English Version
English

گروه خانواده-اميدواري يك حركت دروني است

گروه خانواده-اميدواري يك حركت دروني است

سومین جلسه از دوره سوم سری جلسات کارگاه های آموزشی خصوصی نمایندگی شوشتر با استادی همسفر زینب، نگهبانی همسفر سمیرا و دبیری همسفر زینب با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من»  در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
من پیشاپیش هفته راهنما را تبریک عرض می کنم، امیدوارم که قدردان زحمات راهنماهایمان باشیم و بتوانیم از آن ها سپاسگزاری کنیم.
در وادی اول یاد گرفتیم که با تفکر ساختار ها آغاز می گردد، بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می رود یعنی ياد گرفتم تفکر کنم و در انجام هر کاری به درستی و نادرستی آن فکر کنم؛ تفکر مانند یک حرکت است از یک نقطه مجهول به یک نقطه معلوم یعنی همان مثبت و منفی.
وادی دوم می گوید هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، اگر هستی را مانند یک کارخانه در نظر بگیریم می دانیم که آن کارخانه تولید دارد و هر کدام از اعضای آن کارخانه در حال حرکت هستند و هر کدامشان یک مسئولیتی دارد و می خواهند کاری انجام بدهند و آن کارخانه در حال چرخش است و هستی هم همین گونه است.
ما انواع گیاهان و موجودات را داریم که هر کدامشان کاری را انجام می دهند و در حال حرکت هستند و هیچ کدام از این ها بیهوده آفریده نشده است، وقتی ما می گوییم هیچ موجودی ؛حتي سنگ ها و كوه ها هم از اين امر مستثني نيستند ،ما فکر می کنیم کوه ها بیهوده هستند، من اصلا به این چیز ها فکر نمی کردم اما الان می دانم که کوه مانند میخ عمل می کند و آن لایه های زیرین زمین را نگه می دارد و باعث می شود پوسته ی زمین محکم باشد تا دچار زلزله نشویم. پس وقتی همه ی این ها در هستی دارند کار می کنند و حرکت می کنند، ما انسان ها که اشرف مخلوقات هستیم آیا ما بیهوده آفریده شده ایم؟
ما در کنگره یاد گرفتیم که بی ارزش نیستیم، بعضی ها می گویند از ما گذشته است و ناامید هستند اما وادی دوم به من یاد داده است که نا امید نباش، مثلث دانایی که یک ضلع آن تجربه است و نقطه مقابل تجربه، ناامیدی است به من می گوید ناامید نباش؛ اینجا می گوید تو می توانی، تو ارزشمندی، در هر جایگاهی که هستی، درهر سنی که باشی می توانی تغییر کنی به شرط این که خواسته داشته باشی و در جایی من باید به این فکر کنم که لنگر کشتی خودم را بکشم و بتوانم تغییر کنم.
در سی دی خواستار درون استاد امین می گوید هر انسانی که به دنیا می آید، یک خواسته درونی در وجودش است؛ پس ما باید بدانیم که بیهوده نیستیم و با هدفی به این دنیا آمده ایم.
تايپ و تهيه :همسفر مهشيد رهجو راهنما
همسفرمرضيه (لژيون يكم)
ويرايش و ارسال: همسفر نازنين راهنماي لژيون دوم
گروه همسفران نمايندگي شوشتر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .