English Version
English

آفرینش هدف دار است

آفرینش هدف دار است

مشارکت همسفر رقیه رهجوی راهنما همسفر خندان، دنور

در تمام هستی هیچ ذره‌ای بیهوده خلق نشده است؛ بلکه هر چیزی برای هدفی آفریده شده است. کفار برای باورهای باطلشان دلیل و برهان ندارند؛ بلکه تکیه‌گاهشان ظن و گمان است. آفرینش هدف‌دار است، هرگز رها نمی‌شود و تا روز رستاخیز تحت کنترل الهی قرار دارد و تا رسیدن مؤمن و مفسد به پاداش و کیفر خود این نظام ادامه دارد. اگر کسی صالحان و مفسدان را به یک‌چشم بنگرد، گویا هستی را باطل شمرده است؛ نه قیامتی در کار است و نه حساب و کتابی و این پندار مستلزم آن است که آفرینش این مخلوقات عبث و بیهوده باشد.

داستانی درمورد رفتن پیامبر (ص) به غار ثور در جریان هجرت آورده شده است که اشاره به هدف‌دار بودن جهان، انسان و بیهوده نبودن حتی تارعنکبوتی که ما آن را نشان بی‌نزاکتی منزل و کثیفی می‌دانیم، است. پس از خروج پیامبر به سمت مدینه و مخفی شدن ایشان در غار ثور به فرمان خداوند متعال عنکبوتی بر در غار منزل کرده و تار تنیده بود و کبک‌هایی در آنجا تخم گذاشته بودند، به ترتیبی که هر کس این صحنه را می‌دید یقین می‌کرد که سال‌هاست کسی از این شکاف عبور نکرده و داخل غار از وجود هر جنبنده‌ای خالی است.

پس از خروج پیامبر به سمت مدینه مشرکین که بار دیگر خود را شکست‌خورده و نقشه‌شان را نقش‌برآب می‌دیدند، با سرعت به این‌طرف و آن طرف رفته و در کوه‌ها و دره‌ها به جستجوی پیامبر (ص) می‌پرداختند. اگر ما به اسرار و سرّ چیزهایی که بیهوده و بی‌ارزش می‌انگاریم پی ببریم خواهیم فهمید که هیچ‌چیز بیهوده و بی‌ارزش نیست؛ بلکه ما از سرّ آن بی‌خبریم و آگاهی نداریم.


سلام دوستان نسیم هستم یک همسفر

همیشه یکی از سؤالات من در زندگی، فلسفه زندگی و اتفاقات تلخ و شیرینی که در طول حیات انسان پیش می‌آید، بوده است. وادی دوم دقیقاً جواب همین سؤال است که خیلی از ما با آن برخورد می‌کنیم؛ اینکه هیچ موجودی به بیهودگی خلق نشده و قدم به حیات نمی‌گذارد. همیشه در لحظات سخت زندگی به این فکر می‌کردم که چرا خداوند اصلاً مرا آفریده است یا من چه دستاورد شگفت‌انگیزی می‌توانم داشته باشم؟ چه رسالتی بر دوش من است؟ که در این وادی پاسخ خود را گرفتم.

همه ما به دلایلی جهت را گم‌کرده بودیم و از مسیر دور شده بودیم. وادی دوم این نوید را به ما می‌دهد که با تفکرکردن علاوه بر پیداشدن راه، به این موضوع دست می‌یابیم که همه انسان‌ها، موجودات، زمین و آسمان بیهوده خلق نشده‌اند و رسالتی هر چند کوچک و از نظر ما بی‌ارزش برعهده دارند. در این وادی به ارزش و فلسفه وجودی انسان و تمامی موجودات به‌درستی اشاره شده است.

در آخر خداوند را شاکرم که در این راه سخت و سهل کنگره ۶۰ را در مسیر من قرار داد.


سلام دوستان نادیا هستم یک همسفر

وادی دوم به این موضوع اشاره می‌کند که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد. هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. برداشت من از این وادی این است که هیچ‌چیز بیهوده نیست و اگر کسی هم آن را بیهوده می‌داند نباید به آن توجه کرد. انسان باید خودش باور کند که می‌تواند به بهترین خودش تبدیل شود که این امر با پیروی از راهنما که مسیر را روشن می‌کند و بودن در مسیر درست، امکان پذیراست.

خدا را شکر می‌کنم که من در مسیر کنگره قرار گرفتم و به ارزشمندی وجود خود پی بردم و هر روز بیشتر از روز قبل در تلاش برای بهتر بودن خودم هستم و این آرامش و پیشرفت درونی را مدیون راهنمای عزیزم و کنگره ۶۰ هستم.

 

رابط خبری: همسفر سوسن رهجوی راهنما همسفر خندان، عضو لژیون سردار
ویراستاری، تصویرگری و ارسال: همسفر حمیده رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .