English Version
English

ما در جهان هستی بدون پشتیبان نیستیم

 ما در جهان هستی بدون پشتیبان نیستیم

عنوان وادی دوم: «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.»

در این وادی مسئله مهم این است که ما در اثر تفکر غلط و یا حرکت در مسیر ضدارزش‌ها برای خود مشکلاتی را به وجود آورده‌ایم و در ساختار جسم خود تخریب‌های فراوانی ایجاد کرده‌ایم که خود را به‌صورت انواع و اقسام بیماری‌های جسمی و روانی نشان داده‌اند.

ممکن است بعضی از ما در اثر ایجاد مشکلات و مسائل گوناگون و یا پیشرفت بیماری جسمی و روانی در وجودمان این‌طور تصور کنیم که همه چیز تمام شده است و دیگر زندگی برای ما اهمیتی ندارد و یا اصلاً رقمی نیستیم و بی‌خودی به این دنیا آمده‌ایم، ما را اشتباهی زاییده‌اند و هزاران حرف دیگر که در وهله اول این یک تجسم برای خودمان جهت فرورفتن در ناامیدی و تاریکی‌ها و همچنین نشانهٔ ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس ما و دلیل تسلیم‌شدن در مقابل نابودی محض و عدم تلاش برای رهایی و سلامتی است.

اگر به تمام هستی نگاه کنید خواهید دید که امکان ندارد چیزی پیدا کنید که بی‌جهت و بیهوده پا به هستی گذاشته باشد و اگر به چیزی رسیدیم که تصور کردیم بیهوده پا به هستی گذاشته است باید مطمئن باشیم که این تصور و پندار نادرست ما است که نتوانستیم به هستی و فلسفه وجودی آن چیزها پی ببریم. حتی یک کرم نیز از فلسفه عظیمی در وجودش برخوردار است.

وقتی انسان پا به هستی گذاشت، نیروی مافوق یا قدرت مطلق او را بر سر دوراهی قرار داد که این دوراهی یکی راه تاریکی‌ها و دیگری راه روشنایی است. باید بدانیم که ما در جهان هستی تنها و بدون پشتیبان نیستیم و نیروی عظیم و شگفت‌انگیزی به نام قدرت مطلق یا خداوند وجود دارد که یاری‌رسان ما است و ما را حمایت می‌کند.

برای اینکه ما از این حمایت برخوردار باشیم باید از ضدارزش‌ها دوری کنیم و به ارزش‌ها بپردازیم. حالا برای اینکه بخواهیم فرمانروای لایق و باشهامتی باشیم که به شهر وجودی خود یعنی جسم حکمرانی می‌کند، باید به‌آرامی سازندگی را تا وقتی‌که زنده هستیم و حیات داریم در قسمت جسم و روان و جهان‌بینی خود به وجود بیاوریم.


خلاصه سی‌دی وادی دوم
نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم، عضو لژیون سردار
ویراستار: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر خندان، عضو لژیون سردار
ارسال: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .