English Version
English

گروه خانواده_عقل سالم در بدن سالم

گروه خانواده_عقل سالم در بدن سالم

اولین جلسه از دوره سوم سری جلسات کارگاه های آموزشی خصوصی نمایندگی شوشتر با استادی همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر سمیرا و دبیری همسفر شهره با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد: خداوند را شکر می کنم که یک بار دیگر توفیق این را پیدا کردم که بتوانم بر روی این صندلی بنشینم، خدمت کنم و آموزش بگیرم.
دستور جلسه این هفته تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰ است، همانطور که می دانیم کاهش وزن به معنای نخوردن نیست، باید بدانیم که هر چیزی را کی و یا به چه میزان بخوریم؛ یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر افراد با آن درگیر هستند اضافه وزن است و مرد و زن و پیر و جوان همه درگیرش هستند، بعضی ها با ورزش های سنگین، دمنوش های گیاهی، با داروهای پزشکی و... می خواهند اضافه وزنشان را کاهش دهند که در حال حاضر عمل های معده خیلی مد شده است اما نمی دانند که چه ضرری به معده شان وارد می کنند.
در جسم ما حدود ۴۰ هزار میلیارد سلول وجود دارد که هر کدامشان یک وظیفه ای را بر عهده دارند؛ هر شبانه روز بخش عمده ای از این سلول ها که توسط چربی ها تامین می شوند و وقتی که ما یک غذای چرب یا یک غذای پروتئین داری را می خوریم، چربی ها مستقیما به سلول های بدنمان می روند و به صورت موقت هم آنجا می مانند، وقتی هم حذف شدند به صورت قند یا گلوکز در خون آزاد می شوند و باعث می شوند که قندمان بالا برود.
استاد امین می گوید حس ما در انتخاب نوع غذایمان و طرز خوردن غذایمان تاثیر مستقیمی دارد، زمانی که بدن بترسد، باعث می شود که ما بیشتر به سراغ غذا برویم و کالری بیشتری مصرف کنیم، پس باید بتوانیم این ترس را در بدنمان کنترل کنیم.
همانطور که می دانیم وقتی یک مصرف کننده دچار بیماری اعتیاد می شود، یک شبه مصرف کننده نشده است که بخواهد یک شبه درمان بشود با آموزش های کنگره و با روش DST طی ۱۰ الی ۱۱ ماه توانسته که این مواد را کنار بگذارد و به درمان برسد اضافه وزن هم همینطور است، آقای مهندس در سی دی اضافه وزن به ما گفته است که چگونه اضافه وزنمان را کم کنیم، ما می توانیم با روش DST و طی مدتی اضافه وزنمان را پایین بیاوریم ولی چند نکته دارد: یکی اینکه وعده صبح ما راس ساعت ۷ تا ۹ باشد که می توانیم در هفته ۵ روزش را تخم مرغ آبپز مصرف کنیم چون باعث می شود پوستمان افتادگی پیدا نکند و همینطور هم نیم ساعت قبل از غذا سالاد مصرف کنیم، خوردن سالاد باعث می شود که معده ما پر بشود و حس سیری به ما دست بدهد، با رعایت این نکات می توانیم سالم تر و شاداب تر از قبل به زندگیمان ادامه بدهیم.
تایپ و نگارش: همسفر مهشید رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون یکم)
ارسال: همسفر نازنین راهنمای لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .