English Version
English

وادی‌ها از تعالیم و کلام‌الله سر‌چشمه گرفته‌اند

وادی‌ها از تعالیم و کلام‌الله سر‌چشمه گرفته‌اند

در مسائل حیاتی؛ به خداوند سپردن، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن.
در این وادی ما باید جایگاه و مسئولیت خودمان، جایگاه و مسئولیت قدرت مطلق یعنی خداوند را بدانیم و پیدا کنیم. همان‌طوری که مسئله جهان‌بینی در مثلث درمان در کنار دو ضلع دیگرش یعنی جسم و روان، درمان کامل می‌شود خیلی حائز اهمیت است و آن‌قدر این مثلث درمان اعتیاد مهم است که اگر یک ضلع آن یعنی تفکرات، اندیشه، دیدگاه و نگرش فرد تغییر نکند، درمان اعتیاد روی نخواهد داد و شخص به تعادل نمی‌رسد.

خیلی‌ها هستند که اعتیاد را در گذشته قبول ندارند و این اعتیاد مانند ستون‌هایی هستند که زیر بنای جهان‌بینی می‌باشند. وادی ها ۱۴ تا قانون الهی هستند که ما باید آن‌ها را قبول کنیم و سعی نمائیم که در زندگی خودمان کاربردی کنیم و چه بخواهیم و چه نخواهیم در جهان هستی ما حاکم هستند. وادی‌ها از تعالیم و کلام‌الله سر‌چشمه گرفته‌اند و راه و روش درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند.

وادی اول تا چهارم وادی تفکر می‌باشند که باید به خودمان فکر کنیم و مبنای فکری ما را با اصلی‌ترین قوانین بازی زندگی وفق بدهیم و در واقع ما را آماده می‌کنند و حرکتی درست برای درمان اعتیاد و در ادامه زندگی آغاز بنمائیم. این قانون چهارم به ما این را می‌گوید که مسئولیت زندگی برعهده ما است و خداوند هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات ما ندارد؛ چون ما به این دنیا آمده‌ایم تا مشکلات خودمان را حل کنیم و خدا به انسان اختیار کامل داده است و ما ذره‌ای از وجود باریتعالی هستیم و خداوند به بهترین شکل ممکن کار خلفت انسان را انجام داده است؛ چون اگر به دلیل جهل و نادانی ما و خارج شدن از صراط مستقیم مصرف مواد مخدر و یا هر مشکل دیگری که باشد مسئولیت‌های آن در حیطه مسایل حیاتی ما می‌باشد و ما مسئول اصلاح و حل آن می‌باشیم نه خداوند.

خداوند نعمت زندگی، حیات و تمام امکانات را به ما انسان‌ها داده است و قدرت مطلق یا خداوند بهای خیلی سنگین و انرژی زیادی را صرف ما کرده است. انگار ما طلبکار هستیم که می‌خواهیم خداوند مشکلاتمان را حل کند؛ اگر مصرف‌کننده‌ای این مسئله را پذیرفت و در مقابل این قانون الهی سرتعظیم فرود آورد و با توان خودش حرکت کند و مشکلات و سختی‌ها را با جان و دل بپذیرد و منتظر کمک نباشد و درمان در اولویت اولش باشد و سعی کنیم از نظر مشورتی با انسان‌های صالح استفاده کنیم؛ ولی تصمیم نهایی را ما باید خودمان بگیریم و مطمئن هستیم که خداوند و نیروهای مافوق ما را کمک و یاری می‌کنند؛ پس اگر مصرف‌کننده گامی محکم  در این مسیر درمان برداشت؛ حتی انسان‌ها و خداوند در موارد متعددی می‌توانند به او کمک کنند و به یاری او می‌شتابند.

این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که مصرف‌کننده با تمام وجود روی توان خودش حساب و حرکت کند و منتظر کمک از کسی نباشد و با نیروی خودش پیش برود؛ ولی تا زمانی‌که کاری انجام نداده باشد، حرکت و تلاشی نکرده باشد و سختی‌های مسیر را نپذیرد، از خداوند و بقیه انسان‌ها کوچک‌ترین کمکی نخواهد شد؛ پس بایستی با راستی، درستی و صداقت کامل سختی‌های زندگی را پذیرفت و به گونه‌ای حرکت کند که گویی هیچ‌وقت کمکی در کار نخواهد بود. شاید آن‌وقت مشمول رحمت خداوند شویم و اگر این کار را درک کردیم و مجذوب رحمت الهی شویم به پیشرفت و ارتقا می‌رسیم؛ وقتی فرمان‌های خداوند را انجام دهیم و مشق‌ها و تکالیف زندگی درست نوشته شود، رسیدن به قدرت مطلق که همان شو شود، حتمی است، پس آن کنیم که وظیفه و مسئولیت ما است.

نویسنده و تایپ: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر الهه (لژیون سوم)
ارسال: مرزبان خبری همسفر زلیخا
همسفران نمایندگی پرند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .