خلقوخوی انسان و درواقع روان انسان یا آن موجودات هست. به همین دلیل است که ما در صور آشکار نمیتوانیم به ذات کسی پی ببریم چهبسا شخصی در ظاهر بسیار عالی و معقول باشد ولی در صور پنهان یک جانی یا قاتل زنجیری باشد. خداوند تمامی فرستادگان خود را برای آموزش دادن جهانبینی مأمور کرده بود، ما اگر بخواهیم در مورد هر چیزی یا هر کاری صحبت کنیم باید ابتدا خود را در آن شرایط فرض کنیم، مثلاً اگر بخواهیم در مورد تاریکی حرف بزنیم باید ابتدا همهچیز را بر مبنای تاریکی، سیاهی و ظلمت قرار دهیم و یک پرده بر روی روشنایی بکشیم.
خیلی از انسانهای ناامید دقیقاً در این شرایط گرفتارشدهاند. اگر ما یک مثلث در نظر بگیریم که یک ضلع آن روشنایی و یک ضلع آن تاریکی باشد و ضلع سوم یا همان قاعده مثلث مسیری میشود تا ما از روشنایی بهطرف تاریکی حرکت کنیم یا بالعکس.
تاریکی از خود موجودیتی ندارد و عدم موجودیت هست یعنی تا زمانی اجازه حضور دارد که نور حضور نداشته باشد ولی اگر نور باشد اگر سونامی تاریکی هم وارد شود بازهم ما روشنایی راداریم و در ناامیدی هم این مورد صدق میکند یعنی وقتی امید نباشد ناامیدی وارد میشود. اگر انسان دنیا را سیاه و تاریک فرض کند یعنی اجازه وارد شدن ناامیدی را در خودش صادر میکند.
در کنگره 60 تنها چیزی که اعضا را در کنار هم قرار میدهد پیوند محبت و امید است. خیلی از تواناییها و مهارتها در انسان بالقوه نهادینهشده که به فعل درآوردن آن درگرو آموزش و تلاش و امیدواری در بستر کنگره ۶۰ قابل انجام است. انسان برای عبور از تاریکی و رسیدن به روشنایی باید اول کلید یا کلیدها را پیدا کند زیرا هر قفلی یک کلید دارد و با حرکت کردن و شروع به انجام، کلید پیدا میشود. انسان با افکار مخرب و شیطانی میتواند از یک نقطه سیاه در یک تصویر به یک صفحه سیاه برسد و برعکس این قضیه هم میتواند به انجام برسد و این دو حالت در هستی مدام در حال تغییر هستند.
مشکل اعتیاد برای کل جهان یک مجهول بوده و هست؛ اما کنگره ۶۰ کلید این قفل را پیدا کرد، در کنگره نقطه تاریک اول روشن شد و رفتهرفته این روشنایی باعث شد تا انسانهای زیادی به درمان اعتیاد برسند، بعضی مواقع سکوت کردن باارزشتر از سخن گفتن است چراکه ممکن است با حرف زدن متحمل ضرر و زیان زیادتری بشویم.
مشکلات و گرفتاریهای زندگی عذابهای الهی نیستند بلکه وسیلههایی هستند برای بالا رفتن نقطه تحمل انسان تا به رحمت الهی نائل شویم. بعضی وقتها بسیاری از مسائل باعث میشود که انسان نتواند خود را ببیند، به همین دلیل به درون خود برگشت میکند تا جهان دیگری را تجربه نماید.
سلام دوستان اکبر هستم یک مسافر.
وادی چهاردهم وادی بسیار عظیمی است؛ زیرا تمامی خلقت را در تمام جهات مختلف پوشش میدهد، جهانبینی خیلی مسئله مهمی است چون پایه تفکرات ما معقولِ جهانبینی هست.
پایه روان یا به عبارتی خلقوخوی ما بستگی به فیزیولوژی جسم ما و جهانبینی دارد که مجموع این دو روان ما را تشکیل میدهد.
خلقوخوی انسان در صور آشکار و صور پنهان را روان مینامند. اگر بخواهیم این تعریف را کاملتر کنیم به این صورت است که کنش و واکنش انسان در پندار، گفتار و کردارش هست. انسان مادی گرفتار این مطلب است که پردهای روی روشنایی بکشد و فکر کند که همهچیز سیاه است و این بر مبنای نبودن روشنایی هست.
یکی از مسائل مهم خروج از تاریکی مسئله امید است و قضیه ناامیدی مثلثی است که سه ضلع دارد یک ضلع آن ظلمت و تاریکی و ضلع دیگر آن روشنایی و قاعده آن مسیر راه هست.
یعنی اینکه اگر ما در ظلمت و تاریکی باشیم با انتخاب مسیر میتوانیم به سمت روشنایی حرکت کنیم این بسته به خواست و تلاش و کوشش ما دارد؛ اما از قوه به فعل درآوردن راهی است بسیار سخت و سنگین، یعنی چیزی که در فکر است به فعل درآوریم.
در انسان خط و سواد نهادینهشده است که میتوان با تلاش و خواست و کوشش آن را از قوه به فعل تبدیل کنیم که نمونه آن در کنگره ۶۰ در خصوص درمان اعتیاد مشهود هست که چندان سخت و دور از واقعیت نیست که در اجرای آن بسیاری از مردمان در تمام قرون و اعصار دچار مشکلات هستند، بهقولمعروف آن مطالبی که در کتب آسمانی گفته و چنانچه کاربردی میشد هماکنون همگی در مدینه فاضله بودیم و نیازی به جنت خیالی که زائده تفکرات همه جورِ ماست نداشتیم.
مثلاً چیزهایی که در کتب آسمانی گفته شد مثل ده فرمان حضرت موسی و سایر ادیان که میگویند دزدی نکن، فساد نکن، شهادت دروغ نده، به مال و ناموس همسایه طمع نداشته باش، خوب باش، خوشرفتار باش، مودب باش، امانتدار باش، آرام و شمرده سخن بگو، اکرام به یتیمان و طعام دادن به مسکینان و روابط میان مردم را اصلاح کن، بهرهبرداری از مال حلال برای آخرت که همه اینها جهانبینی هست.
در پایان همه ادیان و پیامبران برای این آمدند که بشر را بهسوی عمل صالح هدایت نمایند.
نویسنده : مسافران پرویز (لژیون اول)واکبر (مرزبان)
تایپ :مسافران علی و امیر (خدمتگزاران سایت)
ویراستاری وارسال :مسافر علیرضا
مسافران نمایندگی صفادشت
- تعداد بازدید از این مطلب :
131