English Version
English

خلاصه مقاله پنجم؛ پروتکل DST

خلاصه مقاله پنجم؛ پروتکل DST

آقای مهندس در این مقاله سیستم ایکس، مواد مخدر یا آنتی ایکس، پدیده سازگاری و متدDST را برای ما شرح می‌دهند. سیستم ایکس عبارتند از: سیستم‌های تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن، نوروترانسمیترها، واسطه‌های شیمیایی یا ناقل‌های عصبی در فضای بین سیناپسی و مجموعه هورمون‌ها و غدد درون‌ریز است. آنتی‌ایکس: کلیه مواد اعتیادآور که انسان را از حالت طبیعی خارج کند و از هر خانواده و هر دسته‌ای که باشند، ضد و تخریب‌کننده سیستم ایکس یا به عبارتی آنتی‌ایکس محسوب می‌شوند. 

دو نظریه در مورد درمان بیماری اعتیاد وجود دارد که نظریه‌ اول بیان می‌کند: هر نوع ماده‌ای که مصرف آن منتهی به اعتیاد شود، می‌تواند دارو درمان اعتیاد به همان ماده باشد و اما نظریه دوم می‌گوید: بهترین، کامل‌ترین، سالم‌ترین و مؤثرترین دارو برای درمان اعتیاد به هر ‌نوع ماده مخدر، اپیوم یا اپیوم تینکچر است. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که چرا و چگونه این عمل امکان‌پذیر می‌شود که پاسخ بایستی بیان کنیم؛ تریاک دارای مجموعه ترکیبات و آلکالوئیدهای قدرتمند دارویی نظیر آرام‌بخش، ضد درد، ضد افسردگی و نشاط‌آور است که می‌تواند پوشش دهنده کامل عوارض سندروم محرومیت یا خماری ناشی از قطع مصرف هرنوع ماده مخدری باشد.

پدیده سازگاری، مدت زمان و فرآیندی است که طی آن یک نوع ماده مخدر می‌تواند جایگزین نوع دیگری از مواد مخدر شود که مدت‌زمان لازم برای سازگاری حداقل ۲۰روز و حداکثر ۶۰روز می‌باشد. برای ایجاد پدیده سازگاری نیازی به مصرف ماده جدید در مقادیر بالا نیست؛ بلکه بایستی به صورت پله‌ای دارو افزایش پیدا کند. روش DST، روش درمان تدریجی یا کاهش پله‌ای مصرف موادمخدر است که حرف D ضریب کاهش و یا افزایش برابر با ۰/۸ بوده، S پله‌های کاهش یا افزایش ۲۱روزه می‌باشد و T زمان یا طول درمان حداقل ۱۰ماه را نشان می‌دهد.

درمان اعتیاد با اپیوم‌تینکچر با استفاده از متد DST، هر سی‌سی اپیوم‌تینکچر معادل ۱۰۰میلی‌گرم تریاک است و یک گرم تریاک معادل ۱۰سی‌سی اپیوم تینکچر می‌باشد. عملیات تیپرینگ با استفاده از روش DST، شروع مصرف با ۹ سی‌سی اپیوم بوده که پس از گذشت ۲۱روز، اولین کاهش انجام می‌شود.

برای کاهش از ضریب ۰/۸ استفاده می‌کنیم که حاصل عبارت برابر با مقدار مصرف در پله بعدی خواهد بود. برای افزایش اپیوم در قالب پله‌های ۲۱روزه، مقدار مصرف را بر ۰/۸ تقسیم می‌کنند تا مقدار مصرف در پله بعدی مشخص شود و در آخرین پله، مقدار مصرف به ۰/۳سی‌سی اپیوم یعنی یک وعده در ۲۴ ساعت می‌رسد؛ بنابراین در آخرین پله رنگ چهره او به طور کامل شفاف و طبیعی می‌شود، اثری از مصرف کننده بودن وجود نخواهد داشت، خواب او تنظیم و شب‌ها به راحتی و به‌مدت کافی و طبیعی می‌خوابد، چشم‌های فرد به‌خصوص حالت مردمک و رنگ صلبیه سفید و طبیعی بوده، کبودی دور چشم‌ها از بین رفته و بسیار آرام و حرکت‌های ناشی از بی‌قراری و عصبانیت در او مشاهده نمی‌شود. با مشاهده شرایط ذکر شده، می‌توان مصرف اپیوم را قطع کرده که پس از قطع مصرف، کوچک‌ترین نشانه‌ای از خماری در او دیده نمی‌شود و همه چیز به صورت کامل و طبیعی است.

تایپ: راهنمای تازه‌واردین همسفر آرزو
ویرایش و ویراستار: همسفر بیتا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون سوم)
تصویرگر: راهنمای تازه‌واردین همسفر ارغوان
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .