English Version
English

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد

جلسه‌ی دوازدهم از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی رودهن با استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز شنبه 1 اسفندماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

 


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. وادی اول که تفکر بود پشت سر گذاشتیم و آموختیم هر کاری را باید با تفکر انجام دهیم. اگر تفکر نکنیم هیچ تفاوتی بازمان مصرف نخواهیم داشت.
در وادی اول تفکر را آموختیم و اکنون وارد وادی دوم شدیم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد و هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
من زمانی که درگیر اعتیاد بودم همیشه گله و شکایت داشتم و به خدای خود می‌گفتم: چه اشتباه و خطایی را مرتکب شدم که در دام اعتیاد افتادم.
هرچقدر فکر می‌کردم دلیل آن را نمی‌دانستم، حتی توی نسل گذشته خودم هم پیدا نمی‌کردم و به نظرم داشتم تاوان اشتباهات خودم را می‌دادم.
پدرم انسان بخشنده و مهربانی بود و همیشه مردم برای او دعا می‌کردم.

 


زمانی که وارد کنگره شدم به وادی دوم رسیدم و تازه متوجه شدم که اعتیاد من بی‌دلیل نبوده و خدا را شکر کردم که توی این چهارده سال درد اعتیاد را تحمل کردم تا راه من به کنگره باز شود و ورود به مجموعه کنگره 60 ارزش این‌همه سختی‌ها را داشت، قبل از ورود به کنگره فکر می‌کردم که من بیهوده به این دنیا آمده‌ام ولی هم‌اکنون متوجه شده‌ام که برای آموزش وبه تکامل رسیدن و خدمت کردن به این هستی قدم نهاده‌ام.
ضرب‌المثل معروفی است که روزی حضرت موسی به کوه تور می‌رفت و از خداوند پرسید که این کرم را برای چه آفریده‌ای خداوند در جواب فرمود: قبل از تو این کرم همین سؤال را از من پرسید که شمارا برای چه آفریده‌ام.
هرکسی در زندگی خود هدفی را دنبال می‌کند و امیدوارم این هدف در مسیر زندگی پیدا شود، من فکر می‌کنم گوشه‌ای از این هدف را با تمام سختی‌ها و هزینه‌هایی که دادم و تحمل کردم آن را پیدا کردم.

 


خدا را شاکر هستم که توانستم در کنگره ماندگارشدم و لیاقت خدمت را در کنگره به هم اعطا کرد و توانستم شال راهنمایی را دریافت کنم و در کل باید راه و هدف را پیدا کنیم.
به‌هرحال برای تمام دوستان آرزوی می‌کنم پله‌پله پیشرفت نمایند و کتاب وادی را به ترتیب اجرا کنند تا به وادی چهاردهم که وادی عشق و محبت است برسند و ساکن وادی عشق بشوند تا بتوانند خدمتگزار بشوند.

در ادامه تجلیل از راهنمای محترم مسافر آقا یوسف:

 

تنظیم و ارسال:مسافر محسن و مسافر نصرالله

عکاس:مسافر محسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .