English Version
English

رسیدن به موفقیت مستلزم صبر است

رسیدن به موفقیت مستلزم صبر است

سیزدهمین جلسه از دور سی و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی شهرری با استادی راهنما همسفر زینب، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر پروین با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من" در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه 1403 رأس ساعت 15 آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
خداوند را بسیار سپاسگزارم به خاطر فرصتی که به من داده است همچنین از دبیر و نگهبان عزیز هم سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قراردادند. موضوع جلسه وادی دوم هست تحت عنوان "هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم" در دستور جلسه گفته‌شده تأثیر این وادی بر روی من، وادی اول می‌گوید: با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد، بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود تا حالا تفکر منِ زینب منفی بوده و ساختارهایی که در ذهن خودساخته بودم همه روبه‌زوال رفته به همین دلیل گاهی فکر می‌کنم اصلاً چرا به این دنیا آمده‌ام؟ از کجا آمده‌ام؟ آمدنم بهره چه بود؟" از راهنمای خودم پرسیدم که من چه فایده‌ای دارم؟ احساس پوچی و بیهودگی می‌کنم و پاسخ راهنما را در ادامه صحبت‌ها خواهم گفت.

در قسمتی از مقاله دهم آقای مهندس بحث گروه‌درمانی و درمان گروهی را مطرح می‌کنند و برای مصرف‌کنندگان در یک کارگاه آموزشی درباره جهان‌بینی، خلقت و فلسفه صحبت می‌کردند، یکی از این مصرف‌کننده‌ها سؤال می‌پرسد این جهان‌بینی که شما راجع به آن حرف می‌زنید مخصوص اعتیاد هست؟ آقای مهندس در جواب او می‌گویند: روزی که کتاب را به نگارش درآوردم مخصوص اعتیاد بود؛ ولی امروز معتقد هستم که برای سایر انسان‌ها نیز مفید است. مفید بودن آن زمانی هست که ما همسفران تفکر کرده‌ایم، ولی راه به‌جایی نبرده‌ایم، خسته شده‌ایم و راه را گم‌کرده‌ایم و درنهایت با خود گفته‌ایم که به چه دردی می‌خوریم یا حتی بعضی به خودکشی نیز فکر کرده‌ایم؛ ولی وادی دوم که همان جهان‌بینی هست توانست با این جمله که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد من را امیدوار کند و باعث شود که به همه‌چیز زیباتر نگاه کنم و به چیزهایی که در اختیاردارم فکر کنم.

وادی دوم باعث شده که از حقارت به سرافرازی برسم و همین حقارت و افکار منفی گاهی ما را به مرحله سقوط برده است. وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ البته مخلوق خداوند، تنها ما نیستیم از گیاهان تا جانوران مختلف از حنظل گرفته تا لاشخورها و ... اگر همین لاشخورها در طبیعت نباشند دنیا پر از میکروب می‌شود. منِ زینب عادت کرده‌ام که در یک صفحه سفید کوچک‌ترین نقطه تاریک را ببینم و در جهت آن سیاهی حرکت کنم و به‌جایی برسم که احساس ارزشمندی نداشته باشم و ناامید شوم. ناامیدی اوج تاریکی، سیاهی و حسی است که انسان را فلج می‌کند.

من که همیشه در اوج تاریکی بوده‌ام با خواندن وادی دوم فهمیده‌ام که درد و رنج هست، ولی قرار نیست که ما در آن ماندگار شویم. تاریکی، درد و رنج باعث می‌شود که من بتوانم به سمت روشنایی‌ها حرکت کنم و زمانی می‌توانم روشنایی را تجربه کنم که به جنگ نرم درون خود که همان افکار منفی هست بروم و به قدرت درون خودباور داشته باشم و بدانم که هیچ‌کدام از ما در جهان هستی به هیچ نیستیم اگر این‌گونه فکر کنم نیروهای الهی و قدرت مطلق حتماً مرا حمایت می‌کنند.

یادمان باشد گاهی برای انداختن یک درخت باید 100 ضربه بزنیم شاید من ضربه سی‌ام را که بزنم ناامید شوم؛ شاید درخت‌کارش این است خود را برای ضربه صدم، رهایی یا رسیدن به نور آماده کرده است. این‌که درخت در طول ۹۹ ضربه هنوز سر جای خودش است دلیل بیهودگی آن ضربات یا دلیل سردی و ناامیدی نیست؛ بلکه هر کار سختی به همین شکل می‌باشد یا این‌که اقدام می‌کنیم و به‌سرعت جواب نمی‌دهد نباید در عزم ما برای سفر خللی ایجاد کند؛ اگر همچنان در تاریکی هستیم هر کاری که انجام می‌دهیم و نمی‌شود به‌حساب همان نودونهمین ضربه بگذاریم و بدانیم که بالاخره ضربه صدم از راه می‌رسد نگران نباشیم و به هیچ فکر نکنیم رسیدن به موفقیت مستلزم صبر است.

اکنون هرکدام از شماها که اینجا هستید در درمان تک‌تک مسافران و همسفران شریک هستید، آیا این چیز کمی است همه‌ ما در کنگره به‌عنوان کوچک‌ترین عضو پازل برای رهایی خود و مسافران درمان گروهی را انجام می‌دهیم؛ بنابراین در درمان گروهی شما نیز نقش دارید و درنهایت پاسخ راهنمای عزیزم را تقدیم شما می‌کنم. هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ زیرا همه یک انسان هستیم و اختیارداریم یک دوست و همراه برای هم لژیونی‌ها هستیم؛ چون حامی هم هستیم؛ ممکن است لبخند شما درجایی باعث شادی فردی یا محبت شما باعث دلگرمی شخص دیگری شود یا ممکن است با دادن آب‌دست شخصی دیگر از مرگ او جلوگیری شود؛ پس هر جا کم آوردید این را با خود زمزمه کنید هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

نفرات برتر آزمون راهنمای تازه واردین همسفر طیبه و همسفر وجیهه

تایپ و ویرایش: همسفر پروین لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم) ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .