English Version
English

گنجایش داشتن و مسئول بودن

گنجایش داشتن و مسئول بودن


جلسه یازدهم از دوره چهارم کارگاه‌های مجازی همسفران رودهن با استادی همسفر فرشته با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) " در روز شنبه 25 فروردین ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد

ظرفیت؛ یعنی گنجایش داشتن و مسئولیت؛ یعنی مسئول بودن و پاسخگوی وظیفه‌ای که بر عهده‌ شخص گذاشته می‌شود.
هر چیزی یا هر شخصی نسبت به عوامل بیرونی یا نیرویی که به او وارد می‌شود یک نقطه تحملی دارد که اگر نیروی وارد شده بیش از نقطه تحمل باشد از وضعیت تعادل خارج می‌شود.
ما انسان‌ها در مقابل مسائل مختلف یا نیروهایی که با آن‌ها سروکار داریم ظرفیت و گنجایش خاصی داریم که عبور از آن‌ها ما را به آستانه آشوب و خروج از تعادل می‌رساند و ظرفیت ما برای پذیرش آن محدود است.
همه‌ انسان‌ها در زندگی مسئولیت‌هایی مثل خانه، شهر و... را داریم و حتی مسئول جسم و شهر وجودی خود هستیم که کاری بس عظیم است و رابطه‌ عجیبی بین مسئولیت و نقطه تحمل در وضعیت تعادل است و اگر مسئولیت ما کمی بیش‌تر از توانایی و گنجایش ما باشد از تعادل خارج می‌شویم و این نقطه؛ یعنی شخص مسئولیتش از ظرفیتش بیشتر است؛ یعنی بی‌تعادلی که در کنگره به آن قبله گم کردن می‌گویند.
قبله گم کردن؛ یعنی خروج از تعادل؛ یعنی شخص سرش گیج می‌رود، نمی‌داند به کدام سو بایستد، فراموش می‌کند چه کسانی در رسیدن او به این جایگاه او را یاری کردند و به او مسئولیت دادند و در حوزه کاری‌اش کدام درست و کدام نادرست است و پاسخگوی مسئولیت خود نمی‌باشد.
شخص مصرف‌کننده با ورود به کنگره و طی کردن دوره‌ درمان طبق متد و داروی درمان، طبق برنامه راهنما اعتیاد خود را درمان می‌کند؛ یعنی مسئولیت شهر وجودی خود را که بزرگ‌ترین مسئولیت او است را به خوبی انجام بدهد و کسی که فرمانده خوبی برای شهر وجودی خود باشد در دنیای بیرون هم مسئول با کفایتی خواهد بود.
آموزش و تجربه و تفکر است که در کل به شکل دانایی موجب بالا رفتن نقطه تحمل و ظرفیت ما می‌شود تا بتوانیم عامل خوبی برای مسئولیت‌های خود باشیم و هر نوع سوالی در قبال مسئولیت خود را پاسخگو باشیم،
به تعادل رسیدن سیستم ایکس و روان و آموزش جهان‌بینی، ظرفیت ما را نسبت به عوامل و نیروهایی که در زندگی با آنها سروکار داریم بالا می‌برد.
جناب مهندس می‌فرمایند که در تمام سیستم‌ها و حتی کائنات به دنبال انسان‌هایی هستند که ظرفیت‌شان رو به افزایش است تا به آن‌ها مسئولیتی داده شود.

نویسنده :همسفر فرشته رهجوی راهنما همسفر نیره(لژیون هفتم)
رابط خبری:همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر نیره(لژیون هفتم)
عکاس خبری :همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال :همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
وبلاگ همسفران نمایندگی رودهن 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .