English Version
English

محبت مانند بارانی است که بایستی به اندازه ببارد

محبت مانند بارانی است که بایستی به اندازه ببارد

دستورجلسه این هفته حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ یکی از دستورجلساتی که زیاد درباره آن می‌توان زیاد صحبت کرد، اجرای حرمت کنگره ۶۰ بوده و حرمت یعنی از خود گذشتن. در هر ساختاری که بخواهیم تعادل داشته باشیم نیازمند به یک‌سری قوانین و چهارچوب‌ها هستند، درست مثل کنگره ۶۰ که توانسته به نحو احسن این کار را انجام بدهد و روی حرمت استوار باشد و در حقیقت حرمت کنگره ۶۰ حد و حریم هر شخص را مشخص می‌کند و حرمت کنگره ۶۰ را محدود نمی‌کند. اصل نگهدارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌ها و تخریب‌ها را حفظ می‌کند تا بیشتر امنیت داشته باشیم؛ چون شکستن حرمت باعث می‌شود که خود ما آسیب ببینیم و به دیگران آسیب‌ برسانیم. آنگاه از چرخه کنگره و هستی خارج خواهیم شد. کائنات و هستی قانون عمل و عکس‌العمل را برای ما انسان‌ها تعیین کرده است و هر عمل نیک و بد من بدون آن‌که متوجه بشوم به خود من برمی‌گردد.

قانون‌گذاری یک امر مهم و حائز اهمیت می‌باشد. کنگره مکان امن و مقدسی است؛ زیرا هدف آن مقدس بوده. آیا رهایی یک انسان از دام اعتیاد مقدس نیست؟ آیا احیای یک نفس به تعبیر کلام‌الله احیای کل نفوس است، مقدس نیست؟! بنابراین در چنین مکانی و فضایی امنیت خاطر بسیار مهم است و بایستی این شرایط وجود داشته باشد و به همین منظور در کنگره حریم‌ها در نظر گرفته شده که اعضای کنگره هیچ‌گاه نبایستی از آن عبور نمایند؛ زیرا عبور از آن به معنی وارد شدن به مسائلی است که احتمالاً یا قطعاً به شخص آسیب می‌رساند و او را از ادامه درمان و یا بعد از درمان از ادامه‌ سفر دوم باز می‌دارد. در کنگره می‌خواهیم قوانین درست زندگی کردن را بیاموزیم؛ اگر بخواهیم در کنگره به نتيجه درست برسیم باید ارتباط خود را در کنگره قوی و نیرومند کنیم و در بیرون از کنگره از روابط خانوادگی و صمیمانه فاصله بگیریم تا به نتیجه خوب و مطلوب برسیم و این کار یعنی از خود گذشتن. ما باید از خودمان بگذریم و فاصله باید حفظ بشود. زمانی‌که فاصله‌ها نزدیک می‌شود دیگر شما نمی‌توانید حرف خود را بزنید. به گفته استاد امین معلم اگر به شاگرد نزدیک شود نمی‌تواند او را اصلاح کند و این فاصله مانند فاصله خورشید با زمین است؛ اگر این فاصله خیلی نزدیک شود همه ما ذوب می‌شویم و اگر خیلی دور شود همه ما یخ می‌زنیم و این نشانه دقیق بودن قوانین کائنات است.

رابطه ما هم در کنگره با یکدیگر باید همین‌طور باشد. باید بتوانیم فاصله را درست تنظیم کنیم تا این‌که بتوانیم به نتایج دلخواه برسیم؛ بنابراين محبت مانند بارانی است که بایستی به اندازه ببارد و در هیچ کاری افراط و تفریط نداشته باشیم. هر ساختاری در هستی دو وظیفه دارد یکی رشد و بقا و دیگری حفظ و توسعه از لحاظ درونی و بیرونی. حرمت یعنی حریم فاصله و در نهایت یعنی احترام گذاشتن به قوانین کنگره ۶۰ اگر در کنگره ارتباط خود را بیشتر کردیم از حرمت کنگره فاصله گرفته‌ایم و به مشکل برخوردیم. آقای مهندس دانش، حرمت و قوانین کنگره را با خط‌کش نوشته‌اند؛ اگر ما یک مقدار از صراط مستقیم و قوانین آن فاصله بگیریم ضربه‌اش را می‌خوریم. همه چیز باید در حال تعادل باشد و افراط و تفریط نباشد. در کنگره ما می‌خواهیم قوانین درست زندگی کردن را بیاموزیم، هدف از کنگره آمدن به درک و فهم بالا رسیدن است و به خدمت کردن بپردازیم، می‌خواهیم بدون اظطراب در این مکان خدمت کنیم و با افراد خرده حساب نداشته باشیم. کنگره این حریم و مرزها را خطوط قرمز در نظر گرفته و مشخص نموده است.

هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد از دیده‌بان، راهنمایان، ایجنت، مرزبانان، همه و همه باید حرمت را رعایت کنند. چرخش کنگره فقط روی حرمت‌ها و قوانین‌ها اجرا می‌شود؛ اگر می‌خواهیم راه خود را ادامه بدهیم بایستی قوانین را رعایت کنیم در غیر این صورت دیگر کنگره ۶۰، برای ما کنگره ۶۰ نخواهد بود. قانون‌گذاری یک امر مهم است که جناب مهندس ۱۴ وادی و ۱۴ قانون را در کنار هم برای محکم کردن ریشه و ساختار کنگره ۶۰ گذاشته‌اند. همه ما در این مکان جمع شده‌ایم که زنجیره محبت را محکم‌تر و پیوند ناگسستنی داشته باشیم که اصول کنگره بر اساس محبت و دوستی پایه‌گذاری شده است و جزئی از قوانین الهی به حساب می‌آید و حرمت در کنگره بسیار مهم است که دو بار در جلسه خوانده می‌شود، یک‌بار اول جلسه و یک‌بار هم در آخر جلسه. برای کسانی که دیرتر به کارگاه آموزشی می‌آید تکرار می‌شود تا ملکه ذهن بشود. مثل تبصره حرمت‌ها را بخواهیم به جا آوریم، مثل دروغ گفتن ما در کنگره یاد می‌گیریم که راستی و درستی تضمین‌کننده سلامتی و پیشرفت ما است و دلیلی ندارد یک سفر اولی به راهنمایش دروغ بگوید یا این‌که وضعیت خود را پنهان کند. ما در این مکان می‌آموزیم که حقیقت در اعمال و در ادامه نقاب از رخ برمی‌گیرد؛ پس بهتر است همان ابتدا با راستی و درستی جلو برویم تا نگران برملا شدن چیزی نباشیم.

در تمام سطوح زندگی یک قانون حکم فرماست و یا دروغ گفتن انسان به چرخه دروغ وارد می‌شود و برای این‌که دروغ اولی لو نرود باید صدها دروغ دیگر بگوید که در نوع خود جهنمی بی‌نظیر است. ما یاد می‌گیریم بالاترین زرنگی صداقت در راستگویی است. علیه شخصی سرزنش کردن به تعبیر نگهبان کنگره ۶۰ غیبت کردن و سرزنش عنوان یک سم مهلک است و در هر کجا شایع شود آن‌جا را ویران خواهد کرد. غیبت نمودن و سرزنش کردن ممکن است در مورد دیگران حال خودمان را خراب کرده و انرژی صرف کنیم. ما یاد گرفتیم؛ اگر باد بکاریم طوفان برداشت می‌کنیم. حرف یکدیگر را قطع نمودن، این مسئله در کنگره ۶۰ بسیار عالی و اجرا می‌شود، کسی حرف دیگری را قطع نمی‌کند. چقدر زیبا است که انسان می‌بیند افرادی روزگاری مصرف‌کننده مواد مخدر بودند در ادبیات و گفتمان خود چه نکات ظریفی را رعایت می‌کنند که حتی بعضی افراد با تحصیلات بالا ممکن است رعایت نکنند. بحث سیاسی نمودن، این مسئله نیز در کنگره طبق فرمایشات نگهبان کنگره در عالی‌ترین سطح رعایت می‌شود، در کنگره به طور کامل و کلی از بحث‌های سیاسی اجتناب می‌کنند. الفاظ ناشایست بیان کردن  مسئله الفاظ ناشایست در ادبیات فرهنگ اعتیاد چیزی دور از انتظار نیست و این در مورد همه به دلیل وارد شدن این موضوع به حرمت و از سوی دیگر آموزش‌ها و فراگیری آداب و معاشرت بحث گردیده و این موضوع به کمترین سطح ممکن برسد و اعضای کنگره ۶۰ می‌دانند که اهمیت واژه‌ها و بار آن‌ها چه نقش منفی و مهمی در روحیه و به طور کلی حال خوش دارد و حال خوش چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را بدست آورد.

بدون اطلاع و هماهنگی هر گونه پولی را دریافت و پرداخت کردن و یا هر گونه وجهی را تحت عنوان قرض یا وام به هر شخص حقیقی و یا حقوقی پرداخت کردن. ارتباطات مالی یکی از موارد مهم کنگره ۶۰ می‌باشد و اعضای کنگره ۶۰ به خوبی دریافته‌اند که حساب و کتاب مالی با اعضای کنگره ۶۰ دانستن از دست دادن آرامش و حال خوش است. پولی را اگر به دیگران به عنوان قرض داده بشود در سفر اول شاید آن فرد نتواند قرض را بدهد و باعث می‌گردد که از کنگره دور شود و این تخریب دو طرفه خواهد بود و اثرات منفی روی دیگران هم خواهد گذاشت؛ پس بدون اجازه راهنما نباید حرکتی را انجام داد. تجربه نشان داده که اثر خوبی نداشته؛ اگر روابط مالی و تعهد مالی در زمان خود انجام نشود می‌تواند روابط ما را با طرف مقابل خدشه‌دار نماید و در کنگره حضور ما کمرنگ شود و از مسیر درست دورمان کند. از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن  در کنگره همسفران و مسافران در هر دو بخش بایستی از لباس و پوشش مناسب استفاده کنند؛ حتی در بین آقایان استفاده از تیشرت بدون یقه یا آستین کوتاه ممنوع است و در همسفران باید از پوشش سفید و لباس مناسب استفاده گردد. بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن یا هر گونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن، اشخاصی که برای درمان به کنگره مراجعه می‌کنند و در ابتدای سفر هستند بدون اجازه راهنما حتی نمی‌توانند تلفن دیگر اعضای لژیون کنگره را داشته باشند و در بیرون از کنگره ارتباطی با هم ندارند. رابطه شغلی و کاری نیز در مواردی نداریم. این رفتارها آسیب و تخریب وارد می‌نماید.

مجموع تک‌تک نماد حرمت کنگره یا ظرافت و تفکری که همه جانبه در تمام کانال‌هایی که ممکن است به نحوی از آن‌جا به حضور و ارتباطات ما در کنگره آسیب برساند مسدود می‌نماید. رابطه فامیلی و خانوادگی، در کنگره دو نفر فامیل و خانواده نمی‌توانند در یک لژیون باشند؛ چون از هدف آموزش دور می‌شوند و باعث تخریب روی یکدیگر می‌شوند. ما آمده‌ایم قوانین زندگی را بیاموزیم و خود را تغییر بدهیم و یاد بگیریم چگونه مشکلات خود را حل کنیم. دیگران، فامیل، دوستان نمی‌توانند کاری را برای ما انجام بدهند؛ اگر می‌توانستند قبل از کنگره انجام می‌دادند، آن‌ها جز سرزنش کردن و تحقیر نمودن کاری انجام نمی‌دادند. در کنگره اولویت در درمان اعتیاد است که با آموزش‌ و جهان‌بینی اتفاق می‌افتد. کنگره اگر یک بهشت حقیقی برای ما باشد، البته که است. در قسمتی از این قوانین گفته شده که هر گونه ارتباط فامیلی و خانوادگی در کنگره ممنوع است و در این قسمت تاکید بیشتری روی سفر اولی‌ها است که به کنگره می‌آیند و تخریب متفاوت زیادی دارند. افراد دارای تفکرات مختلفی هستند؛ وقتی بخواهند در کنگره و در بیرون از کنگره ارتباط برقرار نمایند حتی در حد ارتباط تلفنی به یکدیگر آسیب می‌رسانند.

دقت کرده باشید سه موضوع از حرمت کنگره در دستورجلسه به طور واضح بیان شده است. رابطه مالی، کاری و فامیلی در کنگره ۶۰ ممنوع است. با دو شخصی که با هم فامیل هستند تا حدودی از رمز و راز هم با خبر هستند؛ اگر این‌گونه روابط خانوادگی و فامیلی در کنگره وجود داشته باشد هر لحظه به دلیل نداشتن تعادل در اشخاص ممکن است این اطلاعات شخص برملا شود و حریم آن و خانواده از هم بپاشد. از طرفی تجربه نشان داده است آن دسته اشخاصی که با ورود به کنگره رابطه کاری با هم برقرار می‌کنند از مسیر اصلی که همان درمان اعتیادشان است منحرف می‌شوند؛ چرا که در اکثر مواقع این‌گونه روابط منجر به اختلاف و درگیری شده و ناخودآگاه از مکانی که باعث آشنایی آنان با هم باشد، دل چرکین شده‌اند و کم‌کم از کنگره فاصله می‌گیرند و در نهایت بین تمام اعضای کنگره بایستی پرده و حجاب باشد از جنس حرمت تا هیچ یک از مسیر اصلی خود منحرف نشود. این قانون برای همسفران هم وجود دارد فرقی نمی‌کند؛ چون هدف درمان و رسیدن به حال خوش و آرامش و صلح در زندگی و در کنگره می‌باشد. ایمان به کنگره ۶۰ و راه آن یعنی اگر دلیل قانون و حرمت را هم ندانیم بایستی چشم بسته آن را قبول کنیم؛ چرا که علمی که تجربه شده باشد، سندی بدون نقص خواهد بود؛ زیرا در کنگره ۶۰ علم و دانایی وجود ندارد، مگر این‌که هر سه ضلع تفکر، تجربه و آموزش را فرا بگیریم و هر سه ضلع به اندازه هم رشد کرده باشد. کنگره هدف نیست، یک راه است راه صراط مستقیم؛ اگر در جهتش درست حرکت کرده باشیم قطعاً به هدف‌های بالاتری خواهیم رسید و این امر دست خود انسان است که به خواسته خود مقاوم و پایبند باشد و هدفمندانه در این مکان حرکت کند و قصد خدمت راستین داشته باشد؛ چون در عمل سالم هیچ‌گونه کار ضدارزشی وجود ندارد. راه درست یا عمل سالم انسان را به بالاترین نقطه صعود خواهد رساند.

امروز به این نتیجه رسیدم که کنگره ۶۰ دانشگاهی است که همه نوع علم در آن نهفته است که در هیچ دانشگاهی این علم‌ها وجود ندارد. علم و آگاهی و روش راستین بهترین استادها را پرورش داده است و هر روز از این اقیانوس عظیم دری گرانبها استخراج و کشف می‌شود و نام کنگره ۶۰، جمعیت احیای انسانی و بنیانگذار آن جناب مهندس دژاکام که تمام وقت، زمان و انرژی خود را صرف این دانشگاه عظیم کرده که جای پای از خود و دیگران را برای آیندگان به جای بگذارد و جمعیت احیای انسانی زیر پرچم الله جاودان خواهد ماند و ما افتخار می‌کنیم که مسافر و همسفر هستیم و در این دانشگاه و سرزمین علم و دانایی در حال آموزش گرفتن می‌باشیم و هدف ما این است که بتوانیم به انسان‌های که در تاریکی اعتیاد هستند کمک کنیم و راه را نشان بدهیم تا آن‌ها راه را بشناسند و آن کنیم که فرمان است. متشکرم که توجه کردید.

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر صدیقه آتشبار
تایپ: همسفر شیوا رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون اول)
ارسال: مرزبان خبری همسفر زلیخا
همسفران نمایندگی پرند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .