English Version
English

گروه خانواده_لذت بخشش و گذشت در جایگاه دنوری

گروه خانواده_لذت بخشش و گذشت در جایگاه دنوری

جلسه هفتم از دوره اول سری جلسات کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران لژیون سردار از نمایندگی شوشتر با استادی همسفر سمیرا، نگهبانی همسفر مرضیه و دبیری همسفر مهشید با دستور جلسه « دنور» در روز دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ راس ساعت ۱۵ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
در کنگره همه چیز نظم و قانون خاص خودش را دارد یعنی هیچ چیز بی دلیل نیست، من فکر می کردم دنور یک اصطلاح است برای افرادی که کمک می کنند در صورتی که دنور به معنای بخشنده است یعنی کسی که از مال خودش ببخشد.
ما می دانیم که خداوند تمام صفاتی که دارد را در انسان هم قرار داده است، من انسان هم می توانم با تزکیه و پالایشی که روی خودم انجام می دهم و با آموزش و آگاهی که می گیرم، آن صفاتی که خداوند در وجود من گذاشته است چه مثبت و چه منفی را ارتقا بدهم، بخشندگی هم یکی از صفت های بارز خداوند است.
من سمیرا زمانی که به کنگره آمدم کلمه بخشندگی را با این وضوح نمی دانستم ولی من در راهنماها، در مرزبانان و در همه ی عزیزانی که به اینجا می آیند و خدمت می کنند، بخشندگی را دیدم؛ بخشندگی قطعا مالی تنها نباید باشد، وقت هایی می بینیم یکی می آید و با شما درد و دل می کند، همین که به درد و دلش گوش می دهید، شاید یک نوع بخشندگی باشد، کسی را که می بینیم ناراحت است شاید یک لبخندی که به آن بزنیم و حالش را خوب کنیم این بشود یک بخشندگی. پس خودمان را در چهارچوب خاصی برای اینکه حتما بخواهیم پول بدهیم که بخشنده باشیم نگذاریم، هرچند که پول در جایگاه خودش بسیار مهم است.
ما چگونه می توانیم بخشندگی را در خودمان نهادینه کنیم؟ ما هر صفتی را که می خواهیم تغییر بدهیم باید از کم شروع کنیم تا در وجودمان نهادینه بشود؛ همه ی ما باید کم کم شروع کنیم و با ترسمان مقابله کنیم، آن ترسی را که خیلی مواقع آدم می خواهد چیزی را ببخشد و با خودش فکر می کند که من می توانم این را جای دیگری خرج کنم، ولی بیاییم و این را در کفه ی ترازو قرار دهیم که آیا این هزینه ای که من می خواهم بکنم کجا می خواهد خرج بشود؟ آیا ارزش دارد ما بیاییم یک مانتوی جدید بخریم یا این پول را جایی هزینه کنیم که درد یک دردمندی دوا شود؛ حالا باید چکار کنیم؟ بیاییم با آن بخشندگی های کوچک آن حس مثبت و آرامشی را که نیاز همه ی ماست را با این بخشندگی به خودمان هدیه بدهیم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .