English Version
English

گروه خانواده -انسان معجزه اي عظيم است

گروه خانواده -انسان معجزه اي عظيم است

سلام دوستان سمیرا هستم یک همسفر

اگر هر سلول انسان یک شهر باشد، پس مشاهده نمایید که انسان چیست؟ و تمامی ساخت و بنای آن چه هست؟ و چه عظمتی دارد؟!
بدن انسان عظمتی است که در مورد آن هیچ نمی دانیم و گاهی جاهلانه و ظالمانه با این جسم برخورد می کنیم و آن را در حد گوشت و استخوان و چربی می پنداریم و دست به یک سری اعمال بسیار وحشتناک مثل، جراحی های مختلف زیبایی می زنیم و برای بدست آوردن زیبایی بسیاری از حس های ضروری بدن را از بین می بریم؛ جسم هم صور آشکار و پنهان دارد، ما فقط غذا را برای رفع گرسنگی می خوریم ولی کجاها می رود و چه می کند را نمی دانیم؛ معده را در نظر بگیرید، با اسید غذا را هضم می کند، جداره معده هم از گوشت و پوست است که هر بار با هضم غذا لایه های درونی اش از بین می رود و هر روز در حال بازسازی لایه های از بین رفته توسط اسید معده است؛ درون بدنمان غوغایی برپاست که از آن بی خبریم.
بدن انسان از میلیارد ها سلول تشکیل شده و ۶۰ برابر سلول ها در بدنمان، باکتری هایی هستند که باعث زنده ماندنمان مي شوند و در تمام اعضای بدن ما هستند؛ اگر ۲۴ ساعت باکتری ها از کار بیفتد ظرف این مدت ما خواهیم مرد. ما نیز روزانه با عوامل متعدد از قبیل مصرف انواع خوراکی های حاوی مواد نگهدارنده و افزودنی ها که باکتری های مفید در خوراکی ها را از بین برده اند تا تاریخ مصرف طولانی تری داشته باشند روبرو هستيم ؛ نگهداری مواد غذایی در فریزر هم باکتری هایشان را از بین می برد و باعث مشکلات روده ای مختلف می شود.
بیماری ها نیز صور آشکار و صور پنهان دارند؛ صور آشکار مثلا وجود تومور در مغز و سینه و کبد است، با برداشتن تومور و شیمی درمانی سرطان درمان می شود، اما صور پنهان آن که علت بوجود آمدنش است از بین نرفته است؛ بیماری های گوناگونی هستند که درمان ندارند و فقط می توانند با دارو های مختلف جلوی پیشرفت آن ها را بگیرند و مهار کنند تا زمانی که بدن در برابر دارو مقاوم شود که صور پنهان آن ها باید شناسایی شود تا به درمان کامل برسیم. در کنگره تناسب اندام با کمترین خرج و لذت بخش ترین راه درمان شده که روش صحیح تغذیه را به ما می آموزد. با جهان بینی ذهنمان و با ورزش جسممان را سالم نگه می داریم؛ بزرگ ترین فاجعه برای بدن نداشتن خواب کافی و شب بیداری است که به مرور انرژی و جسممان را دچار تحلیل و تخریب فراوانی می کند.
انسان برای شناخت خود با تکیه بر کلام خداوند باید به دانایی، تزکیه و پالایش برسد تا بتوانند به عمل سالم بپردازند. انسان خود یک معجزه بسیار عظیم است؛ ما با خودشناسی و عمل سالم به جسمی سالم می رسیم که در آن صلح، آرامش و آسایش پایدار می شود.
نگارنده :همسفر سميرا رهجوي راهنما همسفر نازنين (لژيون دوم)
تايپ و تهيه :همسفر مهشيد رهجوي راهنما همسفر مرضيه (لژيون اول)
ويراستاري و ارسال :همسفر نازنين راهنماي لژيون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .