English Version
English

از فهم بخشش تا پیشرفت مالی

از فهم بخشش تا پیشرفت مالی

جلسه ششم از دور دوم لژیون سردار نمایندگی پردیس، با استادی پهلوان محترم مسافر صامت، نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه «دنور» در روز دوشنبه مورخ 27 فروردین‌ماه 1403 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه لژیون سردار دنور به معنای بخشندگی است که ما در کنگره 60 برای فهمیدن آن تلاش می‌کنیم. من اگر  بخشنده نباشم تنها به این معنی است که از آموزش‌های کنگره هیچ نفهمیده‌ام.

دو هدف و مقصود در دنیا  وجود دارد؛ اولی مقصود به عرض است و دیگری مقصود به ذات؛ بسیاری از عرفا معتقدند افراد نباید به مال دنیا اهمیت دهند یعنی مال دنیا را رها کنند و فقط به  دنبال معنویات بروند اما  در کنگره ۶۰ آقای مهندس به کرات در مورد مسائل مالی و تقویت پایه های مالی تذکر می‌دهند، اما دلیل این موضوع چیست؟
مقصد  به عرض، باعث رسیدن انسان به مقصد به ذات می شود؛ زندگی معنوی و مادی دو خط موازی در کنار یکدیگر می‌باشند که اگر بخواهید یکی از آن‌ها را حذف کنید شاید تا مقطعی پیش بروید اما به نتیجه نهایی نمی‌رسید، اگر  این دو خط در طول یکدیگر حرکت کنند مکمل پیشرفت می‌شوند یعنی اگر بخواهید  به جایگاه معنوی خاصی برسید حتما باید پایه‌های مالی محکمی داشته باشید، با ورود به کنگره ۶۰ سوار بر این اتوبوس شده‌ایم که وقتی به درمان رسیدیم باید با کمک مالی خود موقعیتی فراهم کنیم تا افراد دیگری که نیاز دارند سوار این اتوبوس شوند نیز این فرصت را داشته باشند.
همه انسان‌ها به دنبال اسم بزرگی می‌گردند که بخشندگی خداوند است و ابتدای کلام الله از آن یاد شده‌است؛ من به عنوان شخصی که وارد این اتوبوس شده‌ام باید تلاش کنم تا در این مسیر با مادیات خود به معنویات برسم، زمانی این بازی برعکس می‌شود که در هنگام حرکت به سوی معنویات هستید و مادیات شما را دنبال می‌کنند. هر انسان به تعداد قلب‌هایی که خوشحال می‌کند، قلب‌هایی برای شادی‌اش خواهند تپید؛ زمانی‌که شخصی به واسطه تو از بند اعتیاد رها شود گویی تمام نفس‌ها را زنده کرده‌ای.

در کنگره سه پایه وجود دارد؛ در ابتدا پایه‌های علمی که برعهده آقای مهندس دژاکام است و به ما ارتباطی ندارد، سپس نیروی انسانی و نهایتا نیروی مالی است که از خود ما انجام می‌شود؛ زمانی‌که من از تاریکی خارج شدم باید به افرادی که در دام تاریکی افتاده‌اند کمک بدهم تا آنان نیز طعم شیرین روشنایی را بچشند.
بعضی اوقات فراموش می‌کنیم که خودمان باید این اتوبوس را به حرکت در آوریم و مهم این است که تمام افراد در هر جایگاهی نهایت توان خود را به اجرا درآورند؛ باید از محیط درک قوی داشته باشیم.
زمانی‌که یک مسافر در سفر دوم با تمام وجود خدمت می‌کرده و به دیگران می‌رساند افرادی وارد زندگی‌اش می‌شوند که آنان هم به او کمک می‌کنند.
مهم نیست چه شخصی و به چه میزانی کمک می‌دهد بلکه زیبایی در قدرت جمعی است؛ اتفاقی که در جمع رخ می‌دهد موجب نتایج زیبا می‌شود و به همین دلیل است که ما اعضای کنگره همگی یک خانواده‌ایم و هدفی واحد داریم.
کنگره۶۰ رایگان است اما مجانی نیست؛ لژیون سردار مکانی است که ما در مورد انفاق و فهم بخشش صحبت می‌کنیم و از این طریق به استحکام باورهای مالی خودمان هم کمک می‌کنیم تا در موقعیت‌های مختلف توانایی بخشیدن را در خود تقویت کنیم.



در یکی از لژیون های سردار استاد امین حضور پیدا کردند و شخصی پرسید چرا جناب مهندس می‌گویند خداوند فرموده است به من وام نیکو بدهید؟ مگر نمی‌گویند الله الصمد یعنی خداوند بی‌نیاز است؟ ایشان گفتند خداوند بی‌نیاز است اما بی‌هدف نیست؛ خداوند برای ما کنگره ۶۰ افتتاح نمی‌کند بلکه خودمان باید این‌ کار را انجام بدهیم؛ ما سربازان خداوند می‌شویم وباید دعا کنیم که به درجه بخشش برسیم و این یعنی سرباز خداوند بودن.
بخشش حقیقی یعنی بخشیدن بدون چشم‌داشت.

عکاس: مسافر پویان
تنظیم و ارسال: همسفر حامد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .