English Version
English

حرکت درونی و امیدواری

حرکت درونی و امیدواری

جلسه دوازدهم از دوره چهارم کارگاه‌های مجازی همسفران رودهن با استادی همسفر بهار با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من " در روز شنبه 1 اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.
سخنان استاد 
وادی دوم می‌گوید هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
این وادی به ما می‌آموزد که هیچ موجودی در این دنیا بی‌هدف خلق نشده است و هیچ‌وقت نباید از وجود خودمان ناراحت و ناامید باشیم و بدانیم که اگر خداوند ما را خلق کرد از خلق ما هدف داشته است و ما بیهوده پا به این هستی نگذاشته‌ایم؛ پس باید با توکل به خدا و اعتماد به خودمان هدفمند زندگی کنیم.
یکی از نیروهایی که به ما در تقابل نیروهای منفی کمک می‌کند تا بتوانیم هنگام سفر کردن و حتی بیرون از کنگره با موفقیت مشکلات را پشت سر بگذاریم و با آنها مقابله کنیم نوع برداشت ما از وادی دوم است‌.
هیچ مخلوقی به بیهودگی خلق نشده است؛ مثلاً در زندگی من وجود یک مصرف کننده بی‌دلیل نبوده است، در آن زمان فکر می‌کردم دنیا برای من مسأله خیلی بزرگی را به وجود آورده و رو به پایان است و قطار زندگی من را به ایستگاه آخر رسانده است؛ اما یکی از کلیدهای وادی دوم به من بهار می‌گوید دلیل وجود و خلقت بهار چیست؟
اگر وادی بخواهد به من یک کلید بدهد شاید آن نقش من در زندگی خودم است که بخواهم زندگی‌ام تمام بشود یا نشود یا با ورود به کنگره بیایم فکر کنم، بخواهم و به دست بیاورم.
وادی دوم باعث افزایش قدرت درونی من در برابر معضلات و مشکلات سفرم شد، با قدم‌ها و تفکرات ریز که از وادی اول یاد گرفتم خوب و بد زندگی خودم را با یکدیگر آمیخته نکنم، به خوبی زندگی‌ام فکر کنم که چرا و چگونه فکر کنم و تفکرم روی بدی زندگی این باشد که چرا هست و ماهیت وجودش از چه منشأ سر رشته می‌گیرد و راه درست مواجه شدن با آن چیست و برخورد من چگونه باید باشد؛ شاید برای خشم، ترس، نامیدی، قضاوت، آرامش و تعادل و امیدواری‌ام با یک حرکت درونی بهترین ترسیم کننده رفتارهای بیرونی خودم باشم.
در کنگره متوجه شدم ممکن است ضعف و ناامیدی بسیاری به سراغم بیاید؛ ولی من باید پشتیبانی نکات وادی‌ها را همراه خودم داشته باشم.
امیدوارم از تمام وادی‌ها درس بگیرم و بتوانم آن جرقه‌ای که باعث آموزش می‌شود و در درونم اتفاق می‌افتد را حس کنم.

رابط خبری:همسفر آمنه رهجوی راهنما همسفر آذر(لژیون هشتم)
عکاس خبری :همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال:همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
وبلاگ همسفران نمایندگی رودهن 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .