English Version
English

قصه راهنما و رهجو قصه ماهی و آب است

قصه راهنما و رهجو قصه ماهی و آب است

سیزدهمین جلسه از دور نهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند ویژه مسافران و هم‌سفران با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی راهنما مسافر قدرت، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر محمد پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان قدرت هستم یک مسافر. همه شما واقف هستید و در آموزه‌های دینی ما و همچنین کلام بزرگان غیردینی در سراسر دنیا هم این وجود دارد که اگر کسی خدمتی به ما کرد باید قدرشناس و سپاسگزار باشیم. حدیثی از امام صادق(ع) است که می‌فرماید: در برابر شخصی که به شما چیزی آموخت فروتن باشید. همه این‌ها نشان از این دارد که ما باید در مقابل افرادی که به ما کلامی و رفتاری می‌آموزند قدردان و سپاسگزار باشیم، نه‌تنها برای آن فرد بلکه برای حال خوش خودمان چون چرخه کائنات همراه با یک بده و بستان است و هر دادنی یک گرفتنی نیز دارد و اگر امروز در مقابل نعمتی که خداوند به من داده و یک صندلی در کنگره ۶۰ نصیبم کرده و راهنمایی در اختیار من قرار داده است تا مرا راهنمایی کند و من را به‌جایی برساند که با گذشته قابل‌مقایسه نباشم، ناسپاس باشم این ناسپاسی نهایتاً  به دامن خود من برمی‌گردد، این به این معنی نیست که قطعاً سفر من به پایان نخواهد رسید یا برگشت خواهم خورد بلکه به این معنی است که حال من خوب نخواهد شد و آرامش نخواهم داشت. همه ما در زندگی تلاش داریم برای رسیدن به یک سری امکانات که آرامش ما در آن باشد و می‌توانیم با معجزه شکرگزاری به این آرامش که در کنگره شصت  زمینه و بستر آن فراهم است دست‌یابیم.

قصه راهنما و رهجو قصه ماهی و آب است، اگر ماهی درون آب باشد زنده می‌ماند، ماهی بدون آب هلاک می‌شود، این را تجربیات کنگره نشان می‌دهد و رهجویی که با راهنما همراه نباشد برداشتی هم نخواهد داشت.

مسئله بعدی این است که فرصت‌ها در یک محدوده زمانی خاص در اختیار من قرار می‌گیرد و اگر کسی در زمان مناسب از فرصت‌هایش استفاده کرد برنده و پیروز می‌شود. تیرماه آزمون کمک راهنمایی داریم و این فرصت برای آن‌هایی که شرایطش را دارند فراهم است تا حضور در جایگاه گران‌مایه راهنمایی را تجربه کنند، این فرصت را مغتنم شمارید و مطمئن باشید چرخه طوری تنظیم می‌شود که بتوانید حضورداشته باشید و خدمت کنید.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم

تایپ: مسافر مجتبی، لژیون ششم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .