English Version
English

بالا بردن ظرفیت با خدمت کردن

بالا بردن ظرفیت با خدمت کردن

جلسه ششم از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزش عمومی مسافران نمایندگی ملایر با استادی مسافر حسین، نگهبانی پهلوان مسافر محمد و دبیری راهنما مسافر سهراب با دستور‌ جلسه «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)» پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.‌‌

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان و دبیرجلسه تشکر می‌کنم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار کردند و از بنیان کنگره۶۰ و خانواده محترم‌شان آقای حسین دژاکام به خاطر فراهم کردن چنین بستری تشکر می‌کنم؛ همچنین از ایجنت شعبه آقای مهدی مختاری هم تشکر می‌کنم. دستور‌ جلسه امروز مسئولیت است؛ هر انسانی وقتی وارد یک جایگاهی می‌شود وقتی می‌خواهد یک مسئولیتی را قبول کند اول باید به خودش نگاه کند بییند آیا من می‌توانم این مسئولیت را که دارم قبول می‌کنم به نحو احسن انجام بدهم؟ برای مثال امروز انتخابات مرزبانی شعبه ملایر یک مسئولیت بسیار سنگین است و این عزیزان که شرکت کردند در این جایگاهی که می‌خواهند خدمت کنند مسئولیت خیلی سنگینی دارند و انشالله موفق باشند.

اول انسان باید ببیند مسئولیتی را که قبول کرده است ظرفیت آن را دارد؟ مهندس در صحبت‌های هفته قبلشان فرمودند: اگر به کسی می‌خواهید ضربه بزنید یک مسئولیت به آن بدهید که بیش از ظرفیت آن باشد اگر انسان یک مسئولیت را قبول کند که ظرفیت آن را نداشته باشد ضربه می‌خورد. من الان در دو جایگاه خدمتی دارم خدمت می‌کنم و مسئولیت در قسمت ot قبول کردم و خدا را شاکرم که اذن خدمت کردن را به من دادند و توانستم با دانایی که درکنگره بدست آوردم از پس این مسئولیت برآیم. چیزی که در انسان ظرفیت به‌وجود می‌آورد خدمت کردن است و اگر انسان می‌خواهد ظرفیتی را داشته باشد؛ اول باید دانایی آن را کسب کند و علم آن را کسب کند که یک مسئولیت را که قبول می‌کند؛ مثلا درقسمت مرزبانی آن روزی که مرزبان کشیک است سر ساعت درب شعبه را با حال خوب باز کند.

اساس کنگره۶۰ بر‌ پایه محبت است؛ من اگر مسئولیتی را قبول کنم و اساس کارم را محبت قرار بدهم مطمئناً موفق می‌شوم. من خودم جلسه اول که وارد کنگره شدم چیزی که من را در کنگره نگه داشت محبت بود. مرزبانان هیچ‌موقع از بالا یه یک تازه وارد نگاه نکنند و خودم را جای آن تازه‌وارد بگذارم و مسئولیت دارم حال بد را از آن تازه‌وارد بگیرم و حال خوب را به آن بدهم. زمانی دیگران کاشتند و من خوردم الان مسئولیت دارم من بکارم و دیگران استفاده کنند‌‌ و حس و حال تازه‌وارد را نسبت به کنگره خراب نکنم. وقتی من یک مسئولیتی را قبول می‌کنم در قبال آن کار من مسئول هستم‌ و به فرموده مهندس درخت هرچه بارش بیشتر باشد سربه زیرتر می‌شود. باید مسئولیت خودم را به نحو احسنت انجام بدهم آن‌ موقع حال خودم خوب می‌شود و همیشه به الگوها نگاه کنیم در کنگره تا پیشرفت کنیم.

در ادامه گزارش تصویری از دوره سوم انتخابات مرزبانی مسافران «نمایندگی ملایر»

 

 

 

 

 

 

 

 

تایپ  : مسافر علی صادقی
عکس: مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .