English Version
English

هرچه هست در ذهن من است

هرچه هست در ذهن من است

آن چه را که خدا می‌داند، من نمی‌دانم و اگر به خود پی ببرم خواهم دانست که جهت بیهودگی پا به حیات نگذاشته‌ام. در تفکر من نمی‌گنجد که آسمان، زمین، هوا، ماه، خورشید، ستارگان، دریا، کوه، ابر، باد و حتی ریگ بیابان چرا و چگونه آفریده شده است! اما در کنگره یاد گرفته‌ام که هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به حیات نمی‌گذارد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

دنیا با تمام مشکلات و پستی‌وبلندی‌هایش خیلی زیباست؛ پس باید از همه زیبایی‌های دنیا لذت ببریم. واقعاً چرا قبل از ورود به کنگره این‌گونه فکر نمی‌کردم؟! هزاران بار بابت این مکان، این تفکر، این حرکت و این تغییر شکرگزارم. ضدارزش‌ها تمام وجود من را فراگرفته بود و در اعماق تاریکی‌ها فرورفته بودم و ناامیدی، کینه، حسادت، حسرت، قیاس و ... مرا از پای درآورده بود.

شاید بارها از وجود خودم شاکی بودم که چرا من به وجود آمدم؟! فقط خدا من را کم داشت؟! با نبودن من چرخ‌فلک نمی‌چرخید؟! چه می‌شد در کودکی می‌مردم! و هزاران شکایت دیگر. من بارها قصد خودکشی داشتم و سال‌ها پیش این کار را انجام دادم و چند روز در بیمارستان بستری شدم، همه این مسائل از بابت عدم شناخت خودم و دیگران بود.

ما نباید فقط زشتی‌ها را ببینیم، اگر به طبیعت نگاه کنیم می‌بینیم هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به هستی نمی‌گذارد. ما از آموزش‌های کنگره آموختیم که مضرات در چه‌کارهایی است، کارهایی مانند: غیبت، تهمت، گمان بد، دروغ، دزدی و ... ما را به ضدارزش‌ها نزدیک می‌کند و از صراط مستقیم دور می‌کند.

وقتی انسان خلق شد بر سر یک دوراهی قرار گرفت، یکی به سمت صراط مستقیم و روشنایی، دیگری به سمت بیراهه و تاریکی‌ها. آفرینش در این سیستم حیات ما جوری طراحی شده است که تصورات ذهن ما به واقعیت می‌پیوندد؛ پس هرچه هست در ذهن من است.

در این فرصتی که از طریق کنگره برای ما پیش‌آمده به من می‌آموزد چگونه فکر کنم یا بهتر است بگویم چگونه درست فکر کنم، از کجا آمده‌ام و به کجا می‌روم، چه هستم، که هستم و ... من که هنوز یک سلول از میلیاردها سلولی که جسم مرا تشکیل داده است را نمی‌شناسم، خیلی‌خیلی با خودم کار دارم.

به امید اینکه آموزش‌های ناب کنگره را بیاموزم و بتوانم قدردان این‌همه زحمات این بزرگواران باشم.


نویسنده: همسفر طلا رهجوی راهنما همسفر خندان، عضو لژیون سردار
رابط خبری: همسفر سوسن رهجوی راهنما همسفر خندان، عضو لژیون سردار
ویراستاری، تصویرگری و ارسال: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .