English Version
English

آموزش درست زندگی کردن ، هدیه کنگره به ما

آموزش درست زندگی کردن ، هدیه کنگره به ما

هشتمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر به استادی مسافر مجتبی ، نگهبانی مسافر محمدحسین و دبیری مسافر فرشید با دستور جلسه « در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره من چه کرده‌ام؟ » در روز پنجشنبه مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان مجتبی هستم یک مسافر. خدارو شاکرم و از ایجنت و گروه مرزبانی سپاسگزارم که به من اجازه دادند در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم. اگر به گذشته نگاهی بیندازم می‌بینم در زمان مصرف مواد مخدر در تاریکی مطلق بودم اما دوست داشتم مصرف مواد را کنار بگذارم ولی هیچ راهی نبود. همه اطرافیان و خانواده دوست داشتند به من کمک کند اما نمی‌توانستند ، حتی خودم هم نتوانستم به خودم کمک کنم. عده‌ای فکر می‌کنند که مصرف‌کننده مواد مخدر یک انسان لذت‌جوست ولی این‌طور نیست شاید در اوایل شروع به مصرف مواد این‌گونه باشد اما بعداً انسان از زنده‌بودن خودش پشیمان می‌شود. تنها جایی که توانست من کمک کند تا از این چاه خارج شوم کنگره ۶۰ بود. آسایش و آرامش در زندگی و اعتبارم را به من برگرداند ، روش درست حرف زدن ، درست غذا خوردن ، درست زندگی کردن و درست رفتار کردن را به من داد. این‌ها همه هدیه کنگره است که مرا احیا کرده تا تبدیل به یک مجتبی دیگر شوم یعنی همان اصل خودم.

اینجا یک شعار هست که دیگران کاشتند و ما خوردیم پس ما هم بکاریم تا دیگر دیگران بخورند. حالا وظیفه من چیست؟ دستور جلسه به دو قسمت کمک‌های مادی و علمی اشاره دارد. ما در اینجا نباید منتظر کسی باشیم و هر کس به‌اندازه توان خود باید کمک کند تا اینجا آبادتر شود. اگر شهر وجودیم ویران باشد نمی‌توانم جای دیگری را آباد کنم. وقتی جسم و روانم در عذاب است نمی‌توانم به دیگر انسان‌ها یاری برسانم پس باید قدردان این لحظات باشیم. آقای مهندس فرمودند هر کاری که در کنگره انجام داده‌اید عنوان کنید. من حدود ۹ سال است که در کنگره هستم و اولین رهجوی لژیون یکم کرمانشاه بودم. بعد از لژیون پارک و انتقال آن به حسینیه ، خدمت مالی و فیزیکی انجام دادم یعنی هم پول پرداخت می‌کردم و هم اینکه برای بازسازی آن مکان کار می‌کردم. سه دوره مرزبان بودم و در قسمت‌های اوتی و نشریات خدمت کردم ، راهنمای درمان سیگار هستم و با کمک خداوند بزرگ هرسال در لژیون سردار عضو بودم. خدا را شکر می کنم و از همه شما عزیزان که به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم.

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .