English Version
This Site Is Available In English

با حرکت راه نمایان می شود

با حرکت راه نمایان می شود

جلسه یازدهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره۶٠ نمایندگی کیش به استادی همسفر معصومه با دستور جلسه «وادی هشتم (با حرکت راه نمایان می‌شود) و تأثیر آن روی من» روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴٠۳ برگزار شد. 

سخنان استاد:

با تشکر از راهنما همسفر ساناز که به من اجازه دادند که در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. وادی هشتم بعد از هفت وادی که پشت سر می‌گذاریم می‌گوید: از سخن به نقطه عمل درآییم و حرکت را آغاز کنیم. هیچ‌چیزی در سکون به وجود نمی‌آید و همه‌چیز با حرکت آغاز و شکل می‌گیرد. وقتی‌که ما مبدأ، هدف و مقصد را بشناسیم و اطلاعات درستی داشته‌ باشیم، می‌توانیم حرکت خود را آغاز کنیم.

گاهی اوقات ما فکر و هدف مثبتی در زندگی داریم، اما به مدت طولانی فقط در مرحله تفکر باقی می‌مانیم و هیچ حرکتی در جهت رسیدن به هدف خود انجام نمی‌‌دهیم. تفکر و تعقل بسیار ارزشمند است، اما اگر این تفکر و اندیشه مثبت به مرحله عملیاتی نرسد هیچ ارزشی ندارد. عملیاتی کردن خواسته‌ها فقط در پی حرکت به دست می‌آید. شروع به حرکت برای خیلی از افراد با ترس همراه است. برای عبور از این ترس باید اطلاعات و دانش خود را بالا ببریم و قدم اول را برداریم. «سفر هزار فرسنگی با برداشتن قدم اول شروع می‌شود». حرکت ما در زندگی، نشانگر تفکر و نوع جهان‌بینی ما است.

اگر آگاهی و اطلاعات درستی نداشته‌ باشیم، نمی‌توانیم حرکت کنیم یا اگر هم حرکت کنیم مسیر را اشتباه طی می‌کنیم و به خواسته معقول یا هدف و مقصد درست نمی‌رسیم. حرکت ما زمانی ارزشمند است که در جهت صراط مستقیم باشد؛ باید در طول مسیر، تلاش ادامه‌دار داشته‌ باشیم تا به هدف خود برسیم. ما در مسیر حرکت خود ممکن است به دوراهی‌ها برسیم. در اینجا اگر به دانایی و دانایی مؤثر رسیده‌ باشیم، در مسیر ارزش‌ها حرکت خواهیم کرد و از ضد ارزش‌ها فاصله می‌گیریم. نیروهای شیطانی و بازدارنده همواره سعی می‌کنند ما را از حرکت درست و روبه‌جلو بازدارند و می‌خواهند که ما دائماً در تردید و سکون و توقف باشیم. «سکون بر انسان جایز نیست».

اگر در زندگی خواسته و هدف ما رسیدن به آرامش و صلح درون باشد؛ باید ابتدا حساب خود را صفر کنیم؛ باید جبران خسارت از خود، خانواده و جامعه انجام بدهیم، آن‌وقت می‌توانیم ‌بر ترس و استرس خود غلبه کنیم و قدم درست دررسیدن به اهداف و خواسته خود برداریم. همان‌‌طور که در این وادی می‌خوانیم خداوند آدم و حوا را بخشید؛ ولی به‌شرط این‌که جبران کنند. اولین و نزدیک‌‌ترین فرد، خودمان هستیم و بازپرداخت نسبت به خودمان که می‌تواند در تغییر افکار و اندیشه ما که تخریب بر جسم و روح خود وارد کرده‌ایم را ترمیم کنیم و با پذیرفتن مسئولیت خود در خانواده و اجتماع این تخریب‌ها را جبران کنیم.

این دستور جلسه به ما می‌گوید حال که روش تفکر و اندیشه درست را یاد گرفته‌اید، درنگ جایز نیست، با تلاش و پایداری در جهت رسیدن به هدف خود حرکت کنید؛ چون روزها مثل برق و باد می‌گذرد و زمان منتظر ما نمی‌ماند. این وادی به ما می‌گوید، حیات یا زندگی آن چیزی نیست که ما مشاهده می‌کنیم یا حداقل این چیزی که ما می‌بینیم یک جزئی از آن است. زندگی ابعاد مختلف و گوناگونی دارد، زندگی این نیست که ما منتظر مرگ باشیم و بمیریم اگر این‌گونه به زندگی نگاه کنیم، زندگی سخت و دشوار می‌شود. اگر ما بدانیم که انسان بقا دارد، آن موقع طور دیگری به زندگی نگاه می‌کنیم.

در این وادی زیبا از پیمان گفته‌شده و به مرحله اجرای پیمان می‌رسیم، منظور از پیمان وادی هشتم این است که انسان آنچه در توان دارد انجام دهد تا در مسیر صراط مستقیم باشد و اگر اشتباهی کرد، دوباره تلاش می‌کند تا اصلاح کند و به مسیر برگردد؛ اما اگر نهایت تلاش را نکرده‌ باشد و اشتباه کند، آنجا باید بهایش را بپردازد؛ بنابراین بستن پیمان وادی هشتم این است که ما اشتباه کنیم و آزمون‌وخطا کنیم؛ اما تلاش کنیم در مسیر باشیم و برگردیم و کارهایمان را اصلاح کنیم. در آخر این وادی به من همسفر می‌گوید که من هم باید بتوانم با رفتار، عمل سالم و بادانش، آگاهی، اطلاعات دقیق، درست و با حرکت آگاهانه در مسیر و صراط مستقیم و درراه ارزش‌ها، تحول بزرگی در زندگی خود به وجود آورم و همه‌چیز را از خودم آغاز کنم تا بتوانم به دیگران کمک و خدمت کنم و جبران خطا و اشتباهات گذشته را کنم، ان‌شاءالله که همه ما درحرکتمان استوار باشیم و بدانیم که با حرکت راه نمایان می‌شود.

نویسنده: همسفر معصومه رهجوی  راهنما همسفر ساناز (لژیون اول)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر ساناز (لژیون اول) خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی کیش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .