English Version
English

چشمه جوشان

چشمه جوشان

انسان می‌تواند چشمه جوشان باشد و به مقصد و هدف خود برسد، برای این‌که چشمه جوشان شود؛ باید چیزی درون خود داشته باشد و مقدمات آن را در درون خود فراهم کند. انسان در زندگی دو نوع دانایی دارد؛ دانایی خاص و دانایی عام، هرکس در رشته یا مقطعی دانایی دارد و این همان دانایی خاص است، اما ما برای زندگی در جامعه احتیاج به دانایی عام داریم؛ یعنی علم و هنر بهتر زیستن و کنگره این را به ما می‌آموزد؛ ‌یعنی چگونه به بهترین شکل و درست زندگی کنیم و از آن لذت ببریم. ما باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که خودمان و اطرافیانمان در آرامش و آسایش باشیم، برای همین باید از تمام ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم. دروغ، غیبت، ریا‌‌، ربا و ... همه این‌ها از ما آرامش را در زندگی می‌گیرد.

انسان‌ها دودسته‌ هستند؛ یکسری باتلاق جوشان و دیگری چشمه جوشان هستند. وقتی وارد کنگره می‌شویم؛ باید حیطه خود را مشخص کنیم که کدام دسته‌ هستیم. چشمه جوشان شدن هیچ ربطی به سواد، پول، تحصیلات و فرهنگ ندارد؛ باید به بهترین شکل سفر کنیم و تسلیم قوانین، مقررات کنگره و راهنما باشیم تا در این راه موفق باشیم و به درمان برسیم. هنگام ورود به کنگره باید همه آنچه داریم را کنار بگذاریم و مانند صفحه سفید وارد شویم تا بتوانیم آموزش‌ها و مطالبی که به ما آموخته می‌شود را فرابگیریم و روح و روانمان شسته شده و صیقل داده شود.

همه با اختیار و اراده خودمان واردشده‌ایم؛ پس اینجا باید گوش‌به‌فرمان و مطیع باشیم. برای همه موقعیت‌هایی که در کنگره‌داریم، مثل بهترین درمان، بهترین دارو و بهترین آموزش‌ها باید قدردان باشیم و درست سفر کنیم و چشمه جوشان باشیم. کسانی که باتلاق جوشان هستند در کنگره بی‌نظمی ایجاد می‌کنند و ضرر می‌رسانند. تخصص کنگره درمان افراد معتاد و مصرف‌کننده مواد مخدر است و در حیطه دیگری تخصص ندارد. برای این‌که درست سفر کنیم و چشمه جوشان باشیم؛ باید سر ساعت در کلاس حضور پیدا کنیم، گوش‌به‌فرمان راهنما باشیم و مسافران باید هنگام گرفتن داروی OT بانظم و تابع قوانین کلینیک باشند. باتلاق جوشان و چشمه خروشان بودن باهم تفاوت بسیار دارد این‌که ما کدام‌یک را برای مدتی که زنده هستیم انتخاب می‌کنیم تمام زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

منبع: سی‌دی فاضلاب‌های جوشان
نویسنده: همسفر زینب لژیون راهنما همسفر عفت (لژیون چهاردهم)
ویرایش: رابط خبری راهنما همسفر عفت (لژیون چهاردهم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .