English Version
English

همه امور ما از ایمان ما سر چشمه می گیرد

همه امور ما از ایمان ما سر چشمه می گیرد

جلسه چهارم  از دوره هشتم سری جلسات کارگاه های آموزشی عمومی نمایندگی شوشتر ویژه مسافران وهمسفران به استادی دیده بان محترم لژیون سرذار مسافر علیرضا زرکش و نگهبانی مسافر سالار و دبیری مسافر بابک با دستور جلسه  «  ظرفیت،مسئولیت،قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه  » در روز پنجشنبه 30/فروردین/ 1403 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علیرضا هستم مسافر خوشحالم که به واسطه کنگره در خدمت شما دوستان در شعبه شوشتر هستم و می‌توانم با شما تبادل نظر و ارتباط داشته باشم. وقتی ما در کنگره کنار هم قرار می‌گیریم و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهیم این خیلی ارزشمند است. چون انسان‌ها به سختی آن چیزی را که بهایش را داده‌اند در اختیار دیگران قرار می‌دهند. ولی در کنگره این اتفاق می‌افتد. یک راهنما تجربیات چندین ساله خودش را از سرزمین رهایی در اختیار کسی می‌گذارد که او را نمی‌شناسد و این به دل رهجو می‌نشیند و باعث تفکر و دانایی در او می‌شود که نهایتاً به رهایی فکر می‌کند. فاصله بین رهایی و اعتیاد خیلی زیاد است کسی که در کنگره رها می‌شود به مثلث تفکر تجربه و آموزش دست پیدا کرده و آن را لمس کرده است. کنگره در بحث درمان اعتیاد آمار دارد و همانطور که آقای مهندس همیشه می‌گوید آبروی علم به عملش است. و ما این را با عملکردمان در کنگره نشان داده‌ایم و آمار رهایی‌ها در هر هفته گویای این واقعیت بزرگ است. کنگره همیشه به ما گوشزد می‌کند که هدف و قبله را گم نکنیم تصور نکنیم اگر سفر اول را با موفقیت تمام کرده‌ایم کار خیلی بزرگی انجام داده‌ایم و دیگر نیازی به آموزش و تجربه کردن نداریم. این کار نیروی منفیست که می‌خواهد جلوی حرکت ما را سد کند. اینکه من در کنگره سفر می‌کنم ولی بار مسئولیت خود را نپذیرفته‌ام و ظرفیتم را بالا نبرده‌ام نشان دهنده این است که مسافر نیستم. در کنگره باید هدفمند و توانا باشیم تا بتوانیم در صراط مستقیم و خدمت به دیگران قدم برداریم در غیر این صورت شروع می‌کنیم به نق زدن چون قبله را گم می‌کنیم.

ما آن چیزی را که انتخاب می‌کنیم باید ظرفیت حفظ و نگهداری آن را در خودمان به وجود آوریم. کسی که محبت در وجودش نیست و نمی‌تواند ببخشد و عفو کند چنین فردی به هیچ وجه نمی‌تواند روی آرامش را ببیند. پس برای تغییر نیازمند آموزش و فهم هستیم، به محض اینکه ما چیزی را می‌فهمیم ظرفیتمان بالا می‌رود فهمیدن کار سختی است، ولی به لطف خداوند این اتفاق در کنگره ۶۰ می‌افتد. اگر خواستار فهمیدن باشیم، اگر ما بدانیم نتیجه بخشش و خوبی کردن چه است به راحتی خوبی می‌کنیم و می‌بخشیم. وادی‌ها برای ما چراغ راه هستند. وادی اول شاه کلید ورود به وادیهای دیگر است. با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر هر آنچه هست رو به زوال است. خواسته‌های ما همان تفکر ماست، تفکر یک حرکت درونی است یعنی به خودمان بستگی دارد و به تلاش و کوششمان امیدوارم همه ما به دنبال خواسته‌های معقول باشیم و از خواسته‌های نامعقول فاصله بگیریم. متشکرم که به سخنان من گوش کردید.

تایپ و ارسال: مسافرداریوش
گروه سایت نمایندگی شوشتر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .