English Version
English

همه مطالب در درون و برون ماست

همه مطالب در درون و برون ماست

دهمین جلسه از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰ ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی مسافر بهرام، نگهبانی راهنما مسافر علی‌محمد و دبیری مسافر علی با دستور‌جلسه وادی دوم و تاثیر آن روی من روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان بهرام هستم یک مسافر، ابتدا خداوند متعال را شاکرم که با تلاش‌های شما دوستان و راهنمای خوبم آقا رضا در این جایگاه قرار گرفتم تا از شما دوستان آموزش بگیرم. از راهنمای درمان خودم آقا رضا و جناب آقای مهندس تشکر می‌کنم.

دستور جلسه: وادی دوم و تاثیر آن بر روی من؛ هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به دنیا نمی‌گذارد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

این جمله به این مفهوم است که ما به هیچ نیستیم و ارزش داریم؛ هر کدام از ما به دنیا آمدنمان و به خلقت دستور هست که بیهوده نیست. کلمه بیهودگی یعنی ارزشمند بودن ؛ یعنی بیهوده نبودن و بخصوص در وادی دوم هم استفاده کردم که یک کتابی راجع‌به بیهودگی تألیف یک جامعه شناس اتریشی است؛ دو سه تا موضوع راجع‌به بیهودگی وجود دارد به‌خصوص از زمانی که من خودم در کنگره آموزش گرفتم؛ به این رسیدم که هر‌چیزی یک منبع دارد؛ یک علت به‌وجود آمدن دارد. بیهودگی یک مفهوم و امر ثابت نیست؛ در واقع نسبی است و جایگاه وجودیش در ذهن است؛ علت وجودیش هم از احساس به‌وجود می‌آید؛ اینکه بنده نوعی به سمت احساس بیهودگی سوق داده شوم توسط حس است. منشأ آن آنجاست که من در شرایط اجتماعی و فرهنگی خاصی قرار بگیرم. این موضوع در ذهن متبلور شود و احساس بیهودگی کنم. بنابراین یک امر ثابت و قطعی نیست و هر‌کسی در این شرایط قرار می‌گیرد به علت آن شرایطی است که قرار گرفته و باید خودش را از این گذرگاه سخت عبور بدهد تا متوجه شود که بیهوده نیست؛ و یک خاصیت و ارزشی دارد. سهم ما تحت تاثیر حواس ما است؛ یعنی ما وقتی که به یک موضوعی می‌رسیم؛ منشأ حس دارد و حواس ما باعث می‌شود که ما یک‌دفعه اینجور مشکلی برایمان به‌وجود بیاید. 

آقای مهندس اینجا وادی دوم را در شروع این کار توضیح می‌دهد که من مسافر بفهمم چه استفاده‌ای باید کنم و اصطلاحاً می‌فرماید همه مطالب در درون و برون ماست؛ همان چیزی که در کتب دیگر در مورد بیهودگی توضیح داده شده است .

ما به خدا اعتقاد داریم؛ خب خیلی راحت می‌دانیم بیهوده نیستیم.

قرآن می‌فرماید: فکر نکنید ما شما را بیهوده آفریدیم و به طرف ما بر‌نمی‌گردید؛ خب این برای ما دین باوران کفایت می‌کند؛ زیاد نیاز نیست خود را به تلاش و زحمت بیاندازیم که چطور بفهمیم که بیهوده نیستیم؛ ولی تصور بکنید دانشگاه کنگره‌۶۰ راه افتاده است و نصف این سالن دانشجو نشسته که اصلا اعتقاد و باور به دین ندارد.

در‌واقع این کتاب همان‌طور که آقای مهندس می‌فرماید نوشته شده برای همه‌ی بشریت ؛ همه بیایند و استفاده بکنند. آن هنرجویی که دارد استفاده می‌کند؛ می‌گوید آقا من به ماوراء الطبیعه اعتقاد ندارم؛ این هم که شما می‌فرمایید نیست؛ پس این از چه استفاده کند. این درون و برون خودش را قبول دارد ذهن و علم را هم قبول دارد؛ از این بخش به کمک همین کتاب می‌شود ایشان را هدایت کرد.

تایپ و عکس : مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .