English Version
English

گزیده ای از سی دی دایــره و مـــثلث

گزیده ای از سی دی دایــره و مـــثلث

دایره بیانگر هستی است، یا نشان دهنده مجموعه مخلوقات هستی یا انسان هایی که همه در محیط دایره در کنار یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند.

دایره یک مرکزیتی دارد، در محیط دایره هیچ کس را بر دیگری برتری نیست، زیرا در محیط دایره هیچ نقطه ای را نمی توانیم پیدا کنیم که بر نقطه دیگری برتری داشته باشد. دایره یک مرکز دارد و تمام فاصله ها با مرکز یکی است. دایره میلیون ها قطر، وتر و شعاع دارد و همه شعاع ها با هم برابرند.

مجموعه مخلوقات الهی در یک دایره نمایش داده می شوند و همه در کنار هم هستند و تفاوت های خاصی از نظر خلقت با هم ندارند. ممکن است رده بندی بشوند و به گیاهان، جانوران و انسان دسته بندی بشوند و از نظر ما مرکزیت آن قدرت مطلق، خداوند یا الله است. بعضی ها هم معتقدند طبیعت است ولی اسمش را هر چه بگذاریم، یک نیرویی در آن مرکز وجود دارد و نیرویی در آنجا متمرکز است که آن تعیین کننده است.

دایره برای حفظ بقا و تعادل به مثلث نیاز دارد و مثلث در وجود دایره می تواند دایره را قانونمند کند. این درست است که مرکزیت دایره قدرت مطلق است ولی این قدرت مطلق هم برای ساز و کار این سیستم احتیاج به یک سری ابزار دارد.

برای اینکه این دایره قانونمند شود فوری یک مثلث تشکیل می شود که اضلاع آن می شود:

توحید، نبوت و معاد

در کنگره ۶۰ هم سه استاد در نظر گرفته شده است:

سردار، رعد و عقاب سفید (سیلور)

که اینها نمایندگان گروه های مختلف هستند:

گروه سردار؛ در پی واقعیت هستی و آفرینش است و معمولاً سردار در مورد الهیات صحبت می کند.

گروه عقاب سفید؛ در پی آزمایش و پیدایش، تحقیق و جستجو و علم صحبت می کند.

گروه رعد؛ هم در میان اولی و دومی است و هم در مورد الهیات و هم علوم و تحقیق صحبت می کند.

آیا باز هم تفکر کردید که از میان پیامبران ابراهیمی چرا فقط حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد هستند که کتاب دارند؟ اینها هم سه نفر می باشند.

اگر دقت کنید می بینید که در کتاب آسمانی خودمان از سه پیامبر بیشتر صحبت می شود و غیر از رسول خدا از تورات و انجیل صحبت می کنند.

وقتی نگاه بکنیم می بینیم که حضرت موسی دائما در مورد مسائل مادی صحبت می کرد و الان می بینیم اقتصاد دست یهودیان است و در قوم یهود کمتر راجع به بهشت و دوزخ صحبت می شود. حضرت مسیح معنوی بود؛ اکثراً از بخشش، مهربانی و محبت صحبت می کند. پس موسی شد مادیات و مسیح تمثیل معنویات.

می رسد به رسول خدا که یک چشمش به دنیاست و چشم دیگرش به آسمان.

تایپ و بارگذاری: مسافر مهدی؛ خدمتگزار سایت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .