در کتاب عشق به نقل از جانشین آمده است: «در هستی، همه چیز بر مبنای ضدش قابل تشخیص است؛ بهعبارتی تا مرگ نباشد، حیات مفهومی ندارد و همینطور تا تاریکی نباشد، روشنایی چه مفهومی میتواند داشته باشد»؟ همچون دو مفهوم یادگیری و معرکهگیری که کاملاً در تضاد با یکدیگر هستند. در وسعت بیانتهای جهان هستی از تابش اولین اشعه خورشید، روشنایی معنا مییابد و در اندیشه انسان با مجهز شدن به دانایی و کسب آموزشها گویی شکافی عظیم در فهم او ایجاد میشود. بهترین راه برای رسیدن به دانایی کوتاهترین راه نیست و «میزان دانایی؛ سواد نیست، تمدن نیست، مانند انسان بودن به لباس پوشیدن نیست. بایستی انسانی اندیشید».
راهنمای ویلیام وایت همسفر مهری با تخریب قلیان به روش DST و آدامس نیکوتین خوراکی سفر خود را آغاز کرد. بعد از ده ماه و هفده روز با کمک راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا به رهایی و حال خوش رسید و امروز با یک سال و هشت ماه رهایی در حال خدمت است. مصاحبهای با ایشان ترتیب داده شده است که خوانندگان عزیز را به خواندن آن دعوت میکنیم.
در تمام جلسات کنگره ۶۰ و آغاز هر جلسه نگهبان میخواند: «برای رهایی خودمان از دست بزرگترین دشمن خودمان که جهل و نادانی خودمان است ۱۴ ثانیه سکوت کنیم و به خدا پناه ببریم». این جمله چه چیزی را به ما میگوید؟
دانایی یعنی تشخیص ماهیت خواستهها؛ خواستههای نفس بسیار زیاد است و انسانی که دانا باشد تشخیص میدهد کدام خواسته معقول و کدام خواسته نامعقول است. زمانی که جهل و ناآگاهی داشته باشیم همه خواستههای نفس را میخواهیم انجام دهیم؛ اما وقتی دانش و اطلاعات کافی داشته باشیم خواستههای نامعقول را انجام نمیدهیم به همین دلیل است که میگویند جهل و ناآگاهی بزرگترین دشمن ما است و در این سکوت یاد میگیریم که دشمن ما در درون ما است و این خودمان هستیم که به خود آسیب میزنیم.
یکسری افراد در کنگره ۶۰ سریع وارد معرکهگیری میشوند لطفا اگر تجربهایی از معرکهگیری و نتیجه آن دارید بفرمایید؟
تجربه من در این زمینه برای خودم بسیار بار آموزشی داشت. زمانیکه در سفر اول بودم بهدلیل حس آلوده و قضاوتهایی که انجام میدادم وارد حاشیه شدم. آغاز ورود به تاریکی زمانی برای من اتفاق افتاد که نقض فرمان کردم و حرمتها را نادیده گرفتم. با اینکار در خطر بزرگی افتادم که نتیجهاش حال بد خودم شد و داشتم از چرخه کنگره ۶۰ حذف میشدم که خدا را شکر با فرمانبرداری که انجام دادم به مسیر اصلی برگشتم و متوجه شدم نق زدن و وارد حاشیه شدن اولین ضرر را به خود من وارد میکند.
آقای مهندس دژاکام دستور جلسهای برایمان قرار دادند در مورد «رابطه یادگیری و معرکهگیری» هدف از این دستور جلسه چیست؟
هدف این است تا زمان و فرصتی که کنگره ۶۰ در اختیار ما گذاشته است را صرف آموزش کنیم و دانش خود را افزایش دهیم تا به حال خوش برسیم نه اینکه دنبال حاشيه باشیم و معرکهگیری کنیم؛ وگرنه همچنان در تاریکیهای قبلی میمانیم.
آیا ابزارهایی در کنگره ۶۰ وجود دارد که مانع از معرکهگیری شود؟ لطفا درباره این موضوع توضیحی برایمان داشته باشید.
تمامی متون، منابع و آموزشهای جهانبینی که در اختیار مسافران و همسفران قرار دارد ابزاری هستند که به ما میگوید نادانی بهای سنگینی دارد و هر اندازه دانایی، سطح اطلاعات، تزکیه و پالایش در مسیر ارزشها انجام گیرد زودتر به هدفهایی که مدنظر کنگره ۶۰ است میرسیم و در زندگی با مسائل و مشکلات اصطکاک کمتری داریم.
آیا میتوان با نیروهای منفی مقابله کرد و یا از ایجاد معرکهگیری جلوگیری کنیم؟
تجربه نشان میدهد هر فردی که برای آموزش گرفتن آماده باشد و انرژی خود را صرف آموزش بکند کمتر به حاشیه و معرکه وارد میشود؛ یعنی بایستی در این هستی در تمام سطوح بازیگر باشیم نه تماشاچی. هرچه بیشتر تماشاچی باشیم و کاری انجام ندهیم بیشتر وارد معرکهگیری میشویم. حسادت، قضاوت و منیت باعث میشوند که من معرکهگیر باشم پس باید در رفع این نقصها بکوشم و گرههای وجودی خود را باز کنم تا بتوانم در این هستی آموزش بگیرم و خدمت کنم.
در این دستور جلسه یادگیری و معرکهگیری در کنار هم قرار گرفتهاند، ارتباط این دو چیست؟
یادگیری یعنی آموزش، همه از بدو تولد درحال آموزش گرفتن هستیم و همچنان میتوانیم مصداق این جمله باشیم «زگهواره تا گور دانش بجوی». معرکهگیری یعنی عوض کردن یک موضوع و تبدیل کردن آن به یک موضوع دیگر، رابطهای که میتوانیم بین این دو موضوع برقرار کنیم این است که هرگاه در حال آموزش باشیم از معرکهگیری دور هستیم و زمانیکه در حال معرکهگیری هستیم از فراگرفتن آموزش دور می شویم. حال درک اینکه کدام جهت را انتخاب کنیم نیاز به تفکر دارد.
رابط خبری: همسفر سمیرا (مرزبان پارک امامزادگان مبارکه)
مصاحبه کننده: همسفر سمیه رهجوی همسفر مژگان (لژیون هشتم)
ویراستاری و ارسال: مسافر نیکوتین نگار رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر زهره (نمایندگی سهروردی اصفهان)
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰
- تعداد بازدید از این مطلب :
609