English Version
English

انسان به خاطر اختیاری که به او داده شده می‌تواند ظرفیت خود را بالا ببرد

انسان به خاطر اختیاری که به او داده شده می‌تواند ظرفیت خود را بالا ببرد

جلسه چهاردهم از دور سی‌ و سوم کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره‌ ۶۰ نمایندگی‌ خواجو با استادی  مسافر مهدی، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر سیف‌الله با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت ( قبله گم‌کردن ، نق زدن و حاشیه)" روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاضه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر.
خداوند را بابت حضورم در کنگره 60 سپاسگزارم از آقای مهندس و خانواده محترمشان کمال تشکر و قدردانی را دارم، از راهنمای خوبم بابت آموزش‌های خوبشان سپاسگزارم.
دستور جلسه امروز ظرفیت و مسئولیت ( قبله گم کردن ، نق زدن و حاشیه )
منظور از ظرفیت گنجایش اجسام و یا انسان‌ها می‌باشد ، آقای مهندس می‌فرمایند: گیاهان و جامدات دارای یک حدی از ظرفیت هستند، انسان به خاطر اختیاری که به او داده شده می‌تواند ظرفیت خود را بالا ببرد و گنجایش خود را برای پذیرفتن ارتقاء بدهد، در انسان‌ها ظرفیت‌ها متفاوت است، یکی در حد یک لیوان آب و دیگری به اندازه یک رودخانه و دیگری به اندازه یک دریا.
انسان برای انجام هر اموری نیاز دارد که ظرفیت لازم را در خودش به‌وجود بیاورد و این امر صورت نمی‌گیرد مگر اینکه دانایی خود را بالا ببرد و تجربه به دست بیاورد تا بتواند ظرف وجودی خودش را بزرگ کند و پذیرش بیشتری داشته باشد، برای مثال؛ اگر یک لیوان را در نظر بگیریم یک حجمی از مایعات را می‌تواند در خودش جای بدهد، حالا اگر بیش از حد معمول در آن مایعات بریزیم سر ریز می‌شود و ایجاد مشکل می‌نماید.
پس نتیجه می‌گیریم که این ظرفیت در کل هستی دیده می‌شود که باید به آن توجه شود.


مثالی در مورد خودم که به این دستور جلسه مربوط می‌شود این است که در محل کارم (نانوایی) یک مسئولیتی به من داده شد که من ظرفیت و تجربه آن را نداشتم و به اصرار کارفرما من آن کار را انجام دادم که باعث ایجاد یک حادثه و سوختگی دست و صورت من گردید چون من هم آموزش لازم و ظرفیت آن کار را نداشتم.
در کل هستی هم به این صورت است که اگر به کسی بیش از ظرفیتش مسئولیتی داده شود، قبله و هدفش را گم می‌کند و از اصل قضیه دور می‌ماند و در ادامه خودش را بالاتر از دیگران می‌داند و شروع به ایراد گرفتن و نق‌زدن می‌نماید، و این‌جا است که وارد حاشیه می‌گردد و از مسئله دور می‌شود و هدفش را گم می‌کند و وارد گردباد سبز می‌شود و از قضیه به بیرون پرتاب می‌شود و در نهایت باعث تخریب در خود، خانواده و جامعه می‌گردد.

در آخر نتیجه می‌گیریم کسی که می‌خواهد خدمتگزار شود باید در ابتدا ظرفیت را در خودش ایجاد نماید و مفید به فایده برای خود و افراد آن گروه گردد، امیدوارم که همه ما بتوانیم خدمتگزار با ظرفیتی برای کنگره 60 باشیم.

انتخابات نگهبانی

جلسه هماهنگی راهنمایان

تایپ: مسافر امید لژیون سوم
مسافران بهروز لژیون یکم و مسافر الیاس لژیون چهاردهم
تنظیم و ارسال: مسافر امید

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .