English Version
English

تجربه تاریکی سرمایه آموزنده

تجربه تاریکی سرمایه آموزنده

جلسه سیزدهم از دورهٔ دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر نمایندگی پردیس با استادی راهنمای محترم مسافر پوریا، نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر سیاوش با دستور جلسهٔ «وادی دوم و تأثیر آن روی من» چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
در زمان اعتیاد یکی از باورهایی که من را در تاریکی فرومی‌برد این بود که با سی دو سال سن هنوز مصرف‌کننده‌ام و اصلاً به درد چیزی نمی‌خورم؛ این امر باعث ناامیدی من ‌شده بود
در دوران مصرف در ذهن خود به این فکر می‌کردم که واقعاً به هیچ دردی نمی‌خورم، بی‌مصرف هستم و تنها به عزیزان خود تخریب وارد می‌کنم؛ این مرا بیشتر در تاریکی‌ها فرومی‌برد و باعث می‌شد آرزو مرگ کنم تا روزی که وارد کنگره شدم و مسیر زندگی من به‌کلی تغییر کرد و توانستم با خدمت کردن به درمان افراد دیگر کمک کنم، من انتهای تاریکی‌ها را تجربه کرده بودم و متوجه شدم که برای رسیدن به نور باید از تاریکی‌ها گذر کرد؛ اگر در تارکی هستم و درد می‌کشم این مسائله برایم رشد و تجربه به همراه خواهد داشت و سرمایه من خواهد شد.
در زمان اعتیاد این مسئله را درک نمی‌کردم که چقدر تجربه تاریکی‌ها برایم لازم بوده و باعث رشد و پیشرفت من شده؛ به نظر شما آقای مهندس این‌همه دانایی و آگاهی را از کجا به دست آورده؟ از اعتیاد و سختی‌هایی که پشت سر گذاشته است امروز کسی شده که اعتیاد و دیگر بیماری‌های لاعلاج را درمان می‌کند.

برای خروج از تاریکی‌ها قدم اول تغییر و شناخت است که در درمان اعتیاد رخ خواهد داد
یک راهنما و تمامی خدمت‌گزاران به چه دلیل در کنگره خدمت می‌کنند و از وقت و پول خود می‌گذرند؟ اوایل فکر می‌کردم به دیگران کمک می‌کنم ولی امروز باور دارم که هر خدمتی انجام می‌دهم در ابتدا برای خودم است.
در کنگره درمان اعتیاد و قطع مواد آخرین قدم نیست بلکه قدم اول است، اگر مسیر حرکت من درست باشد هدف با من حرکت می‌کند، ظرفیت من بزرگ‌تر می‌شود و رشد خواهم کرد.
استاد سردار می‌فرماید: هرکدام از ما که پا به حیات گذاشته‌ایم برای مأموریتی آمده‌ایم که خود بر آن واقف نیستیم.

عکاس: مسافر پویان
تنظیم و ارسال: مسافر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .