English Version
English

جهان‌بینی حلقه مفقوده درمان اعتیاد

جهان‌بینی حلقه مفقوده درمان اعتیاد

هفتمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر با استادی مسافر شعیب ، نگهبانی مسافر محمدحسین و دبیری مسافر فرشید با دستور جلسه « جهان‌بینی ۱ و ۲ » و در ادامه جشن اولین سال رهایی مسافر لطف‌الله در روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان شعیب هستم یک مسافر. خداوند رو شاکرم و از ایجنت محترم و گروه مرزبانی که به من فرصت دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم تشکر می‌کنم. دستور جلسه امروز دوقسمتی است یکی مسئله جهان‌بینی و یکی هم تولد مسافر لطف‌الله. در مثلث درمان کنگره ضلع جهان‌بینی بسیار مهم است به‌طوری‌که آقای مهندس می‌فرمایند جهان‌بینی حلقه مفقوده درمان اعتیاد است. طبق تعاریف استاد امین آنچه ما نسبت به خودمان و جهان اطرافمان برداشت ، دریافت ، ادراک و احساس می‌کنیم را جهان‌بینی می‌گویند. درون انسان ساختارهای زیادی وجود دارد هرچه ساختارهای مثبت قوی‌تر باشند یعنی دانایی بالاتری داریم. اضلاع درمان باید با همدیگر و در کنار همدیگر رشد کنند و اگر رشد این اضلاع به یک اندازه باشد آنگاه به تعادل می‌رسیم.

آقای مهندس فرمودند انسان تنها موجودی است که به خودش هم زیان می‌رساند و جهان‌بینی برای این است که انسان به خودش آسیب نزند. یک مسافر بعد از سفر اول اگر دیگر به کنگره نیاید اسیر ماده و مادیات شده و به خودش آسیب می‌زند. به قول آقای مهندس زنجیرها و بندهایی به دست و پای آدم‌ها بسته که باید این گره‌ها را باز کنند و این ممکن نمی‌شود مگر با تزکیه و پالایش. اینکه یک شخص بعد از رهایی به کنگره می‌آید و به انسان‌های دردمند خدمت می‌کند نشان از تغییر جهان‌بینی اوست. تا آگاهی ماه بالاتر نرود جهان‌بینی ما افیونی می‌ماند البته همه انسان‌ها به جهان‌بینی نیاز دارند ولی این جهان‌بینی چگونه باشد ، مهم است. انسانی که می‌تواند دانایی کسب کند و آن را تبدیل به دانایی مؤثر کند جهان‌بینی مثبتی دارد. تا تزکیه و پالایش نباشد تغییر اتفاق نمی‌افتد و تا تغییری اتفاق نیفتد جهان‌بینی ما عوض نمی‌شود.

در مورد تولد مسافر لطف‌الله ایشان در ابتدای حضور در کنگره به‌سختی ‌توانستند سی‌دی بنویسند و یا در جلسات حضورداشته باشند اما رفته‌رفته با نقش پررنگ همسفرشان باوجود مشکلات زیاد ادامه دادند و در ساخت‌وساز این ساختمان هم حضور فعالی داشته و در ادامه در انتخابات مرزبانی شرکت کرد و به‌عنوان مرزبان انتخاب شد و همچنین سفر سیگار را انجام داد و درمان شد. یکی از عوامل مهم ماندگاری ایشان در کنگره نقش همسفرشان بود که به آن آگاهی رسیده بودند و مسافرشان را تنها نگذاشتند.  برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و از ایشان می‌خواهم که خودشان را برای امتحانات راهنمایی آماده کنند و همیشه در کنگره خدمتگزار بمانند. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.



اعلام سفر مسافر لطف الله: آخرین آنتی ایکس شیره و تریاک ، روش درمان DST ، داروی درمان شربت اوتی ، مدت سفر 10 ماه و 2 روز ، راهنما آقا شعیب ، رهایی از بند مواد یک سال و یک ماه و 28 روز
و صحبت‌های مسافر لطف الله:  من در زمان مصرف مواد حال خوبی نداشتم و ابتدای سفرم هم از لحاظ جسمی اذیت بودم و قصد داشتم به کنگره نیایم اما رفته رفته با درمان سازگار شدم و در نهایت به رهایی رسیدم اما حقیقتا در سفر دوم قصد ماندن در کنگره را نداشتم اما با تلاش های همسفرم و راهنمایی های راهنمای بزگوارم در قسمت مرزبانی مشغول انجام خدمت هستم.
آرزوی مسافر لطف الله: آرزو می کنم عزیزانی که واقعا به درمان می رسند در کنگره ماندگار شوند و خدمتگزار بمانند.

صحبت‌های راهنمای همسفران خانم ژیلا: این جشن را به مسافر لطف الله و همسفرشان تبریک عرض می‌کنم. با اینکه از راه دور می آیند اما همیشه حضور پررنگی داشته اند. ایشان در آزمون قبول شده و به عنوان راهنمای تازه واردین در نمایندگی خدمت می کنند و امیدوارم برکات این خدمت صادقانه به زندگی خودشان برگردد.
صحبت‌های همسفر خانم سحر: این جشن را به مسافرم تبریک میگم و خوشحالم که در این جایگاه نشسته‌ام. اوایل سفر خیلی ناامید بودم ولی با آموزش‌های راهنمای خوبم و دانش کنگره روزبه‌روز حالم بهتر می‌شد و الآن بسیار خوشحالم که در این مکان به انسان‌های دردمند خدمت می‌کنم. از تک‌تک عزیزانی که در رهایی مسافرم شریک بوده‌اند تشکر می‌کنم. به‌عنوان یک همسفر از همه همسفران می‌خواهم که مسافرشان را تنها نگذارند و مثل یک بال برای پروازش باشند.

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

عکس: مسافر محمدرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .