English Version
English

درمان کامل اعتیاد؛ در گرو درمان سیگار

درمان کامل اعتیاد؛ در گرو درمان سیگار

دهمین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، به نمایندگی شعبه سنقر با استادی مسافر مهرداد، نگهبانی مسافر محمدحسین و دبیری مسافر فرشید، با دستور جلسه « سیگار » و در ادامه اولین سال رهایی مسافر حمید در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.


 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهرداد هستم یک مسافر. خدا را شاکرم که توفیق داشتم در این جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز دو قسمتی است. قسمت اول در مورد دستور جلسه که موضوع سیگار است.  مسئله سیگار در حال حاضر از مواد مخدر هم مهم‌تر است زیرا تخریب‌های بسیار زیادی دارد به طوری که آمار مرگ و میر سیگار از جانباختگان تصادفات ، بلایای طبیعی و خیلی از بیماری های دیگر بیشتر است.

تازه واردینی که در ابتدای سفر هستند باید بعد از دو الی سه ماه سفر سیگار را شروع کنند. بیرون از کنگره افرادی وجود دارند که به دنبال درمان سیگار هستند؛ ولی این چنین بستر خوب و مطمئنی برای آنان فراهم نیست. حتی در گروه‌های دیگری که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت می‌کنند افرادی هستند که چندین سال پاکی دارند؛ ولی متاسفانه به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

اگر شخصی سیگار بکشد برای اطرافیان خود مانند یک معلم است که آموزش ناسالم می‌دهد. ما در کنگره بهترین الگوها را داریم ، افرادی که نه تنها مواد بلکه سیگار را هم درمان کرده‌اند یعنی در چارچوب کنگره حرکت می‌کنند. یک شخص کنگره‌ای باید مواظب اخلاق ، رفتار و عملکرد خودش باشد چون تبدیل به یک الگو برای دیگران می‌شود. طبق آمار ۹۵ درصد از افرادی که به مصرف موادمخدر برگشت می‌کنند سیگاری بوده‌اند.

امیدوارم با بستری که برای درمان فراهم است همه اعضای کنگره سفر سیگار را انجام دهند. کسانی که سیگار را درمان نکنند معتاد محسوب می‌شوند بین مسافر و معتاد هم تفاوت‌های زیادی است ، مسافر در حال سفر و تغییر صفات ناپسند خودش است ولی معتاد فقط به دنبال مصرف مواد است.

اما تولد مسافر حمید؛ از زمانی که لژیون سنقر در پارک باغ ملی شروع به فعالیت کرد وارد کنگره شد. از همان روزهای اول فرمان‌بردار بود و در این مکان که خرابه‌ای بیش نبود خدمت‌های فیزیکی بسیاری انجام داد و در بازسازی این شعبه شریک و سهیم شد. خدمت کردن باعث شد به رهایی برسد و بعد در آزمون راهنمایی قبول شد و در حال حاضر راهنمای لژیون چهارم نمایندگی سنقر هستند.

ایشان برای کنگره شخص خدمتگزاری است و امید دارم در ادامه مسیر خدمتی خود موفق باشند. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم

اعلام سفر مسافر حمید:
سلام دوستان حمید هستم یک مسافر، آخرین آنتی ایکس شیشه و تریاک ، مدت سفر 11 ماه و 21 روز ، روش درمان DST، داروی درمان OT، راهنما آقا مهرداد امیری ، رهایی از بند مواد 14 ماه و 10 روز ، رهایی از بند سیگار 6 ماه ، راهنمای درمان سیگار آقا مجتبی مقصودی.

آرزوی مسافر حمید:
برای همه سفر اولی ها آرزوی سربلندی و موفقیت در راه درمان اعتیاد را دارم.

صحبت‌های مسافر حمید:
سلام دوستان حمید هستم یک مسافر، در زمان مصرف حال بسیار بدی داشتم برای درمان به کمپ ، بیمارستان و... رفتم و راه‌های زیادی را امتحان کردم ولی امیدی به درمان نداشتم. پیام کنگره را توسط یکی از راهنمایان عزیز دریافت کردم اما اوایل سرخود رفتار می‌کردم و این باعث شد که از چهارچوب کنگره خارج شوم. حتی بعد از چند ماه سفر هنوز تخریب‌های مصرف مواد همراهم بود؛ اما رفته‌رفته به حال بهتری رسیدم. در کنگره فقط مصرف موادم درمان نشد؛ بلکه کنگره درست زندگی کردن را به من آموزش داد. در کنگره همه‌چیز مهیاست فقط برای درمان یک خواست قوی می‌خواهد و البته پیروی کردن از روش و متدهای کنگره.

 

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .