English Version
English

جهالت به ضلع منیت در مثلث جهالت برمی‌گردد.

جهالت به ضلع منیت در مثلث جهالت برمی‌گردد.

جلسه دوازدهم از دوره پنجاه و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ نمایندگی سلمان فارسی به استادی راهنمای تازه‌واردین مسافر محمد، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه قضاوت و جهالت در روز یکشنبه 10 تیرماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

دستور جلسه هفتگی قضاوت و جهالت می‌باشد و به دنبال دلیلی بودم که چرا این دستور جلسه نصیب من شد، دیدم دقیقاً همان نکات منفی هست که در درون خودم وجود دارد. من شخصی بودم که در زمان مصرف مواد مخدر در مورد دیگران ابتدا قضاوت و در ادامه حکم صادر می‌کردم و متوجه شدم به همین دلیل این دستور جلسه بنا به نیازم نصیب من شد. زمانی که من در مورد شخصی قضاوت می‌کردم به‌عنوان‌مثال می‌گفتم این مالی که به دست آورده به این دلیل است که حق دیگران را خورده و در آخر این مال را از دست می‌دهد و حکم هم صادر می‌کردم و درنهایت می‌دیدم که این اتفاق برای خودم نیز افتاده است، یک نفر پیدا می‌شد که از من کلاهبرداری می‌کرد ولی من دلیل این را نمی‌دانستم که سیستم کائنات به‌خوبی پاسخ رفتار ما را می‌دهد اصلاً اطلاع یا قبول نداشتم.
پس از ورود به کنگره60 متوجه شدم این مطلب جزئی از قوانین هستی و کائنات است، وقتی در مورد کسی قضاوت می‌کنی در مورد خودت قضاوت می‌شود، وقتی در مورد کار، زندگی، همسر و فرزند کسی قضاوت می‌کنید به همان نسبت در مورد شما قضاوت می‌شود. وقتی‌که کینه، نفرت و حسادت در وجودت باشد و در مورد دیگران قضاوت و تجسس کنید، باید بدانید همه این‌ها زیرمجموعه جهالت می‌باشد؛ مانند رشته ژیمناستیک که پرش از خرک یا بارفیکس زیرمجموعه این رشته ورزشی می‌باشد‌. به نظر بنده جهالت بیشتر به ضلع منیت در مثلث جهالت برمی‌گردد. همه می‌دانند که قضاوت کردن کاری ضد ارزشی می‌باشد، آیا من می‌توانم یک‌مرتبه قضاوت نکنم؟ کینه، نفرت و حسادت نداشته باشم؟ ما نتوانستیم مواد مخدر را یک‌شبه کنار بگذاریم و در کنگره60 یاد گرفتیم که هیچ‌چیزی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. پای منقل و سیخ و سنگ می‌نشستیم و هنگام مصرف قضاوت کردیم، اما اکنون می‌دانیم همه آنها از روی حسادت بوده است، شخصی که بر او غالب بودیم را قضاوتش می‌کردیم و دقیقاً این اتفاق برای خودمان نیز می‌افتاد و در کنگره60 یاد گرفتیم.
من اگر بخواهم امروز کسی را قضاوت نکنم و حسادت نداشته باشم باید به مرحله تغییر، تبدیل و ترخیص برسم تا برای این اتفاق شیرین بیافتد.
وقتی‌که من دیگران را مورد قضاوت و حسادت قرار می‌دهم چطور می‌توانم بگویم که حالم خوبی دارم؟ آقای مهندس زیبا فرمودند: ما در لایه‌های درونی خودمان معایب زیادی داریم و نشان آن‌هم بی‌تعادلی ما می‌باشد. آیا من حسادت دارم و شخصی خوشحال، در آرامش و روبه‌پیشرفت هستم و یا غیرازاین است؟ ظاهراً به شخصی که اتفاق خوبی برایش افتاده است تبریک میگویم ولی از درون خرد می‌شوم و آیا واقعاً از درون نیز خوشحال هستم؟ اگر خوشحال باشم متوجه می‌شوم که آموزش‌های کنگره60 را فراگرفته، روی من تاثیر گذاشته توانسته‌ام مشکلاتم را به حداقل برسانم، یعنی از جهالت عبور کرده‌ام؛ ولی اگر این مشکلات و نواقص را در وجود خودم مشاهده کردم و از خوشی دیگران و پیشرفت آنها خوشحال نمی‌شوم، مشکل‌دارم و آموزش‌های کنگره60 را کاربردی نکرده‌ام.
آقای مهندس می‌فرمایند: بایستی در فرد عملیات تغییر، تبدیل و ترخیص انجام گیرد و جنس ما تغییر پیدا کند تا به آرامش و آسایش برسیم و برای این کار باید تغییر کنیم.
وقتی حسادت و کینه در وجود من باشد ابتدا به خودم و سپس به دیگران خسارت می‌زنم، من اول باید حال خودم را خراب کنم تا بتوانم حال دیگران را خراب کنم، حال چه کسی آرامش و آسایش دارد؟ کسی که ایمان داشته باشد.
ما معنی ایمان را نمی‌دانستیم، فکر می‌کردیم هرکس در صف اول نماز می‌ایستد یا هرکس که ذکر می‌گوید و فرعیات را رعایت می‌کند مؤمن و ایمان کاملی دارد، در کنگره60 یاد گرفتیم که ایمان از کلمه امن می‌آید؛ یعنی کسی که وجودش امن و در آرامش و آسایش باشد، ما هیچ راهی نداریم جز اینکه در مسیر صراط مستقیم قرار بگیریم و ذره‌ذره تغییر کنیم، خدا را شاکر هستیم که در کنگره60 از منابع آموزشی بسیار زیادی بهره‌مند هستیم.
جلسات زنده‌ای که آقای مهندس روزهای چهارشنبه برگزار می‌کنند برای ما حکم چکش فیلبانی را دارد که فیل‌ها را هدایت می‌کند، ما باید از این آموزش‌ها استفاده لازم را ببریم.

مرزبان کشیک

پیام نشریات: (مسافر محمد)

سی دی هفته: نامه 5

دستور جلسه هفته: قضاوت و جهالت

سی دی های مرتبط با دستور جلسه هفته: عدالت، معرفت، فضولی و آسایش، قضاوت

دستور جلسه هفته آینده: تخریب های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST

سی دی های مرتبط با دستور جلسه هفته آینده: شیشه و کراک، داروهای شیمیایی، بمب اتمی مواد مخدر

عکاس: مسافر مهرداد میرحاج لژیون10

نگارش: مسافر رضا کورنگی لژیون 17، مسافر اصغر زارعین لژیون 6

کاور: مسافر حسین نریمانی لژیون 17

ویرایش: مسافر مهدی اکبری لژیون 22

تننظیم: مسافر علی چلمقانی لژیون 25

از طرف خدمتگزاران سایت شعبه سلمان فارسی تقدیم نگاه زیبایتان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .