English Version
This Site Is Available In English

جشن اولین سال رهایی مسافر رضا

جشن اولین سال رهایی مسافر رضا

جلسه چهارم از دوره چهل و یکم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی ستارخان ویژه همسفران و مسافران به استادی راهنمای محترم مسافر ناصر ، نگهبانی مسافر عباس و دبیری مسافر محسن، با دستور جلسه"DST و تجربه من از سایر روش ها"شنبه 21 مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت 16:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم و خداوند را شکرگزارم که این توفیق را پیدا کردم در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه شامل دو بخش است: بخش اول DST و تجربه من از سایر روش‌ها و بخش دوم تولد رضای عزیز. روش‌های دیگر همان ترک است و درمانی در کار نیست. همه تعریف‌هایی که دیگران از اعتیاد دارند این‌گونه است که یک بیماری لاعلاج، مرموز و پیش‌رونده است. خیلی از صفت‌های نامربوط مثل بی‌غیرت یا بی‌اراده به فرد مصرف‌کننده برچسب زده می‌شود برای اینکه از پس سقوط آزاد برنمی‌آید یا در علم پزشکی به‌عنوان بیماری لاعلاج به آن نگاه می‌کنند، یا درمان‌هایی که در کشور صورت پذیرفته؛ مانند زندان کردن، تبعید کردن و خیلی کارهای دیگر. در پزشکی نیز معتقد هستند که درمانی وجود ندارد و نگه‌دارنده است مثل متادون،B2 یا دیگر روش‌ها که در آخر هیچ نتیجه‌ای نگرفته است، حال شخص بدتر شده که بهتر نشده است یا روش‌های سم‌زدایی که حال خیلی بدی به شخص دست می‌دهد. خود من یک‌بار قبل از کنگره به یک کلینیک مراجعه کردم و با متادون درمانی سعی کردم این کار را انجام دهم؛ ولی این امر صورت نگرفت و با کنار گذاشتن آن تمام زندگی من مختل شد. ولی متد DST یک تعریف مشخص دارد که مواد مخدر بیرونی جایگزین مخدر درونی بدن شده است و مشخص می‌کند که کارکرد این روش چگونه است. هر مواد مخدری با این روش قابل‌درمان است و ما را به‌راحتی از دنیای اعتیاد خارج می‌کند. با روش‌های دیگر هیچ خروجی مثبتی را مشاهده نمی‌کنید؛ زیرا هیچ تعریف درستی ندارد چون شناخت کافی از اعتیاد ندارند. بخش دوم دستور جلسه تولد رضای عزیز است، به رضای عزیز همسفرشان و راهنمای همسفرشان تبریک می‌گویم.

رضا با آنتی ایکس الکل وارد لژیون من شد و سفر خوبی داشت و هر چیز که گفتیم گوش می‌کرد و انجام می‌داد، تمام سعی خود را کرد که در مسیر باشد. سفر اول را به‌خوبی انجام داد و همراهی همسفرش بسیار به او کمک کرد و همیشه در کنارش حضور داشت و نقطه قوت او بود. رضا در سفر دوم هم سعی کرد خدمتگزار باشد. همین‌که یک انسان  اگر کمبودی دارد، مشکل یا گره‌ای دارد  در مسیر پیداکردن مشکلاتش باشد بسیار چیز خوبی است و رضا تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد و امیدوارم جایگاه بهتری در کنگره کسب کند.

اعلام سفر مسافر:
سلام دوستان رضا هستم یک مسافر. تخریب 15 سال، آخرین آنت ایکس ها الکل، راهنمای سفر اول ناصر کریمی، راهنمای سفر دوم مجید بسطامی، ورزش در کنگره والیبال، رهایی 16 ماه
آرزوی مسافر:
آرزو دارم مصرف کنندگانی که بیرون از کنگره هنوز مسیر را پیدا نکرده اند با کنگره آشنا شوند.

خلاصه سخنان مسافر:

خدا را شکر که در این جایگاه نشستم. من ذاتاً از بچگی خیلی خجالتی بودم اصلاً شروع به مصرف الکل کردم که بتوانم در جمع صحبت کنم. خجالتی بودنم باعث شده بود که در سفر اولم نتوانم مشارکت کنم. از مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که بستری فراهم کردن که من رضا با کلی مشکلات و گرفتاری‌ها که داشتم سفر کنم و به درمان برسم. از راهنمای سفر اولم آقای کریمی تشکر می‌کنم که خیلی اذیتشان کردم، انسان بسیار صبوری هستند و من صبر را از ایشان یاد گرفتم. همچنین از راهنمای همسفرم خانم اعظم در سفر اول و خانم مرضیه سفر دوم کمال تشکر را دارم. مصرف من از هفته‌ای یکبار به هرروز رسید. شب ها با حالت بسیار بدی به منزل می‌رفتم و خیلی همسفرم را اذیت می‌کردم و باز دوباره شب بعدی تکرار می‌کردم. به پسرم یک کودکی بدهکارم و به امید خدا جبران خواهم کرد. در کار هم دچار مشکل شدم از آنجایی که تا دیروقت مشروب میخوردم و فردای آن روز دیگر تمایلی به سرکار رفتن نداشتم.
مغازه را اجاره دادم  چون توانایی اداره آن را نداشتم و به مرز ورشکستگی رسیده بودم. مادرم را به خاطر بیماری کرونا از دست دادم و باعث بدتر شدن شرایطم شد. زن داییم ما را با کنگره آشنا کرد. از اینکه شربت تریاک داروی درمان بود خیلی تعجب کرده بودم که چطور ممکن است من مصرف کننده الکل با شربت تریاک به درمان برسم. راهنمای تازه واردین به من حس خوبی داد و بعد از آن با حس ام آقا ناصر را به عنوان راهنما انتخاب کردم خیلی از راهنمایی هایشان استفاده کردم تا توانستم به رهایی برسم و بعد از آن در سفر دوم خدمتگزار باشم. مبصر کلینیک شدم و خدمت اوتی گرفتم.
خدمت کردن واقعاً حس خوبی به من داد. خیلی چیزها را در کنگره یاد گرفتم که در زندگی به کارم آمد. از همه شما تشکر می‌کنم که در جشنمان حضور پیدا کردید.

خلاصه سخنان راهنمای همسفر:

خدا را شاکر هستم که  به واسطه آقا رضا و خانوم الهام برای اولین بار در این جایگاه قرار گرفتم. تبریک میگم به آقا رضا بابت این تولد . الهام عزیز سفر دومشو با من شروع کرد . در کل فرمانبردار خیلی خوبی هستن. سی دی ها را کامل مینویسد، غیبت ندارد و از آرامش فوق العاده ای برخوردار هست. تا جایی که توانسته سعی کرده آموزشها رو کاربردی کند . البته مقداری از کنگره دور شد در سفر دوم ولی با خواست قلبی که داشت برگشت و شروع به خدمت کرد.
خلاصه سخنان همسفر:

خلاصه سخنان همسفر:

سلام دوستان الهام هستم همسفر رضا. خدا را شکر میکنم که در اینجا حضور دارم و از جناب مهندس که این بستر را برای ما فراهم کردند بسیار سپاسگزارم. اینجا با آموزش هایی که دیدیم توانستیم دانش خودمان رو بالا ببریم.
چیزهایی که حتی در بهترین دانشگاه‌ها یا حتی مادرم یاد نداده بود توانستم اینجا یاد بگیرم. سی‌دی‌ها و کتاب‌های مهندس خیلی کمکمان کرد. من قبلاً با کوچک‌ترین اتفاقی به هم می‌ریختم ولی الآن نقطه تحمل من و خانواده‌ام با آموزش‌های کنگره بالاتر رفته و صبرم خیلی بیشتر شده.
از خانم اعظم راهنمای سفر اولم خیلی تشکر میکنم مثل مادر برای من بودند و از راهنمای سفر دومم خانم مرضیه هم تشکر میکنم که باعث شدند شروع به خدمت بکنم. از آقا ناصر تشکر میکنم که مثل پدر مسافرم را راهنمایی کرد تا به درمان برسد. تشکر از همگی.

تایپ: مسافر منصور و مسافر بهنام
عکس: مسافر شهاب
انتشار: مسافر میلاد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .