English Version
English

نق زدن در سفر اول یعنی نداشتن ظرفیت کنگره

نق زدن در سفر اول یعنی نداشتن ظرفیت کنگره

هشتمین جلسه از دوره چهل و هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی صبح‌گاهی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله با استادی راهنما مسافر بهمن، نگهبانی مسافر فراز و دبیری مسافر عیسی با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)» یکشنبه 26 فروردین ۱۴۰3 ساعت ۰۶:۰۰ صبح آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شاکرم که دوبار توانستم روی صندلی کنگره ۶۰ بنشینم. خداقوت می‌گویم به ایجنت و مرزبان و دوستانی که در پارک لاله خدمت می‌کنند.
دستور جلسه ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن،نق زدن ،حاشیه)؛ ارتباط بین ظرفیت و قبله گم کردن این گونه است که اگر ظرفیت در شخصی نباشه آن شخص قبله را گم می‌کند، مسئولیت هم که در جای خود.
در سی‌دی ظرفیت و شخصیت، استاد امین می‌گویند که موضوع ظرفیت در هر چیزی وجود دارد. مثلاٌ شخصی ظرفیت این را دارد شماره های عجیب حفظ کند یا ... هرکسی ظرفیتی دارد و این باور من است که نسبت به شخصیت من، ظرفیت من را می‌سازد.
نیروهای منفی باعث می‌شوند که من قبله خود را گم کنم و من فقط با آگاهی میتوانم جلوی این را بگیرم، تنها پارامتری که دست خود ما قرار دارد پارامتر ظرفیت است که می‌توانیم آن را تغییر دهیم. این مسئله یعنی این که من در جایگاه‌های مسئولیت قرار بگیرم و ظرفیت خود را تغییر دهم. استاد امین می‌گوید که ظرفیت زمانی شکل می‌گیرد که من مالک آن نیستم به طور مثال راهنما به من برنامه اُوتی هر وعده 3 سی‌سی داده و من اگر نق نزنم ظرفیت پله بعدی در من شکل می‌گیرد یعنی من اگر در جایگاهی خدمت کردم و نق نزدم در آنجاست که ظرفیت آن جایگاه در من به وجود می‌آید. در هر کجای کنگره که نگاه کنیم می‌بینیم که ظرفیت با مسولیت رابطه مستقیم داشته، چه در سفر اول و چه در سفر دوم. اگر نق نزنیم و در حاشیه نباشیم ظرفیت خوبی درون ما شکل می‌گیرد. نق زدن در سفر اول یعنی نداشتن ظرفیت کنگره. ظرفیت یک محیط امن می سازد محیطی با این احترام، با این شرایط، صندلی و سقف بالای سرمان و وجود انسان‌های با محبت اطرافمان. اگر فردی نق بزند یعنی ظرفیت آن جایگاه را ندارد. انسان‌هایی که در مکان‌های دیگر سختی را تجربه می‌کنند ظرفیت درونشان به وجود می‌آید که میتوانند به این محیط وارد شوند.
در آخر اگر می‌خواهید قبل خود را گم نکنید، نق نزنید و حاشیه درست نکنید، یعنی اگر انسان واضح ببیند دیگر نه نق میزند و نه برای خود حاشیه درست می‌کند بلکه برای خود ظرفیت درست می‌کند تا جایگاه‌های بعدی را تجربه کند.
ممنون که به صحبت های من گوش دادین.

 

تایپ:مسافر محمد
عکس و تنظیم:مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .